محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پایان دوره GTX: تولید سری NVIDIA GeForce GTX 16 در سه ماهه اول ۲۰۲۴ متوقف می‌شود

NVIDIA قراره تولید کارت‌ گرافیک‌های جدید GeForce GTX 16 رو از سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ برای همیشه متوقف کنه. منابع از Board Channels فاش کردن که شرکای هیئت مدیره اخیراً در مورد این تصمیم اطلاع‌رسانی‌های جدیدی دریافت کردن. اطلاعات حاکی از اینه که سفارشات نهایی برای سری GTX 16 در این ماه تکمیل خواهند شد و هیچ سفارش دیگه‌ای در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ پذیرفته نخواهد شد. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


پایان تولید کارت گرافیک‌های سری GTX 16 توسط انویدیا

بر اساس گزارش‌ها، از سه ماهه اول (Q1)، NVIDIA تولید کامل پردازنده‌های گرافیکی سری GTX16 رو به‌طور کامل متوقف خواهد کرد. این یعنی که از سه ماهه اول به بعد، پردازنده‌های گرافیکی سری NV GTX16 ممکنه دیگه برای تولیدکنندگان AIC عرضه نشه.
اگه انویدیا واقعاً کل خط تولید سری GTX16 رو متوقف کنه، این سری نه تنها شامل مدل GTX1660S که قبلاً متوقف شده بود، بلکه شامل دو مدل لجستیکی پایین‌تر یعنی کارت گرافیک GTX1650 و GTX1630 هم می‌شه. در اون مرحله، هیچ مدل محصولی برای پر کردن موقت شکاف در این محدوده قیمت وجود نخواهد داشت.

کارت گرافیک‌های سری GTX 16

کارت گرافیک‌های سری GTX 16

از نقطه نظر فنی، NVIDIA تنها دو کارت گرافیک GTX 16 رو متوقف می‌کنه: GTX 1650 و GTX 1630. بقیه کارت‌های این سری قبلاً متوقف شدن یا گزارش‌هایی مبنی بر توقف تولید اونها وجود داره. این یعنی که GTX 16 دیگه به‌طور کلی وجود نخواهد داشت و موجودی باقیمانده باید به سرعت تخلیه بشه.
باید بگیم که سری GTX 16 بر اساس معماری تورینگ در کنار سری RTX 20 ساخته شد. انویدیا این ایده رو مطرح کرد که خط تولید محصولات خودش رو به یک خط RTX که نسخه پیشرفته‌تر GTX محسوب میشه با ردیابی پرتوهای تسریع‌شده سخت‌افزاری و پشتیبانی از DLSS جدا کنه. در حالی که سری GTX 16 برای بخش اقتصادی و گیمرهایی که تمایلی به استفاده از این فناوری‌ها در اون مقطع نداشتن، ارائه می‌شد.
در واقع، این یعنی که ضعیف‌ترین SKU انویدیا در سری RTX، کارت گرافیک RTX 3050 خواهد بود که در حال حاضر با قیمت ۲۳۰ دلار به فروش می‌رسه. با این حال، در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ دلار در خط تولید GeForce RTX انتخابی وجود نداره. GTX 1630 که تولید اون هم متوقف خواهد شد، اولین بار در ژوئن سال گذشته معرفی شد، این یعنی کلا عمر این کارت ۱.۵ سال بود.

کارت گرافیک‌های سری GTX 16

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×