اخبارراهنمای خریدراهنمای خرید سیستم

سیستم گیمینگ پیشنهادی با بودجه ۴۰ میلیون (زمستان ۱۴۰۲)

توی این مطلب قصد داریم یک سیستم گیمینگ با بودجه ۴۰ میلیون تومن بهتون معرفی کنیم. اگه قصد خرید یه سیستم گیمینک جدید با این بودجه رو دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه این مقایسه سیستم پیشنهادی از بنچفا می‌پردازیم به معرفی بهترین قطعاتی که توی این قیمت می‌تونید بگیرید و یک کیس کامل جمع کنید. پس بدون معطلی بریم سراغ معرفی قطعات. 

در حال حاضر متاسفانه با قیمت ۴۰ میلیون تومن می‌تونیم یه سیستم متوسط میان‌رده بگیریم که برای اجرای بازی توی وضوح ۱۰۸۰p مناسبه. اما انتخاب قطعات مناسب که هماهنگی زیادی با هم دارن و توی بازه قیمتی خودشون بهترین انتخاب هستن کار دشواریه. اما نگران نباشید ما بدون هیچ تبلیغی برای برندهای مختلف، بهترین قطعات رو انتخاب کردیم تا شما بتونید با بودجه‌ای که دارید، تصمیم درستی برای خرج کردن اون بگیرید. 

«راهنمای خرید سیستم گیمینگ تا ۲۵-۳۰ میلیون تومن (پاییز ۱۴۰۲)» در بنچفا بخونید.


مشاوره اختصاصی بنچفا

اگر برای خرید قطعات کامپیوتر یا سیستمتون کمک لازم دارید، تیم بنچفا می‌تونه به‌صورت اختصاصی متناسب با کاربری و نیاز شما، یک کانفیگ حرفه‌ای آماده کنه که تک‌تک قطعاتش با توجه به سلیقه و نیاز شما انتخاب شدن. همچنین تو خرید قطعات هم می‌تونه کمکتون کنه تا بهترین قطعات رو با پایین‌ترین قیمت از بازار تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر، وارد صفحه «مشاوره حرفه‌ای خرید قطعات کامپیوتر با بنچفا» بشید. 👌😎❤️


معرفی قطعات سیستم پیشنهادی با بودجه ۴۰ میلیون

یک کامپیوتر دسکتاپ از ۸ قطعه اصلی تشکیل شده که در ادامه به هرکدوم از این قطعات به طور جداگانه می‌پردازیم و هرجا نیاز بود برای اون‌ها معادل هم معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز بتونید اون رو جایگزین مدل دیگه کنید. 

پردازنده Core i3 12100F Tray 

پردازنده Core i3 12100F Tray 

برای سیستم گیمینگ پیشنهادی با بودجه ۴۰ میلیون تومن پردازنده Core i3 12100F رو در نظر گرفتیم. به i3 بودن این پردازنده نگاه نکنید چون می‌تونه به اندازه پردازنده‌های پرقدرت نسل‌های قبل پرفرمنس خوب داشته باشه. همچنین که ترکیب اون با یک کارت گرافیک میان‌رده و مناسب می‌تونه ترکیب گیمینگ اقتصادی خوبی رو برای کاربر بسازه. پردازنده Core i3 12100F دارای ۴ هسته P و ۴ هسته e و مجموعاً ۸ رشته‌ست که تا حد زیادی می‌تونه جواب کاربری‌های روزمره و گیمینگ رو با تنظیمات متوسط و پایین بده. مصرف برق پردازنده ۱۲۱۰۰F در حالت پایه ۵۸ وات و در حالت ماکسیموم به ۸۹ وات میرسه. انتخاب یک پردازنده با مصرف کم باعث میشه که کل قطعاتی که انتخاب می‌کنیم از جمله مادربرد و پاور در همین سطح طبقه‌بندی بشن و هزینه‌مون زیاد نشه. 

