@benchfa_team
اخباراخبار سخت افزار

چیپ A17 PRO اپل برای iPhone 15 Pro با پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای معرفی شد

اپل شب گذشته آخرین گوشی‌های بالارده‌ی خودش یعنی خانواده آیفون ۱۵ رو در ۵ مدل یعنی آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس رو به بازار معرفی کرد. این گوشی‌ها از چیپ A17 Pro استفاده می‌کنن که به عنوان اولین چیپ سه نانومتری معرفی شده و ادعا می‌شه که عملکرد و قابلیت‌های بهتری ارائه می‌ده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


چیپ A17 Pro با افزایش عملکرد نسبت به نسل قبل توسط اپل معرفی شد

تراشه A17 پرو بهبودهای زیادی در زمینه‌های مختلف داشته. در ابتدا واحد پردازش مرکزی (CPU) با طراحی جدید ۶ هسته‌ای معرفی شده که دو هسته عملکرد (P Core) دارن و ادعا می‌شه تا ۱۰ درصد سریعتر از نسخه‌های قبلی‌ هستن. همچنین، چهار هسته با عملکرد کارآمد (E core) هم اضافه شدن تا به بهره‌وری انرژی کمک کنن.

ویژگی‌های چیپ A17 PRO اپل برای iPhone 15 Pro

اپل همچنین یک GPU با ۶ هسته‌ برای چیپ A17 Pro معرفی کرده. این GPU به عنوان بزرگترین طراحی جدید GPU در تاریخ اپل اعلام شده و ادعا می‌شه که تا ۲۰ درصد سریع‌تر از نسخه‌ قبلی ظاهر میشه و ویژگی‌هایی مثل سایه‌زنی شبکه‌ای یا ردیابی پرتو سخت‌افزاری رو به آیفون ۱۵ میاره همچنین GPU و موتور عصبی می‌تونن با هم کار کنن تا تصویر رو به کیفیت بالاتری ارتقا بدن.

 جالبه بدونیم که ردیابی پرتو مبتنی بر سخت‌افزار با توجه به گفته‌ها در مراسم Wonderlust اپل ۴ برابر سریع‌تر از نسخه نرم‌افزاریشه. 

اپل این GPU رو به عنوان ارتقاء مهمی برای بازی‌های موبایل معرفی کرده و بازی‌هایی مثل Resident Evil Village Resident Evil 4، Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage رو به عنوان نمونه‌هایی از گیم‌هایی نشون داده که همگی قراره روی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس اجرا بشن.

تراشه A17 پرو دارای یه دی‌کدر AV1 اختصاصی هم میشه که وعده پخش ویدیوهای با کیفیت و کارآمدتر رو میده. به علاوه، اپل یه کنترلر USB جدید هم اضافه کرده که برای اولین بار سرعت USB 3 رو برای آیفون ممکن کرده (فقط برای آیفون ۱۵ پرو به بالا). این اجازه انتقال داده‌های سریعتر و پشتیبانی از ویدیوهای با کیفیت ۴K با ۶۰ فریم در ثانیه و HDR رو میده.

در تراشه A17 پرو کنترلر USB 3 اجازه انتقال با سرعت تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه رو میده. اپل توصیه می‌کنه که کاربران از USB 3 از طریق پورت USB C استفاده کنن تا ویدیوها رو به سرعت به یک مک منتقل کنن یا به صورت مستقیم ویدئوها رو روی یک فضای ذخیره‌سازی خارجی ضبط کنن. همچنین از فرمت ۴K60 ProRes پشتیبانی می‌کنه.

چیپ A17 Pro همچنین دارای یک تراشه ultra-wideband فوق‌العاده نسل دوم برای دقت بهتر در «Find My» یا به اشتراک‌گذاری موقعیت با دیگرانه.

قیمت خانواده آیفون ۱۵ اپل

قیمت‌گذاری این مدل‌های جدید به این صورته: آیفون ۱۵ پرو با قیمت ۹۹۹ دلار شروع میشه و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی داره، در حالی که آیفون ۱۵ پرو مکس با قیمت ۱۱۹۹ دلار عرضه میشه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌ده. هر دو مدل به زودی پس از اعلام در دسترس قرار می‌گیرن و توی بازار از تاریخ ۲۲ سپتامبر عرضه میشن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×