محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیسیستم مورد نیاز

سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی بازی Spider-Man Remastered

امروز می‌خوایم نگاهی به سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی Spider-Man Remastered داشته باشیم. این بازی در سال ۲۰۱۸ برای کنسول Playstation 4 عرضه شد، و در سال ۲۰۲۲ برای Playstation 5 و پیسی ریمستر شد. ریمستر پیسی این بازی توسط Nixxes Software انجام شده، که سابقه خیلی خوبی در پورت کردن بازی‌های پلی‌استیشن برای پیسی داره و این بازی هم خیلی بهینه از آب در اومده. با بنچفا همراه باشید.


حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی Spider-Man Remastered

Intel Core i3-4160 or AMD equivalentCPU
۸GBRAM
NVIDIA GeForce GTX 950 or AMD equivalentGPU

حداقل سیستم پیشنهادی این بازی یه سیستم میان‌رده از حدود ۸ سال پیشه. این کانفیگ برای نمایش ۳۰ فریم بر ثانیه رزولوشن ۷۲۰p مناسبه، با تمام تنظیمات گرافیکی روی Very Low. البته این بازی از FSR 2 پشتیبانی می‌کنه، که می‌تونه عملکرد رو بهبود ببخشه.


سیستم پیشنهادی برای بازی Spider-Man Remastered

Intel Core i5-4670 or AMD Ryzen 5 1600CPU
۱۶GBRAM
NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB or AMD Radeon RX 580GPU

همونطور که می‌بینید این بازی به پردازنده قدرتمندی احتیاج نداره، اما به کارت گرافیک خوبی نیاز داره تا عملکرد خوبی ارائه بده. این کانفیگ برای ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰p با تنظیمات گرافیکی Medium‍ه، که اینجا با استفاده از FSR می‌تونید فریم ریت بهتری بگیرید یا کمی تنظیمات گرافیکی رو بالا ببرید.


سیستم پیشنهادی برای بازی Sprder-Man Remastered با رزولوشن بالا

Intel Core i5-11400 or AMD Ryzen 5 3600CPU
۱۶GBRAM
NVIDIA GeForce RTX 3070 or AMD Radeon RX 6800 XTGPU

در این سیستم شما می‌تونید از ری تریسینگ هم لذت ببرید، منتها عملکرد شما رو محدود می‌کنه. این کانفیگ برای بازی با ۶۰ فریم بر ثانیه روی رزولوشن ۴K با تنظیمات گرافیکی Very high‍ه، که البته می‌تونه تا ۱۲۰ فریم در رزولوشن ۱۴۴۰p به شما بده، بستگی به سلیقه خودتون داره. کارت گرافیک RTX 3070 از DLSS بهره می‌بره، و برای RX 6800 XT می‌تونید از FSR استفاده کنید.


سیستم پیشنهادی بازی Spider-Man Remastered برای ری تریسینگ

 Intel Core i5-11600K or AMD Ryzen 7 3700XCPU
۱۶GBRAM
NVIDIA GeForce RTX 3070 or AMD Radeon RX 6900 XTGPU

با این کانفیگ می‌تونید حسابی از ری تریسینگ بازی لذت ببرید. این سیستم می‌تونه ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۴۴۰p به شما بده، با تنظیمات گرافیکی High/Ray Tracing High.


سیستم پیشنهادی بازی Spider-Man Remastered برای بهترین تنظیمات گرافیکی

Intel Core i7-12700K or AMD Ryzen 9 5900XCPU
۳۲GBRAM
NVIDIA GeForce RTX 3080 or AMD Radeon RX 6950 XTGPU

این دیگه تهه تهشه. با این کانفیگ می‌تونید تمام تنظیمات گرافیکی رو به بالاترین حد برسونید و از ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۴K لذت ببرید. با استفاده از DLSS و FSR می‌تونید حتی فریم ریت بیشتری هم دریافت کنید.

برای تجربه این بازی، به نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ یا ۱۱ احتیاج دارید. همچنین ۷۵ گیگابایت حافظه برای نصبش نیاز دارید، که سونی گفته برای رزولوشن ۱۰۸۰p به بالا باید از SSD استفاده کنید. همچنین اگه قصد تجربه رزولوشن ۴K رو دارید، ممکنه حافظه‌های SATA SSD کم بیارن و نتونن تکسچرها رو به موقع لود کنن.


سیستم پیشنهادی بنچفا برای بازی Spider-Man Remastered

همونطور که گفتم این بازی خیلی خوب پورت شده، اما همچنان تکسچرهای اون سنگینن و توان گرافیکی بالایی هم برای ری تریسینگ نیاز داره. Spider-Man Remastered هم از DLSS پشتیبانی می‌کنه و هم از DLSS، منتها چون DLSS از هوش مصنوعی برای آپ‌اسکیل استفاده می‌کنه، نتایج بهتری رو نشون میده. همچنین این بازی از Frame Generation هم پشتیبانی می‌کنه، و اگه کارت گرافیک سری ۴۰ انویدیا دارید، می‌تونید حسابی با این بازی حال کنید. این تکنولوژی کمی تاخیر در بازی ایجاد می‌کنه، اما خیلی چشمگیر نیست.

