محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

انویدیا به‌طور رسمی سری کارت گرافیک‌‎های GeForce RTX 40 SUPER را با قیمت ۹۹۹، ۷۹۹ و ۵۹۹ دلار عرضه کرد.

انویدیا به‌طور رسمی سری کارت گرافیک‌‎های GeForce RTX 40 SUPER رو عرضه کرد. کارت‌ گرافیک‌های NVIDIA Founders Edition برای برخی از جدیدترین GPUها برای منتقدها ارسال شده. RTX 4070 SUPER و ۴۰۸۰ SUPER از جمله این مدل‌هایی هستن که این نسخه مرجع رو دریافت می‌کنن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


از نظر قیمت، RTX 4080 SUPER با قیمت ۹۹۹ دلار در نظر گرفته شده که ۲۰۰ دلار کمتر از قیمت عرضه نسخه غیر سوپر کارت گرافیک RTX 4080 محسوب میشه. به نظر می‌رسه NVIDIA شایعات قبلی مبنی بر جایگزینی RTX 4080S و ۴۰۷۰Tis رو تایید می‌کنه. 

قیمت کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER

RTX 4070 Ti SUPER قراره جای RTX 4070 Ti غیر SUPER رو با قیمت ۷۹۹ دلار بگیره. به طور همزمان، انتظار می‌ره که کارت گرافیک RTX 4070 SUPER در فروشگاه‌ها با قیمت ۵۹۹ دلار در دسترس قرار بگیره. در حالی که مدل غیر SUPER موجود به‌طور رسمی تایید شده که MSRP اصلاح شده ۵۹۹ دلاری داره.

همونطور که قبلاً دیدیم، انویدیا به جای مشخصات هسته CUDA، روی عملکرد شیدرها، ری تریسینگ و هسته‌های تنسور تمرکز می‌کنه. با این وجود، کارت گرافیک NVIDIA RTX 4080 SUPER دارای ۱۰۲۴۰ هسته CUDA و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6X (بیست‌وسه گیگابیت بر ثانیه) و TGP (توان گرافیکی کل) ۳۲۰ وات خواهد بود. 

 اما NVIDIA ادعا می‌کنه که این مدل در واقع به طور حدودی ۲۴۶ وات در هنگام بازی و ۱۵ وات در حالت بیکار نیاز داره. بازاریابی انویدیا ادعا می‌کنه که این کارت عملکرد گیمینگ ۴K Full RT و هوش مصنوعی نسل فوق سریع رو ارائه می‌ده، همچنین عملکرد کارت گرافیک RTX 3080Ti رو دو برابر می‌کنه. کارت گرافیک RTX 4080 SUPER در ۳۱ ژانویه عرضه خواهد شد.

کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER به تعداد ۸۴۴۸ هسته CUDA و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6X داره. در حالی که با TGP 285 وات عرضه میشه، میانگین قدرت بازی در حالت بیکار بودن کارت ۲۲۶ وات و ۱۲ وات تخمین زده میشه. ارتقاء حافظه بدون شک قابل توجه ترین ویژگی این SKU محسوب میشه. 

انویدیا همچنین گفته که کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER به اندازه ۲.۵ برابر عملکرد RTX 3070 Ti رو ارائه می ده، البته که نباید فریب این حرفارو خورد، چون که این داده ها به پشتیبانی از DLSS Frame Generation در برخی عناوین اشاره داره. درباره عرضه این پردازنده گرافیکی هم باید بگیم که به‌طور رسمی، کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER در ۲۴ ژانویه عرضه می‌شه. 

کارت گرافیک RTX 4080 SUPER: یک هیولا برای رزولوشن 4K 

کارت گرافیک RTX 4080 SUPER: یک هیولا برای رزولوشن ۴K 

GeForce RTX 4080 SUPER به بازی‌هایی که از ری تریسینگ پیشتیبانی می‌کنن با وضوح ۴K قدرت بیشتری میده. کارت گرافیک RTX 4080 SUPER با سرعتی ۱.۴ برابر سریع‌تر از GeForce RTX 3080 Ti بدون DLSS، عملکرد خوبی رو ارائه می‌کنه و عملکرد RTX 4080 SUPER رو تا دو برابر سریع‌تر از RTX 3080 Ti ثبت می‌کنه. کارت گرافیک RTX 4080 SUPER دارای هسته‌های بیشتر و حافظه سریع تر برای عملکرد بیشتره. این کارت از ۳۱ ژانویه با قیمت ۹۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

مشخصات کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER

کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER یک پردازنده گرافیکی ایدئال برای به حداکثر رسوندن بازی‌ها با نرخ فریم فوق‌العاده بالا در ۱۴۴۰p و تا ۴K محسوب میشه. در مقایسه با RTX 4070 Ti، هسته های بیشتر، بافر افزایش یافته به ۱۶ گیگابایت و رابط حافظه ۲۵۶ بیتی داره که پهنای باند حافظه رو به ۶۷۲ گیگابایت در ثانیه افزایش می‌ده. این عملکرد ۱.۶ برابر سریعتر از RTX 3070 Ti و ۲.۵ برابر بیشتر با DLSS 3 خواهد بود. کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti SUPER از ۲۴ ژانویه با قیمت ۷۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

کارت گرافیک RTX 4070 SUPER: یک انتخاب خوب

کارت گرافیک RTX 4070 SUPER: یک انتخاب خوب

  RTX 4070 SUPER با ۲۰٪ هسته‌های بیشتر از RTX 4070 وارد بازار خواهد شد که همین مورد منجر به این میشه که با کسری از توان، کمی سریعتر از RTX 3090 باشه. البته با DLSS 3. به گفته انویدیا با استفاده از هوش مصنوعی این شرکت قدرت این کارت گرافیک به ۱.۵ برابر سریعتر افزایش پیدا می‌کنه. در آخر هم باید شااره کنیم که این کارت گرافیک از ۱۷ ژانویه با قیمت ۵۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

RTX 4070 SUPER که نمایانگر قابل توجه ترین پیشرفت در این سری به حساب میاد در مقایسه با همتای غیر SUPER خودش، آماده افزایش ۲۰ درصدی در هسته‌هاست. مشخصات هسته CUDA اکنون به ۷۶۸۰ هسته افزایش یافته. برخلاف شایعات، این مدل دارای ۳۶ مگابایت حافظه کش L2 خواهد بود نه ۴۸ مگابایت همانطور که برخی حدس می‌زدن.

این با اندازه حافظه کش L2 نوع غیر SUPER یعنی RTX 4070 مطابقت داره. به طور متوسط انتظار میره که این کارت در طول بازی ۲۰۰ وات و در حالت بیکار ۱۱ وات مصرف کنه. NVIDIA ادعا می کنه که کارت گرافیک RTX 4070 SUPER از عملکرد RTX 3090 پیشی خواهد گرفت. تاریخ عرضه رسمی این مدل برای ۱۷ ژانویه برنامه‌ریزی شده. 

یک چیز جدید دیگه، طراحی RTX 40 SUPER Founders Edition هستش که کامل با رنگ مشکی تولید شده و با باقی محصولات این سری تفاوت داره.

کارت گرافیک‌‎های RTX 40 SUPER

در این خبر به کارت گرافیک‌‎های RTX 40 SUPER پرداختیم. به‌نظر شما کدوم یکی از این کارت گرافیک‌ها عملکرد بهتری نسبت به قیمت ارائه میدن؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×