محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کارت گرافیک RTX 4060 با عملکرد نه چندان جالب در Geekbench رویت شد

قبل‌تر انویدیا اعلام کرد که کارت گرافیک RTX 4060 قراره در ۸ تیر ماه عرضه بشه. همونطور که گفته بودیم، امروز ۳۱ خرداد کارت گرافیک‌ها به دست رسانه‌ها رسید و حالا شاهد اولین بنچمارک‌های این کارت در سایت‌های مختلف هستیم. حالا نتایج Geekbench کارت گرافیک RTX 4060 بیرون اومده. با بنچفا برای اطلاع از عملکرد این کارت همراه باشید.


بنچمارک Geekbench ابزاری برای تست قدرت سخت‌افزاره، که برای تمام دستگاه‌ها از سیستم‌های ویندوز و مک تا گوشی‌های اندروید موجوده. حالا BenchLeaks در توییتر نتیجه تست کارت گرافیک RTX 4060 رو پخش کرده، که اطلاعات جالبی داره.

منبع: VideoCardz

همونطور که در جدول نتایج GeekBench می‌بینید، کارت گرافیک RTX 4060 حدود ۱۲% در اینترفیس Vulkan و ۱۷% در اینترفیس OpenCL از RTX 3060 قوی‌تره، اما در هر دو تست از RTX 3060 Ti ضعیف‌تره. همونطور که در بررسی RTX 4060 Ti دیدیم، این کارت کمترین میزان پیشرفت نسبت به نسل پیش رو ثبت کرده، و همونطور که در چارت بالا هم می‌بینید، این کارت گرافیک عملکرد جالبی نسبت به نسل قبل ارائه نداده. این هم در نظر داشته باشید که RTX 4060 از ۸ راه درگاه PCIe 4.0 بهره می‌بره. اگه قصد داشته باشید که از این کارت با استفاده از درگاه PCIe 3.0 استفاده کنید، شاهد عملکرد ضعیف‌تری خواهید بود. اینم بگم نتایج Geekbench نمای کاملی از عملکرد کارت گرافیک ارائه نمیده، و برای نتایج کامل، باید تا زمان عرضه این کارت و بنچمارک‌ها صبر کنیم.

این کارت قراره در ۸ تیر با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه بشه، ۳۰ دلار پایین‌تر از قیمت RTX 3060 عرضه بشه. کارت گرافیک RX 7600 که ماه پیش عرضه شد، ۲۷۰ دلار قیمت داشت، اما عملکرد ضعیف‌تر و مصرف بالاتری داره. زمانی که کارت گرافیک RTX 4060 عرضه بشه، ما سریعا روی بررسی اون کار می‌کنیم، پس ما رو دنبال کنید تا اخبار این کارت رو از دست ندید.

RTX 4060RTX 4060 Ti 8GBRTX 4060 Ti 16GBBENCHFA.COM
ADA (TSMC 4N)ADA (TSMC 4N)ADA (TSMC 4N)معماری
AD107-400AD106-350AD106-351پردازنده گرافیکی
۳۰۷۲۴۳۵۲۴۳۵۲هسته‌های کودا
۲.۴ GHz۲.۵ GHz۲.۵ GHzسرعت بوست پردازنده
۸GB GDDR6۸GB GDDR6۱۶GB GDDR6حافظه VRAM
۱۷Gbps۱۸Gbps۱۸Gbpsسرعت VRAM
۱۲۸-bit۱۲۸-bit۱۲۸-bitباس حافظه
۲۷۲GB/s۲۸۸GB/s۲۸۸GB/sپهنای باند حافظه
۱۱۵W۱۶۰W۱۶۰WTDP
PCIe Gen4 x8PCIe Gen4 x8PCIe Gen4 x8درگاه توسعه
۲۹۹ دلار۳۹۹ دلار۴۹۹ دلارقیمت شروع
۲۹ ژوئن ۲۰۲۳۲۴ می ۲۰۲۳جولای ۲۰۲۳تاریخ عرضه

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×