محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

قیمت کارت گرافیک RTX 4060 در اروپا مشخص شد

گیمرهای اروپایی باید حداقل ۳۲۹ یورو برای ورود به دنیای DLSS3 پرداخت کنن. این قیمت ارزون‌ترین کارت گرافیک RTX 40 مبتنی بر پردازنده گرافیکی AD107 محسوب میشه. NVIDIA روز گذشته پس از افشای MSRP رسمی برای بازار ایالات متحده قیمت‌گذاری را برای مناطق دیگر نیز مشخص کرده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


قیمت MSRP کارت گرافیک RTX 4060 انویدیا

  • کارت گرافیک RTX 4060 با قیمت ۲۹۹ دلار / ۳۲۹ یورو
  • کارت گرافیک RTX 4060 TI 8GB با قیمت ۳۹۹ دلار / ۴۳۹ یورو
  • کارت گرافیک RTX 4060 TI 16GB با قیمت ۴۹۹ دلار / ۵۴۹ یورو

همونطور که از لیست قیمت‌ها مشخصه، RTX 4060 نزدیک به ۱۱۰ یورو از RTX 4060 Ti نسخه ۸ گیگابایت و ۲۲۰ یورو از نسخه ۱۶ گیگابایت ارزون‌تره. بنابراین قیمت سری RTX 4060 کاملاً متفاوت از سری‌های پیشه. انتظار نمی‌ره که RTX 4060، درست مثل مدل‌های ۱۶ گیگابایتی ۴۰۶۰Ti تا ماه جولای (حدودا تیرماه ۱۴۰۲) وارد بازار بشه. با توجه به سرعت تغییر بازار در چند ماه گذشته، احتمالش هست که این قیمت‌های اعلام شده توسط انویدیا کاهش پیدا کنن. به خصوص با توجه فضای رقابتی که توسط رقبای انویدیا ایجاد میشه و البته انتقادات شدیدی که به کارت گرافیک های ۴۰۶۰ و ۴۰۶۰Ti شده.


بررسی و مقایسه RTX4060TI با RTX3060TI

اگر بین خرید کارت گرافیک RTX4060TI و RTX3060TI شک دارید، پیشنهاد می‌کنم حتما به مقاله «مقایسه کارت گرافیک RTX 4060Ti با RTX 3060Ti» مراجعه کنید. همچنین اگر می‌خواید اطلاعات دقیق‌تر و بیشتری درمورد این کارت گرافیک داشته باشید، علاوه بر مقاله مقایسه‌اش با ۳۰۶۰Ti می‌تونید مقاله‌ی «بررسی کارت گرافیک RTX 4060 TI 8GB» رو مطالعه کنید. 👍😎❤️


مقدار حافظه VRAM در RTX 4060 با RTX 4060 TI 8GB برابره، اما مموری کلاک RTX 4060 از ۱۸Gbps به ۱۷Gbps کاهش پیدا کرده. جبران این کاهش پهنای باند حافظه با یکم اورکلاک برطرف میشه. اما اختلاف ۱۲۸۰ هسته CUDA و محدودیت توان ۱۱۵ وات برای ۴۰۶۰ در مقابل ۱۶۰ وات برای ۴۰۶۰Ti، وجه تمایز اصلی این دو کارت گرافیک به حساب میاد.

نگاه اولیه به مشخصات کارت گرافیک RTX 4060 انویدیا به ما می‌گه که گیمرها با قیمت ۳۲۹ یورو می‌تونن RTX 3060 (ارزون‌ترین قیمت با ۲۹۹ یورو) یا Radeon RX 6650 XT (299 یورو) رو تهیه کنن. فقط با ۱۰ یورو بیشتر، Radeon RX 6700 non-XT با ۱۰ گیگابایت VRAM هم در میشه خرید، پس کار انویدیا برای فروش این کارت گرافیک با وجود این رقیب‌ها و قیمت هایی که برای سری ۴۰۶۰ تعیین کرده، سخت میشه..


به‎‌نظر شما وقتی که کارت گرافیک RTX 4060 وارد بازار ایران بشه، با چه قیمتی به فروش می‌رسه؟ :)

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×