محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیسیستم مورد نیاز

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Starfield + سیستم پیشنهادی

بالاخره بعد از حداقل ۶ سال در دست ساخت بودن و منتشر شدن اسکرین‌شات‌های مختلف، صفحه استیم بازی Starfield از سیستم موردنیاز برای اجرای این بازی رونمایی کرد. همونطور که می‌دونید این بازی قراره یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی باشه. استودیوی سازنده یعنی بتسدا (Bethesda) تصمیم گرفته که به طرفداران این بازی تجربه‌ای از فضا و کهکشان‌هارو ارائه بده که تا به حال کسی ندیده. خب طبیعتاً تجربه چنین عنوانی، اونم تو این نسل قراره نیازمند سیستم نسبتاً خوبی باشه. چرا که با جزئیات بالا در طراحی محیط و سینماتیک‌های بازی، باید بتونید تصویر قابل قبولی رو دریافت کنید. در ادامه با سیستم مورد نیاز بازی Starfield همراه بنچفا باشید.


حداقل سیستم مورد نیاز بازی Starfield

درکل سیستمی که برای عنوان Starfield منتشر شده، با توجه به AAA بودنش و اینکه این بازی چقدر قراره بزرگ باشه منطقی بنظر میرسه. به همین دلیل می‌تونیم توضیحی برای ۱۶ گیگابایت رم و نیازمند SSD بودنش پیدا کنیم. دیگه یواش یواش کسایی که از هاردهای HDD استفاده میکنن باید به سراغ نسل جدید حافظه‌ها برن.

بنابراین ابتدا نگاهی به حداقل سیستم مورد نیاز این بازی بپردازیم:

AMD Ryzen 5 2600X, Intel Core i7-6800KCPU
AMD Radeon RX 5700, NVIDIA GeForce 1070 TIGPU
۱۶GBRAM
۱۲۵GB available space (SSD preferred)Storage
Version 12DirectX
Windows 10 version 22H2 (10.0.19045)OS

با داشتن این سخت‌افزار، می‌تونید بازی Starfield رو در حالت Low و رزولوشن ۷۲۰ یا ۱۰۸۰ میانگین چیزی حدود ۳۰ فریم بر ثانیه رو بگیرید. همونطور که مشاهده می‌کنید برای پردازنده به نسل ششم از سری پردازنده‌های اینتل یعنی Intel Core i7-6800K و یا AMD Ryzen 5 2600X نیاز دارید که جزو پردازنده‌های قدیمی محسوب میشن و به چیزی حدود ۵ یا ۶ سال پیش بر میگردن. اگر پردازنده i3 یا i5 نسل ۱۲ به بالا دارید، میشه گفت که تقریبا معادل همین پردازنده هاست و حتی می‌تونه قویتر هم باشه!

همینطور کارت گرافیک موردنیازتون هم حداقل باید NVIDIA GeForce 1070 TI که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد داشته باشید و اگر هم جزو مصرف‌کنندگان سری AMD هستید باید حداقل AMD Radeon RX 5700 داشته باشید که این کارت گرافیک هم چیزی حدود ۴ سال پیش معرفی شد. در کل اگه سیستم قدیمی‌ای حول محور این قطعات دارید می‌تونید امید به تجربه‌ی حداقلی بازی داشته باشید.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Starfield + سیستم پیشنهادی

سیستم پیشنهادی بازی Starfield روی PC

اما درمورد سیستم پیشنهادی‌ای که توسط خود بتسدا برای باز Starfield منتشر شده باید گفت که در اکثر مواقع سیستم پیشنهادی به شما این اجازه رو میده که تنظیمات گرافیکی بازی رو روی Medium و یا High ست کنید و از رزولوشن ۱۰۸۰ و یا ۱۴۴۰ بهره ببرید. اما قبل از هر چیزی بیاید نگاهی به سیستم پیشنهادی بندازیم.

AMD Ryzen 5 3600X, Intel i5-10600KCPU
AMD Radeon RX 6800 XT, NVIDIA GeForce RTX 2080GPU
۱۶GBRAM
۱۲۵GB available space (SSD preferred)Storage
Version 12DirectX
Windows 10/11 with updatesOS

خب همونطور که معلوم بود نیاز به سیستم قدرتمندتری داریم. به عنوان مثال برای کارت گرافیک نیازمند حداقلی NVIDIA GeForce RTX 2080 هستیم. اگر هم دنبال سری AMD می‌گردین AMD Radeon RX 6800 XT به شما پیشنهاد شده که به مراتب عملکرد بهتری رو نسبت به سیستم حداقلی ارائه میده. برای پردازنده هم AMD Ryzen 5 3600X رو داریم که شاهد بهبود ۲۰ درصدی عملکردش نسبته به AMD Ryzen 5 2600X هستیم و برای سری اینتل هم جهشی ۴ نسلی داشتیم. مقدار رم هم که همونطور که می‌بینید ثابته و تغییری نداشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×