محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

MSI حافظه‌های اس اس دی Spatium M480 Pro را معرفی کرد

شرکت MSI درایوهای حالت جامد (SSD) PCIe 4.0 خودش رو معرفی کرد. این SSD عملکرد خواندن و نوشتن متوالی و تصادفی رو برای ارائه بهترین تجربه ممکن به حداکثر رسونده. درایوهای SSD Spatium M480 Pro MSI برای به حداکثر رسوندن عملکرد ذخیره‌سازی پلتفرم‌های نسل قبلی که از PCIe Gen4 پشتیبانی می‌کنن طراحی شدن و بنابراین می‌تونن در ده‌ها میلیون رایانه شخصی رو که در چهار سال گذشته عرضه شدن استفاده بشن.

اس اس دی Spatium M480 Pro

 درست مانند باقی اعضای خانواده Spatium M480 MSI، اس‌اس‌دی‌های Spatium M480 Pro بر پایه پلتفرم PS5018-E18 فیسون هستن و از حافظه ۳D TLC NAND استفاده می‌کنن. اما درایوهای SSD M480 Pro تا ۶۰ درصد عملکرد خوندن/نوشتن تصادفی بالاتری رو با هزینه ۴۴ درصد مصرف انرژی بالاتر دارن. بنابراین به نظر می‌رسه که این شرکت سیستم عامل این درایوها رو مجدداً بازسازی کرده و احتمالاً بعضی تغییرات مرتبط با سخت افزار را انجام شده.

M480 1TBM480 Pro 1TBProduct
M.2 2280M.2 2280Form Factor
PCIe 4.0 x4 / NVMe 1.4PCIe 4.0 x4 / NVMe 1.4Interface / Protocol
Phison PS5018-E18Phison PS5018-E18Controller
۱GB DDR4۱GB DDR4DRAM
Micron 96L TLC?Memory
۷,۰۰۰ MBps۷,۴۰۰ MBpsSequential Read
۵,۵۰۰ MBps۶,۰۰۰ MBpsSequential Write
۳۵۰,۰۰۰ IOPS۷۵۰,۰۰۰ IOPSRandom Read
۷۰۰,۰۰۰ IOPS۱,۰۰۰,۰۰۰ IOPSRandom Write
AES 256-bit encryption AES 256-bit encryption Security
۷۰۰ TB۷۰۰ TBEndurance (TBW)
۵-Years۵-YearsWarranty

MSI Spatium M480 Pro علاوه‌بر ارائه عملکرد بالاتر، نسخه ۵۰۰ گیگابایتی رو حذف و پیکربندی ۴ ترابایتی رو معرفی کرده، بنابراین این درایوها با ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و ۴ ترابایت ۳D NAND خام در دسترس قرار می‌گیرن.

MSI سه نسخه از SSDهای Spatium M480 Pro خودش رو ارائه می‌کنه: وانیلی M480 Pro که با گرما پخش کننده گرافن نازک برای به حداکثر رساندن سازگاری با رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها ارائه می‌شه، M480 Pro HS با هیت سینک نسبتاً عظیم و M480 Pro Play که دارای هیت سینکه. برای پلی استیشن ۴ سونی بهینه شده و رادیاتور مناسبی داره.

در حالی که برخی از علاقه‌مندان برای دریافت بهترین SSDها با رابط PCIe 5.0 x4 صف می‌کشن تا از مزایای جدید AMD Ryzen 7000 یا پلتفرم های Intel 12th و ۱۳th Core بهره ببرن، هنوز هم حیات (و سرعت) در سیستم‌های PCIe Gen4 وجود داره. از اونجایی که پلتفرم‌های PCIe Gen5 و درایوهای مناسب اون خیلی گرونن بسیاری از علاقه‌مندان ممکنه ترجیح بدن به جای سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم جدید، سیستم‌های فعلی خودشون رو با یک کارت گرافیک جدید و یک SSD با ظرفیت بالاتر و سریع‌تر ارتقا بدن.

پرداختن به رایانه‌های شخصی با پشتیبانی از PCIe Gen4 که منتظر ارتقای SSD هستن، خیلی منطقیه. چون بسیاری از رایانه‌های اصلی که از PCIe Gen4 پشتیبانی می‌کنن با درایوهای PCIe 3.0 یا متوسط PCIe Gen 4 عرضه می‌شن، در این صورت درایو مانند M480 Pro می‌تونه انتخاب خوبی باشه. 

شما می‌تونید بررسی حافظه اس اس دی Corsair MP600 GS v رو در بنچفا بخونید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×