محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخبار

سونی آماده بهبود Playstation Now و بهتر کردن بازی بر بستر اینترنت

علی رغم شکست و از دسترس خارج شدن Google Stadia و کمبود پیشرفت سایر سرویس‌های بازی بر بستر اینترنت مثل Geforce Now، سونی میگه که همچنان قراره روی بهتر کردن و رقابت در فضای اجرای بازی‌ها بر بستر اینترنت کار کنه، کاری که از ده سال پیش با سرویس Playstation Now شروع کرد. با بنچفا همراه باشید.

چند وقت پیش سونی از محصول جدیدش یعنی کنسول دستی Project Q رونمایی کرد؛ این محصول، یه کنسول بازی پرتابله، چیزی مثل ROG Ally یا Steam Deck و Nintendo Switch، اما کاربرد اون مثل اون‌ها نیست. Project Q برای اجرای بازی‌ها، نیاز داره به کنسول Playstation 5 شما متصل باشه و از روی اون بازی‌ها رو برای شما استریم کنه. این ایده به قدری عجیب بود که همه باور دارن این کنسول به یه شکست بزرگ برای سونی محسوب میشه، اما طبق گفته‌های مدیر عامل سونی، انگار این کنسول فراتر از تنها یک دستگاه استریم از کنسوله.

به نظرم بازی کردن در محیط اینترنت می‌تونه درآمد بالایی برای شرکت‌ها داشته باشه، اما وقتی به استریم بازی‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که دشواری‌های زیادی وجود داره.

مدیر عامل سونی، کنیچیرو یوشیدا

سیستم‌های استریم بازی اتصال اینترنت خیلی خوبی احتیاج دارن. حتی استریم لوکال به وسیله کابل از Playstation به پیسی، با اپ ریموت پلی سونی، اصلا روون نیست و تجربه خوبی رو برای شما به ارمغان نمیاره؛ به خاطر همین موضوع بود که طرح Project Q از ابتدا کمی عجیب بود. حالا با این اظهارات جدید، ممکنه مسیر این کنسول به کلی تغییر کنه و به کنسولی با امکان استریم بازی‌های آنلاین تبدیل بشه.

مشکل اینجاست که هنوز تکنولوژی به حدی نرسیده که ما بتونیم از استریم بازی‌های آنلاین تجربه خوبی داشته باشیم. سرویس Playstation Now سال ۲۰۱۴ با هدف استریم آنلاین بازی معرفی شد، اما پس از ده سال، می‌بینیم که این سرویس هیچ موفقیتی نداشته و به علت محبوبیت پایینش، سونی در سال ۲۰۱۳ به کاربران این امکان رو داد که بازی‌های این سرویس رو دانلود کنن تا آفلاین بازی کنن. محبوبیت و تنوع سرویس‌های استریم بازی طی سال‌ها بالا رفت، اما از نظر تکنولوژی هنوز دنیا آماده استریم بازی بر بستر اینترنت نیست. هر یک فریم ۳۲ بیتی ۱۰۸۰p حدودا ۸ مگابایت حجم داره، و اگه بازی رو ۶۰ فریم بر ثانیه در نظر بگیریم، میشه ۴۸۰ مگابایت صرفا حجم یک ثانیه از یک بازی. این صرفا برای محتواییه که دریافت می‌کنید، و به جز این کلی محاسبات و اطلاعات ورودی از طرف شما هم هست، که هم باعث میشه تاخیر این سرویس‌ها بالا بره، و هم حجم اینترنت مصرفی بالا بره. در ایران که ما به این اوضاع اینترنت عادت کردیم، اما این حجم از مصرف اینترنت برای کشورهای دیگه هم بالاست.

مایکروسافت به طور کامل داره از سرویس Game pass و Cloud Gaming پشتیبانی می‌کنه و فیل اسپنسر، مدیر XBOX قصد داره بازی‌ها رو به تمام پلتفرم‌ها بیاره. حالا انگار سونی هم می‌خواد تمرکزش روی استریم بازی با Playstation Now رو بیشتر کنه.

چالش‌هایی برای استریم بازی روی اینترنت وجود داره، اما ما می‌خوایم این چالش‌ها رو بپذیریم.

مدیر عامل سونی، کنیچیرو یوشیدا

این نظر سونی طبیعیه، و بهتره که Project Q با امکان استریم آنلاین بازی عرضه بشه، وگرنه به عنوان یک اکسسوری PS5 شناخته میشه و راه به جایی نمی‌بره. باید منتظر بمونیم و ببینیم راهکار سونی برای استریم بهتر بازی به صورت آنلاین چیه.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×