پردازنده در این بازی اهمیت چندانی نداره، اما سرعت بازی رو بالا می‌بره. اگه پردازنده قدرتمندی نداشته باشید هم عملکرد این بازی افت شدیدی داره. حالا می‌خوایم یه سیستم به روز خوب پیشنهاد کنیم که عملکرد خوبی در این بازی داشته باشه و بتونید از اون لذت ببرید.

هدف ما این نیست که به شما یه ۱۳۹۰۰K و یه ۴۰۹۰ پیشنهاد بدیم و بگیم کارمون تموم شد، می‌خوایم یه سیستم میان‌رده باکیفیت معرفی کنیم که هم در این بازی هم در بازی‌های دیگه عملکرد خوبی به شما ارائه میده. با ما همراه باشید.


پردازنده: Intel Core i5 12400F

پردازنده میان‌رده نسل ۱۲ اینتل. این پردازنده همونطور که در بررسی‌ ۱۲۴۰۰F دیدیم، در بازی‌ها از ۱۱۶۰۰K قوی‌تره، و مصرف کمتری هم داره. برای تنها بازی کردن، انتخاب خیلی خوبیه. اما اگه می‌خواید کنارش کارهای دیگه‌ای هم انجام بدید، پیشنهاد من اینه که ۱۲۶۰۰K بخرید، که هم در بازی عملکرد بهتری داره و هم تدوین و ادیت و کارهای دیگه.

ما قبلا نگاهی به مادربردهای پیشنهادی برای i5 12400F هم داشتیم، و می‌تونید با کمک اون مادربرد هم انتخاب کنید.


رم: ۱۶ گیگابایت DDR4

۱۶ گیگابایت برای خیلی از بازی‌ها کافیه، و به جز بازی‌های جدید که دارن عرضه میشن و از شما یه سیستم بالارده طلب می‌کنن، خیلی از بازی‌ها به بیش از ۱۶ گیگابایت رم نیاز ندارن. شما می‌تونید سراغ ۳۲ گیگابایت برید و خودتون رو برای مدت‌ها بیمه کنید، اما اجباری به این کار نیست.

قبلا هم گفته بودیم که تفاوت رم DDR4 و DDR5 در نسل ۱۵ خیلی ناچیزه، و به جز هزینه بیشتر، تفاوت دیگه‌ای نداره؛ به خاطر همین، میگم که DDR4 انتخاب بهتریه. اگه می‌خواید سراغ نسل ۱۳ برید، تفاوت DDR5 خیلی بیشتر میشه و استفاده از رم‌ها نسل جدید تقریبا اجباریه. پردازنده‌های Ryzen 7000 هم که کلا رم DDR5 می‌خورن.


کارت گرافیک: Nvidia Geforce RTX 4070

کارت گرافیک RTX 4070 ایستاده - منبع عکس: Techspot

اینم کارت گرافیک میان‌رده ۶۰۰ دلاری انویدیا. این کارت از سری ۴۰ کارت‌های انویدیاست، و مهم‌ترین ویژگی اون و دلیل انتخاب ما، پشتیبانی از DLSS 3 بود. این تکنولوژی به این کارت این امکان رو میده که به طرز شگفت‌انگیزی FPS بازی رو بالا ببره. چطوری؟


تکنولوژی DLSS چطور کار می‌کنه؟

اول باید ببینیم DLSS چطوری کار می‌کنه. به طور خلاصه، تکنولوژی DLSS با توجه به پروفایلی که برای اون انتخاب کردید، به کارت دستور که تصاویر بازی رو در رزولوشن پایین‌تر رندر کنه. بعد از اینکه رندر کامل شد، با استفاده از هسته‌های Tensor که واحدهای هوش مصنوعی کارت گرافیک‌های انویدیا هستن، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، بازی رو با رزولوشن بالاتری آپ‌اسکیل می‌کنه. اینطوری چون فشار پایین‌تری به کارت گرافیک وارد میشه، کارت شما می‌تونه فریم ریت بالاتری ارائه بده و مصرفش پایین بیاد و عمرش بالا بره.

حالا DLSS 3 یا فریم جنریشن، فریم‌های رندر شده در مرحله قبل، که آماده نمایش بودن رو می‌گیره، و با استفاده از هوش مصنوعی، از فریم‌ها فریم مصنوعی تولید می‌کنه و در بین اون‌ها قرار میده. اینطوری، فریم ریت بازی به شدت بالا میره و گاهی به دو برابر هم می‌رسه. این تکنولوژی روی کاغذ خیلی خوبه، اما در عمل چون که اتفاقات زیادی باید پشت سر هم بیفتن تا ما شاهد خروجی باشیم، شاهد تاخیر ریزی در تصاویر خواهیم بود. این تاخیر خیلی چشمگیر نیست، و در حد ۶۰ میلی ثانیه‌ست، اما اگه چشماتون به تصاویر سریع عادت داشته باشه، متوجهش میشید.

سیستم پیشنهادی ما برای Spider-Man Remastered آماده شده، و این بازی از Frame Generation پشتیبانی می‌کنه، به خاطر همین ما کارت گرافیک RTX 4070 رو انتخاب کردیم. در بررسی RTX 4070 دیدیم که این کارت گرافیک با RTX 3080 برابره، و انتخاب خیلی خوبی برای تجربه بازی Spider-Man Remastered با نهایت کیفیت و فریم ریت بالاست.


اینم از سیستم پیشنهادی ما برای Spider-Man Remastered. شما این بازی رو تجربه کردید؟ از خاطراتتون با این بازی برامون بگید!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×