محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیسیستم مورد نیاز

سیستم مورد نیاز بازی Resident Evil 4 Remake + سیستم پیشنهادی RE4

امروز می‌خوایم نگاهی به سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی یکی از بهترین بازی‌ها و ریمیک‌های تاریخ، یعنی Resident Evil 4 Remake داشته باشیم. این عنوان همین تازگی در ۴ فروردین ۱۴۰۲ عرضه شد و سیستم مورد نیاز قابل قبولی به عنوان یه بازی به روز داره. با بنچفا همراه باشید تا سیستم مورد نیاز بازی Resident Evil 4 Remake و سیستم پیشنهادی برای بازی با کیفیت بالاتر رو معرفی کنیم.



حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی Resident Evil 4 Remake

AMD Ryzen 3 1200 / Intel Core i5-7500CPU
۸GBRAM
AMD Radeon RX 560 or NVIDIA GeForce GTX 1050 TiGPU
۴GBVRAM

برای اجرای این بازی به سیستم قدرتمندی نیاز ندارید، و هر سیستمی از ۶-۷ سال گذشته می‌تونه این بازی رو به خوبی اجرا کنه. کپکام اعلام نکرده این کانفیگ‌ها چه عملکردی به نمایش می‌ذارن، اما با توجه به اینکه سیستم پایه‌ست، احتمالا هدفش ۶۰ فریم بر ثانیه روی رزولوشن ۷۲۰p و یا ۱۰۸۰p‍ه.


سیستم پیشنهادی بازی Resident Evil 4 Remake

AMD Ryzen 5 3600 / Intel Core i7 8700CPU
۱۶GBRAM
AMD Radeon RX 5700 / NVIDIA GeForce GTX 1070GPU
۸GBVRAM

سیستم پیشنهادی این بازی تفاوت زیادی با سیستم مورد نیازش نداره، و تنها کمی قوی‌تره. بزرگ‌ترین مشکل اون، اینه که به ۸ گیگابایت VRAM احتیاج داره، البته با کارت گرافیک‌های مدرن مشکل خاصی نیست.

اینم در نظر داشته باشید که بازی Resident Evil 4 Remake از تکنولوژی FSR 2 پشتیبانی می‌کنه. این تکنولوژی با رندر تصاویر در رزولوشن و آپ‌اسکیل کردن اون‌ها با استفاده از الگوریتم‌های تعریف شده، فریم‌ریت بالاتری ارائه میدن. نسخه دوم این تکنولوژی خیلی بهتر از نسخه اولشه، و هر دوی اون‌ها در این بازی هست، پس بهتره از FSR 2 استفاده کنید.

بازی Resident Evil 4 Remake ری تریسینگ هم داره، اما ری تریسینگ تنها به بازتاب‌ها محدود میشن. این بازتاب‌ها تفاوت زیادی به وجود نمیارن اما چون تعدادشون بالاست، تاثیر زیادی روی عملکرد بازی دارن. به خاطر همین اول چک کنید ببینید این بازی با روشن کردن ری تریسینگ عملکرد کارتتون افت زیادی پیدا نمی‌کنه، از اون استفاده کنید، در غیر این صورت ارزشش رو نداره.

شما می‌تونید این بازی رو روی هارد دیسک نصب کنید، اما لودینگ‌های طولانی شما رو خسته می‌کنن. بهتره که اگه حافظه SSD دارید بازی رو روی این حافظه نصب کنید، مخصوصا اگه می‌خواید روی رزولوشن‌های بالاتر از ۱۰۸۰p بازی کنید. همچنین این بازی به نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ و یا ۱۱ برای اجرا احتیاج داره.


سیستم پیشنهادی بنچفا برای بازی Resident Evil 4 Remake

اگه قصد خرید یه سیستم دارید و از اهدافتون بازی کردن Resident Evil 4 Remake‌‍ه، این قسمت رو از دست ندید. ما می‌خوایم یه سیستم به روز و میان‌رده رو بهتون معرفی کنیم که می‌تونه به خوبی از پس این بازی بربیاد، و همچنین در بازی‌های دیگه هم عملکرد خوبی بهتون ارائه بده. با ما همراه باشید.


پردازنده: Intel Core i5 12400

پردازنده Core i5 12400 اینتل

پردازنده میان‌رده نسل ۱۲ اینتل. این پردازنده با ۶ هسته و ۱۲ ترد، عملکرد خوبی در بازی‌ها نشون میده و مصرف پایین هم داره. اگه می‌خواید کنار گیم کارهای دیگه هم بکنید، ۱۲۶۰۰K انتخاب بهتریه، اما این پردازنده هم همونطور که در بررسی i5 12400 دیدیم، عملکرد خیلی خوبی داره. پردازنده ۱۳۴۰۰ هم انتخاب خوبیه، اما در بررسی اون دیدیم که برتری خاصی نسبت به ۱۲۴۰۰ نداره، پس ارزش هزینه بیشتر نداره.


رم: ۱۶ گیگابایت

اکثر بازی‌های امروزی کارشون با ۱۶ گیگابایت حافظه راه میفته. اگه قصد انجام کارهای همزمان در کنار بازی دارید، بهتره ۳۲ گیگابایت حافظه تهیه کنید، در غیر این صورت مهم نیست. همچنین نیازی به استفاده از رم DDR5 نیست، چون در پردازنده‌های نسل ۱۲ تفاوت زیادی به وجود نمیارن.

رم DDR5 چقدر از DDR4 سریع‌تره؟ جواب این سوال رو می‌تونید تو این مقاله بخونید.


کارت گرافیک: AMD Radeon RX 6700 XT

کارت گرافیک میان‌رده سری ۶۰۰۰ شرکت AMD. این کارت گرافیک ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 داره و برای بازی روی رزولوشن ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p مناسبه. کارت گرافیک RTX 3060 Ti همرده این کارته، اما چون قیمت بالاتری داشت، ما نماینده AMD رو انتخاب کردیم. کارت‌های انویدیا عملکرد بهتری در ری تریسینگ دارن، همچنین با وجود انکودرهای بهتر، برای تدوین و ادیت هم انتخاب‌های خوبی هستن. اگه استفاده‌تون از کارت فقط گیمه، RX 6700 XT انتخاب خیلی خوبیه و در این بازی عملکرد خیلی خوبی ارائه میده.


در این مقاله به سیستم مورد نیاز بازی Resident Evil 4 Remake پرداختیم. نظرتون درباره Resident Evil 4 Remake چیه؟ قصد بازی کردنش رو دارید یا قبلا بازی کردید؟

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

‫۳ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×