مادربرد ASUS Prime H610M-A D4 Wifi

مادربرد ASUS Prime H610M-A D4 Wifi

قطعه بعدی که باید درموردش صحبت کنیم، مادربرده. مادربرد ASUS Prime H610M-A D4 Wifi می‌تونه به راحتی پردازنده Core i3 12100F رو تعذیه کنه. این مادربرد پایین‌رده‌ترین چیپست رو داره که البته برای این پردازنده کاملا کافیه. همچنین که داخل جعبه ماژول وایفای هم قرار داره که با استفاده از اون می‌تونید از همون اول دسترسی به اینترنت بی‌سیم و بلوتوث داشته باشید. برای این مادربرد نمیشه خیلی جایگزین دیگه‌ای معرفی کرد چون برای این پردازنده، بهترین انتخاب محسوب میشه.

کارت گرافیک Radeon 6600XT 8GB

کارت گرافیک Radeon 6600XT 8GB

شک نکنید که بهترین انتخاب برای سیستم گیمینگ پیشنهادی با بودجه ۴۰ میلیون کارت گرافیک Radeon 6600XT 8GB به حساب میاد. ما کارت گرافیک Radeon 6600XT 8GB رو با RTX 3050 مقایسه کردیم و می‌تونید این مقایسه رو در بنچفا بخونید. این کارت نسبت به جایگزین انویدیا که معرفی شده قدرتمندتره و توی بازی‌ها با اختلاف FPS بیشتری ارائه میده. اما اگه کاربری ادیت و رندرینگ و به طور کلی با نرم‌افزارهای ادوبی هم کار دارید بهتره که برید سراغ RTX 3050. مصرف برق کارت گرافیک Radeon 6600XT 8GB هم ۱۶۰ واته که نسبت به RTX 3050 بیشتره. 

شما می‌تونید مقایسه کارت گرافیک RTX 3050 با RX 6600XT رو در بنچفا بخونید.

رم Corsair VG RGB Pro SL 16 GB -3200-CL16

رم Corsair VG RGB Pro SL 16 GB-3200-CL16

برای سیستم گیمینگ پیشنهادی با بودجه ۴۰ میلیون تومن ما رم Corsair VG RGB Pro SL 16 GB -3200-CL16 رو در نظر گرفتیم. این رم یک انتخاب خوب برای این سیستم محسوب میشه و ترکیبش با پردازنده می‌تونه توی سطح خودش نیازتون رو برطرف کنه.  از طرفی شما می‌تونید در آینده رم رو ارتقا بدید. البته مادربرد این اجازه رو بهتون نمیده که از ۴ تا ماژول رم استفاده کنید. برای ارتقا می‌تونید رم‌هایی با ظرفیت بیشتر استفاده کنید.

خنک کننده پردازنده Deepcool GAMMAXX 200 V2

خنک کننده پردازنده Deepcool GAMMAXX 200 V2

ممکنه بپرسید مگه برای پردازنده Core i3 12100F به خنک کننده جدا نیاز داریم؟ ما همون اول با معرفی پردازنده مشخص کردیم که بهتره برای صرفه‎‌جویی در هزینه نسخه Tray اون رو یعنی نسخه بدون باکس رو تهیه کنید. با این هزینه اضافی هم میشه خنک کننده پردازنده Deepcool GAMMAXX 200 V2 رو خرید که هم قدرت خنک کنندگی بیشتری داره هم این که به سیستم ظاهر بهتری میده. 

منبع تغذیه MSI MPG A650GF

منبع تغذیه MSI MPG A650GF

می‌رسیم به بخش پاور. پاور همیشه جزو قطعاتی بوده که کاربرها توی انتخاب اون خیلی توجه زیادی نمی‌کنن و معمولا با باقی مونده بودجه پاور رو انتخاب می‌کنن. اما باید بدونید که این قطعه از اونجایی که وظیفه تامین برق همه قطعات رو برعهده داره در صورتی که مدل مناسبی رو انتخاب نکرده باشید می‌تونه باعث ضرر بشه یا اینکه در آینده مجبور به تعمیر یا تعویض اون بشید. یکی از بهترین پاورهایی که برای سیستم پیشنهادی با بودجه ۴۰ میلیون میشه در نظر گرفت پاور MSI MPG A650GFـه. این پاور تا مدت‌ها خیالتون رو راحت می‌کنه؛ مخصوصا که از برند معتبر MSIـه و توی بازار هم با گارانتی عرضه میشه. 

