اخباراخبار بازی هااخبار سخت افزار

کارت گرافیک GeForce RTX 4080 در طول مسابقات میلیون دلاری CS2 از کار افتاد.

چند هفته پیش، PGL سخت‌افزار انتخابی خودش رو برای مسابقات بزرگ CS2 اعلام کرد که شامل سیستم‌هایی با پردازنده‌های AMD Ryzen 7 7800X3D و پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4080 بود، اما به‌نظر می‌رسه که همه چیز اونطور که برنامه‌ریزی شده بود پیش نرفت. این کارت گرافیک یعنی GeForce RTX 4080 دلیل اصلی حذف شانس یک تیم برای رفتن به پلی آف شد. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


از کار افتادن کارت گرافیک RTX 4080 دلیل حذف یک تیم از مسابقات اصلی CS2

نقص فنی منجر به حذف یک تیم از مسابقات اصلی PGL CS2، خرابی درایور کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 به‌عنوان دلیل اصلی ذکر شده.
PCGamesN توضیح می‌ده که این مشکل در جریان مسابقه بین Virtus Pro و G2 رخ داده. جیمز، بازیکن Virtus Pro، در دومین مرحله از سه بازی، مقابل حریفانش قرار گرفت و در همین زمان سیستم اون با یک نقص بزرگ مواجه شد. تیم G2 تونست در این مسابقه پیروز بشه و با نتیجه ۱۱-۱۳ تیم Virtus Pro رو شکست بده. همین شکست فرصت اونها رو برای ورود به پلی‌آف از بین برد. جیمز پس از این مسابقه یک ویدیوی بسیار مثبت منتشر کرد که در اون اظهار داشت که این اتفاق‌های غیرمنتظره بخشی از بازی هستن و او برای مسابقات بعدی امیدواره.

با این اوصاف، PGL در مورد این موضوع صحبت کرد و اظهار داشت که نقص فنی به دلیل درایور NVIDIA رخ داده که متعاقباً منجر به خراب شدن بازی شد. این سیستم از پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4080 (غیر SUPER) استفاده می‌کرد که از نظر فنی برای بازی CS2 به خوبی بهینه شده. رویداد بازی از فناوری Reflex NVIDIA پشتیبانی می‌کنه و به گیمرها در بخش بازخورد تأخیر و زمان پاسخگویی که برای بازی‌های eSports ضروری محسوب میشه، برتری بیشتری می‌ده.

PGL اعلام کرده که در حال کار با NVIDIA برای شناسایی و رفع مشکل پیش اومده‌ست. نکته مهم‌تر اینه که این اتفاق زمانی رخ داد که تنظیمات بازی برای مسابقات به‌طور دقیق بهینه شده بود.

ما اکنون با NVIDIA برای شناسایی و رفع مشکل کار می کنیم.

— PGL (@pglesports) 24 مارس ۲۰۲۴

این اولین بار نیست که یک بازی در یک تورنمنت بزرگ به دلیل مشکل سخت افزاری و نرم افزاری به مشکل می‌خوره. این اصلا به معنای این نیست که پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4080 NVIDIA ارزش خریدن نداره. بازی‌ها و درایورها می‌تونن یهو از ناکجاآباد به باگ بخورن و گاهی اوقات اونقدر رندوم این اتفاق می‌اوفته که هیچ توضیحی براش وجود نداره. با توجه به اینکه جیمز تنها یکی از افرادیه که این مشکل رو در طول مسابقات تجربه کرده، به این معنی که ممکن این سیستم به‌درستی تست نشده باشه یا نصب درایور به اشتباه انجام شده باشه. ما منتظر بیانیه رسمی PGL و NVIDIA در رابطه با این موضوع خواهیم بود.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۵ نظر

  1. درایورهای کارت های گرافیک جدید از گذشته هم در بعضی بازی ها کرش ایجاد میکردن و معمولا تا نسل بعدی وارد بازار بشه و بروزرسانی درایورها مشکل حل میشه.هر چند بارها دیدم که از بین تمام درایورهایی که ذخیره دارم برای یک بازی که دچار کرش میشد حتی با جدیدترین درایورها،یک نسخه کمی قدیمی تر بر خلاف تمام درایورها حتی یکبار هم اون بازی رو دچار کرش نکرده و البته نسخه مخصوص اون کارت هم نبوده.فقط با آزمون و خطا و نصب و امتحان بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ نسخه درایور چند بار نتیجه مثبت گرفتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×