@benchfa_team
اخباراخبار سخت افزار

لیست مک‌هایی که با چیپ M3 در انتهای امسال عرضه می‌شن، منتشر شد

اپل قصد داره که امسال برای محصولات مختلف خودش چندین مراسم برگزار کنه. قبلا گفته شده بود که اپل قراره برای آیفون یه مراسم ویژه در ماه سپتامبر و مراسم دیگه‌ای هم در همین سال برای معرفی مک‌های جدید برگزار کنه. این مراسم ممکنه تو اکتبر یا نوامبر برگزار بشه و اپل معتقده که اون زمان مناسبیه که چیپ جدید M3 رو برای اولین بار رونمایی کنه. با این حال، همه مک‌ها به چیپ M3 جدید ارتقا پیدا نمی‌کنن و اپل برخی از اون‌ها رو برای سال بعد نگه‌داشته. برای لیست محصولات اپل با پردازنده M3 تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید. 


مک‌های جدید با پردازنده M3 اپل

اپل امسال یعنی سال ۲۰۲۳ می‌خواد چیپ M3 رو معرفی کنه و تنها چند تا از مک‌ها با این پردازنده به‌روزرسانی می‌شن و مک‌بوک پرو نسخه‌ با کیفیت‌تر و مک مینی که سال بعد عرضه می‌شن.

همونطور که قبلا گفتیم، اپل بعد از معرفی آیفون ۱۵ در سپتامبر یعنی همین شهریور امسال، چیپ M3 جدید رو معرفی خواهد کرد. این یعنی اپل می‌تونه اواخر سال چیپ M3 رو وارد بازار کنه. به گفته‌ مارک گرمن، اپل یه مراسم دیگه هم تو اکتبر برگزار می‌کنه. اخیرا گزارش شده که مدل‌های مک‌بوک پرو با صفحه‌نمایش ۱۴ و ۱۶ اینچی، سال بعد با چیپ M3 عرضه می‌‎شن.

مک‌های جدید با پردازنده M3 اپل

اپل می‌خواد خط تولید فعلی مک‌ها رو با چیپ M3 به‌روز کنه که یعنی این ماشین‌ها عملکرد محاسباتی و گرافیکی بهتری نسبت به چیپ‌های M2 خواهند داشت. در حال حاضر هیچ جزئیاتی درباره‌ چیپ M3 و بهبوداتی که ارائه می‌کنه وجود نداره. لیست مک‌های زیر رو ببینید که با آخرین چیپ M3 اپل در انتهای امسال رونمایی می‌شن:

  • (iMac) آی مک ۲۴ اینچی
  • (MacBook) مک‌بوک ایر ۱۳.۶ اینچی
  • (MacBook) مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی

اگر نیت کردید مک‌تون رو ارتقا بدید یا به‌دنبال خرید یک مک جدید هستید، پیشنهاد می‌کنیم که چند ماه صبر کنید تا اپل چیپ M3 رو معرفی کنه. چیپ M3 یه تغییر عمده نسبت به M2 خواهد بود، چون که بر پایه‌ فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته میشه. علاوه‌بر بهبود عملکرد CPU و GPU، پردازنده M3 به‌دلیل مصرف کمتر انرژی‌، عمر باتری بهتری رو ارائه خواهند داد.

مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی با چیپ M3 عرضه می‌شه؟

هرچند اپل همین اخیرا مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی رو با چیپ M2 عرضه کرده، حدس می‌زنیم که این نوت‌بوک به آخرین چیپ‌ها ارتقا نخواهد یافت. به همین دلیل، شرکت می‌تونه مدل ۱۵ اینچی رو همراه با مک‌بوک‌های پرو با کیفیت بالا، در سال آینده ارتقا بده. توجه کنید که فروش مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی، در ماه ژوئیه ۵۰ درصد کمتر از انتظار بود. اگر شرکت بخواد فروش مک‌بوک ایر بزرگ‌تر خودش رو افزایش بده، می‌تونه یک قدم جسورانه برداره و مدل ۱۵ اینچی رو هم با پردازنده جدید و قدرتمند خودش ارتقا بده.

اپل امسال برنامه‌ای برای معرفی چیپ M3 مک‌مینی نداره و احتمالاً سال آینده به‌همراه مدل‌های مک‌بوک پرو M3 و مک‌بوک پرو M3 Max به بازار عرضه بشن. به‌طور کلی، اپل همچنین قصد داره که iMac Pro رو با چیپ M3 Ultra به‌روز کنه. در حال حاضر، جزئیاتی درباره‌ چیپ جدید و عملکردش به‌صورت کامل موجود نیست.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×