حافظه‌ها 

حافظه‌ها 

توی بخش انتخاب حافظه دستمون بازه که با توجه به نیازمون هر ظرفیتی که نیاز داشتیم رو انتخاب کنیم. بهتره توی این بخش هارد دیسک وسترن دیجیتال آبی با ظرفیت ۱ ترابایت می‌تونه انتخاب خوبی باشه. از طرفی برای SSD هم برندهایی مثل، لکسار، PNY، کورسیر و سامسونگ که توی بازار هستن انتخاب‌های خوبی محسوب می‌شن. 

کیس Green Griffin G3

توی سیستم گیمینگ پیشنهادی با بودجه ۴۰ میلیون میشه کیس‌های مختلفی رو توی این لیست قرار داد. ما توی این بخش کیس Green Griffin G3 رو انتخاب کردیم که علاوه‌بر قیمت پایینی که داره ظاهر و چرخش هوای خوبی ارائه می‌کنه. این کیس یکی از محبوب‌ترین کیس‌های برند ایرانی گرین محسوب میشه. در ادامه می‌تونید تصویر نهایی این کیس رو ببینید. توجه کنید که این عکس با فوتوشاپ ساخته شده. 

شما می‌تونید سیستم گیمینگ پیشنهادی با بودجه ۵۰ تا ۶۰ میلیون رو هم در بنچفا بخونید.

کانفیگ نهایی سیستم گیمینگ پیشنهادی با بودجه 40 میلیون

جمع‌بندی سیستم گیمینگ پیشنهادی با بودجه ۴۰ میلیون

رسیدم به انتهای مطلب سیستم گیمینگ پیشنهادی با بودجه ۴۰ میلیون. امیدوارم این مقاله براتون مفید باشه و تونسته باشید راهنمایی مورد نظرتون رو ببینید. حتماً نظرتون رو درباره این سیستم توی بخش کامنت‌ها برامون بنویسید و بگید اگه شما بودید کدوم قطعه رو با چیز دیگه‌ای جایگزین می‌کردید. در ادامه کانفیگ نهایی رو به صورت یک‌جا می‌تونید ببینید.

جمع‌بندی سیستم گیمینگ پیشنهادی با بودجه 40 میلیون

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۱۸ نظر

  1. با عرض سلام و وقت بخیر خدمت تمامی اساتید زحمت کش سایت بنچ فا. آیا پردازنده i3 12100f با کارت گرافیک RTX 3050 گلوگاه نمیده؟ من میخوام سیستم بخرم اول قصد داشتم GTX 1650 رو با این پردازنده ترکیب کنم ولی اگه با ۳۰۵۰ مچ باشه قطعا ۳۰۵۰ را انتخاب میکنم.

  2. سلام و وقت بخیر. میخواستم اگه ممکنه نظرتون در مورد سیستم زیر بگید.
    پاور: گرین مدل GP600A-GED
    مادربرد: ASUS Prime H610M-K
    کارت گرافیک: ASUS TUF GAMING GeForce GTX 1650 OC 4G
    رم: DDR4 دو کاناله ۳۲۰۰ مگاهرتز CL16 کورسیر مدل Vengeance LPX ظرفیت ۱۶ گیگابایت
    پردازنده: intel Core i3 12100f
    کیس: GREEN GRIFFIN G1
    هارد دیسک: وسترن دیجیتال مدل Blue WD20EZRZ ظرفیت ۲ ترابایت
    بدون SSD

    1. سلام وقتتون به خیر.
      حافظه SSD که حتما داشته باشه.
      کارت گرافیک هم اگر با RX6500XT عوض بشه خیلی بهتره.

