محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

محصولات جدید Corsair در مراسم Computex 2023

کورسیر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده قطعات اصلی و جانبی کامپیوتر، مثل خنک‌کننده، رم، حافظه SSD، کیس و کلی چیز دیگه‌ست. در جریان مراسم Computex 2023 که یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های تکنولوژی و سخت افزار کامپیوتره، این شرکت محصولات جالبی رو معرفی کرده. از جمله سری رم های Corsair DOMINATOR Titanium، محصولات جدید کاستوم واترکولینگ و بالاخره پس از سال‌ها محصولی برای مدیریت کابل‌ها!


راه حل جدید کورسیر برای مدیریت کابل: iCUE LINK

اگر تجربه اسمبل یک سیستم با قطعات کورسیر رو داشته باشید، می‌دونید که محصولات این شرکت چقدررر کابل دارن! هرچقدر هم تلاش کنید، باز هم به سختی می‌تونید کابل‌ها رو مدیریت کنید. حتی با وجود هاب‌های فن و RGB این شرکت، باز هم مدیریت کابل محصولات کورسیر جالب نیست. حالا بالاخره کورسیر یه فکر درست و حسابی براش کرده و از اکوسیستم قطعات iCUE LINK رونمایی کرد.

iCUE LINK در واقع یه سیستمه، که از این به بعد تمام محصولات کورسیر از اون بهره می‌برن. قطعه اصلی این سیستم، یه هابه که به سیستم شما متصل میشه و هر هاب، می‌تونه ۱۴ قطعه رو کنترل کنه. تنها دو وسیله مستقیما به این هاب متصل میشن و باقی قطعات شما، روی خودشون کانکتور دارن که دِیزی‌چِین بشن، این یعنی برای تمام نورپردازی‌ها و فن‌های سیستمتون، با تنها دو کابل با هاب ارتباط برقرار می‌کنن.

کورسیر تو این چندوقت گذشته کم‌کار بوده، اما رونمایی از iCLUE LINK تا حدودی کم‌کاریش رو توجیح می‌کنه. این شرکت محصولات زیادی رو همراه با اکوسیستم iCUE LINK معرفی کرده تا همگی به راحتی و بدون مشکل باهم ارتباط برقرار کنن. این محصولات شامل فن، AIOهای جدید، بلاک سی‌پی‌یو برای کاستوم لوپ، بلاک خنک‌کننده کارت گرافیک و کمبوهای پمپ و مخزن کاستوم لوپ هستن. تمام این محصولات، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ راهی بازار میشن.

از نظر فنی و کاربری، این بهترین کار برای مدیریت کابل قطعات مختلف تو سیستم محسوب میشه، اما کاری که کورسیر داره انجام میده اینه که تمام اکوسیستم قطعاتش رو تغییر میده. iCUE LINK ایده جالبیه، اما هیچکدوم از محصولات قبلی این شرکت از این تکنولوژی بهره نمی‌برن. به خاطر همین، اگه شما مثلا از AIO قدیمی کورسیر استفاده می‌کنید و حالا می‌خواید تعدادی فن از سری جدید QX نصب کنید، هم به هاب قبلی احتیاج دارید، هم به هاب iCUE LINK. این مشکل در دراز مدت حل میشه، اما فعلا مشکل بزرگی می‌تونه باشه.

متاسفانه کورسیر تنها این محصولات رو معرفی کرده و زمان و قیمت و اطلاعات زیادی درباره اون ارائه نداده. زمانی که از این اطلاعات مطلع شدیم، حتما شما رو هم در جریان می‌ذاریم.


رم های جدید کورسیر: CORSAIR DOMINATOR TITANIUM DDR5

این حافظه‌های رم جدید کورسیر تا ۱۹۲ گیگابایت (۴ ستیک ۴۸ گیگابایتی) موجودن و بیش از ۸۰۰۰ مگاترنسفر بر ثانیه با سی‌ال ۳۰ در مدل‌های بالارده دارن. کورسیر گفته که این رم‌ها گارانتی مادام‌العمر دارن، اما صحبتی درباره قیمتشون نکرد. سری DOMINATOR کورسیر همیشه رم‌های بالارده این شرکت بوده و احتمالا این سری همراه با حجم و سرعت بالاتر، گرون‌تر هم خواهد بود. ما به طور کامل این حافظه رو پوشش دادیم، و اگه علاقه‌مندید بیشتر راجع به اون بدونید، مقاله خبر معرفی CORSAIR DOMINATOR TITANIUM DDR5 رو از دست ندید.

تا اینجا کورسیر محصولات متنوعی رو معرفی کرده؛ حالا باید منتظر بمونیم و ببینیم این شرکت برنامه‌های دیگه‌ای هم داره یا نه! اگر به رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۳ علاقه‌مندید، پوشش بنچفا رو از دست ندید.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×