محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی هااخبار سخت افزار

مقایسه کارت گرافیک RX 7900XTX و RTX 4090 در بازی استارفیلد

چند روز پس از عرضه رسمی بازی استارفیلد (Starfield)، برخی از رسانه‌های دنیا شروع به مقایسه سخت افزار مختلف در این بازی کردن. ما هم در این مقاله از بنچفا قصد داریم با توجه به اطلاعات و بنچمارک های موجود به مقایسه کارت گرافیک RX 7900XTX و RTX 4090 در بازی استارفیلد بپردازیم. تا آخر این مطلب با بنچفا همراه باشید. 


شکست کارت گرافیک RTX 4090 از  کارت گرافیک RX 7900XTX در بازی استارفیلد

همونطور که از تیتر مقاله مشخصه، با توجه به بنچمارک‌های انجام شده در بازی استارفیلد می‌بینیم که در تنظیمات خاصی پرچمدار انویدیا از کارت گرافیک AMD شکست می‌خوره. 

رسانه DSOGaming یکی از رسانه‌هایی است که مقایسه کارت گرافیک RX 7900XTX و RTX 4090 رو با عنوان جدید استارفیلد (Starfield) انجام داده و اطلاعات اون رو برای کاربران در دسترس قرار داده. این رسانه تخصصی نرخ فریم بازی Starfield رو بررسی کرده و برای این مقایسه از یه سیستم با پردازنده AMD Ryzen 9 7950X3D و ۳۲ گیگ حافظه رم ۶۰۰۰ مگاهرتزی استفاده کرده. فقط یه نکته کوچیک: اون‌ها CCD دوم پردازنده ۷۹۵۰X3D رو فعال نکردن که این باعث شد بازی عملکرد بهتری داشته باشه.

شکست کارت گرافیک RTX 4090 از  کارت گرافیک RX 7900XTX در بازی استارفیلد

سیستم تست برای مقایسه کارت گرافیک RX 7900XTX و RTX 4090 در بازی استارفیلد

  • پردازنده: AMD Ryzen 9 7950X3D 
  • رم:  32 گیگ حافظه رم ۶۰۰۰ مگاهرتز

خب بازی Starfield توی خود بازی بنچمارک داخلی نداره بنابراین برای مقایسه کارت گرافیک های ذکر شده از شهر New Atlantis برای تست استفاده شده که بزرگ‌ترین شهر استارفیلد محسوب میشه و تعداد خیلی زیادی NPC داره. به همین دلیل برای بنچمارک کارت گرافیک گزینه مناسبیه تا ببینیم هرکدوم چطور عمل می‌کنن. 

 تست برای مقایسه کارت گرافیک RX 7900XTX و RTX 4090 در بازی استارفیلد

حالا وقت نتایج تست‌هاست. با کیفیت ۱۰۸۰p و تنظیمات Ultra و بدون استفاده از FSR، کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900XTX تقریباً ۱۶ درصد بهتر از RTX 4090 انویدیا عمل کرده. اگه بریم تو رزولوشن ۱۴۴۰p با تنظیمات Ultra، اختلاف ۱۱ درصدی رو داریم. اما تو تصاویر ۴K با تنظیمات Ultra، RTX 4090 تونسته خودشو تقریباً به RX 7900XTX نزدیک کنه. 

سیستم مورد نیاز بازی استارفیلد رو می‌تونید در بنچفا ببینید.

جمع‌بندی

در این مطلب به مقایسه کارت گرافیک RX 7900XTX و RTX 4090 در بازی استارفیلد پرداختیم. در بخش کامنت‌ها برامون بنویسید که انتخاب شما کدوم یکی از این کارت گرافیک‌هاست؟ کارت گرافیک RX 7900XTX یا کارت گرافیک RTX 4090؟!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۳ نظر

  1. چقدر مسخره شده از وقتی این تکنولوژی های آپ اسکیل اومده ، سازنده های بازی زحمت اپتیمایز کردن بازی هارو دیگه به خودشون نمیدن :l بازی روی ۴۰۹۰ داره ۸۰ فریم میده .. روی نسل ۳ داره ۳۰ ۴۰ فریم میده .. واقعا مسخرس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×