  3. سلام مجدد و وقتتون بخیر. میخواستم بدونم مادربرد MSI PRO H610M-E برای پردازنده core i5 12400 مناسبه؟
    یه سوال دیگه هم در مورد پاور داشتم. مفهوم جریان توی ولتاژهای ۱۲ و ۵ و ۳.۳ چیه. مثلا توی پاور گرین GP600A-GED جریان ۱۲ ولت ۵۰ آمپره و توی پاور ام اس آی MAG A600DN جریان ۲۵ آمپره در حالی که هر دو ۶۰۰ وات هستند. آیا اصلا تاثیری توی عملکرد سیستم داره؟ و موقع انتخاب پاور باید به این عدد و رقم ها توجه کرد یا خیر؟
    ممنون از سایت خوب عوامل زحمت کشتون.

  4. سلام وقت بخیر case: green
    CPU: intel i7-12700K
    main: ASUS PRIME
    HDD: WD SSD 500G
    cooler: GAMMAXX
    VGA: RX 8GB GDDR5
    RAM: 16G DDR4
    Power: green
    برای ادیت مناسب آیا
    با تشکر فراوان

    1. سلام دوست عزیز. اطلاعات قطعاتتون کامل نیست. کارت گرافیک چه مدلی انتخاب شده؟ همینطورر مدل دقیق خنک کننده که البته با توجه به سری، میشه گفت انتخاب خوبی برای این پردازنده نیست.

  5. سلام وقتتون بخیر
    مادربرد=b660m asus prime
    گرافیک=rtx 3070ti msi ventus 3x
    سی پی یو=i5 12400f
    اس اس دی=۵۱۲gb nvme m.2
    هارد=hdd 1tb wd
    رم=۱۶gb ddr4 3200mhz
    کیس=masterech apachi argb
    پاور=۷۰۰w deepcool
    خنک کننده پردازنده=coolermaster t20
    قیمت ۴۲ میلیون
    آیا ارزش خرید دارد و اگر دارد ، برای گیمینگ خوب هستش

  6. این سیستم
    M.b gigabyte B760M gaming AC ddr5

    Cpu intel i5 12400f

    Ram g.skill 32gb 6400 rip jaws s5

    Ssd kioxia 1tb m.2

    VGA gigabyte 4060 wf2 oc

    Power thermal take 650w trs2

    Cooling thermal take contac 9
    تو رنج ۵۵ میل خوبه ؟؟برای گیم؟؟
    شما نظر بهتری دارید؟؟

    1. سلام امیر عزیز
      ترکیب و چیدن قطعات مشکلی مداره اما پیشنهادم اینه از برندهای بهتری قطعات رو انتخاب کنید. مخصوصا برای کولر و پاور و اس اس دی.

    1. سلام محمد عزیز. کلا کارت ۴۰۶۰ برای بازی مناسبه. برای انتخاب برند هم می‌تونید با توجه به قیمت و بودجه‌ای که دارید تصمیم بگیرید.

  7. این سیستم اکیه یا نه؟
    منبع تغذیه کامپیوتر گرین مدلGP650A UK Plus
    کیس مدل گرین Green Griffin G3
    پردازنده CPU اینتل باکس مدل Core i5-11400
    مادربرد ایسوس مدل TUF GAMING B560M-E سوکت ۱۲۰۰
    حافظه اس اس دی سامسونگ مدل ۹۷۰ EVO Plus با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت
    کارت گرافیک ایسوس مدل DUAL-RTX3050-O8G حافظه ۸ گیگابایت
    رم دو کاناله کرسیر مدل VENGEANCE RGB RS با حافظه ۱۶ گیگابایت و فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز
    ممنون میشم اگه بگید اکیه یانه😘

  8. سلام وقت بخیر
    من میخوام با ۵۰ میلیون یه سیستم خوب برای کارای معماری رندرینگ بگیرم ولی نمیدونم چی خوب هستش امکانش هست که راهنمایم کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×