محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

تولید کارت گرافیک‌های RTX 3060 با قیمت کمتر ادامه دارد

همانطور که می‌دونیم، سه SKU برای RTX 3060 و تعداد زیادی طرح برای RTX 3060 Ti وجود داره. RTX 3060 اصلی پردازنده گرافیکی GA106-300/302 رو داره و به‌طور پیش فرض هم دارای ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6ست. انویدیا سال گذشته نسخه ارزون‌تری رو با ۸ گیگابایت VRAM معرفی کرد. حالا به نظر می‌رسه مدل‌های جدیدی از کارت گرافیک RTX 3060 در راهه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


عرضه کارت گرافیک RTX 3060 توسط انویدیا با SKUهای جدید

عرضه جدید کارت گرافیک RTX 3060 توسط انویدیا با قیمت کمتر

هدف انویدیا از عرضه مدل‌های جدید RTX 3060 کاهش قیمت مدل ۱۲ گیگابایتی RTX 3060 به زیر ۲۸۲ دلاره. در حال حاضر قیمت این کارت در آمریکا حدود ۲۹۰ تا ۳۵۰ دلار و مدل ۸ گیگابایتی اون با قیمت کمتری ارائه میشه.
خبر ادامه عرضه کارت گرافیک‌های RTX 3060 توسط Board Channels تایید شده. گفته می‌شه در حال حاضر، تامین پردازنده‌های گرافیکی RTX 3060 GA106 برای سه ماهه اول سال آینده تضمین شده.

از طرفی ممکنه بسته به علاقه AIB‌ها، ارسال‌ و عرضه این محصولات در سه ماهه دوم متوقف بشه، اما هدف اینه که RTX 3060 12GB زیر ۲۸۲ دلار باقی بمونه. (AIB مخفف عبارت Add-In-Boardـه و به شرکت‌هایی گفته میشه که کارت‌گرافیک‌های انویدیا رو با برندهای خودشون تولید می‌کنن. مثل ASUS، Gigabyte، MSI و موارد دیگه)

با این قیمت، این کارت به‌طور مستقیم با سری Radeon RX 6750 GRE رقابت می‌کنه که در دو مدل ۱۰ و ۱۲ گیگابایتی موجوده. اگر AMD مشتاق عرضه مدل‌های نسل جدید با قیمت کمتره، NVIDIA چاره‌ای جز ادامه پشتیبانی از معماری‌های قبلی خودش نداره. پس یه جورایی اینو مدیون AMD هستیم.
با این حال، ادامه تولید کارت گرافیک RTX 3060 تعجب‌آور نیست. جانشین اون در نسل جدید یعنی کارت گرافیک RTX 4060 که دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ست، حتی یک کارت قدیمی هم نیست. انویدیا معمولاً عرضه مدل های نسل قبلی را حداقل برای یک سال حفظ می کند.
اولین شرکتی که به توصیه‌های NVIDIA پاسخ داده، شرکت ONDAست که به‌تازگی یک مدل RTX 3060 با طراحی دو اسلات با قیمت ۱۸۹۹ RMB منتشر کرده که تصویر اون رو می‌بینید.

تولید کارت گرافیک‌های RTX 3060 با قیمت کمتر ادامه دارد

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×