محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

MSI از کارت گرافیک GeForce RTX 4090D Ventus 3X رونمایی کرد

به نظر می‌رسه که MSI به تازگی یک کارت گرافیک پرچمدار جدید به خط تولید مخصوص به چین خودش با خنک کننده Ventus 3X اضافه کرده. کارت گرافیک GeForce RTX 4090D Ventus 3X که قیمت پایین‌تری نسبت به سایر کارت‌های این سری داره، شامل اورکلاک ۱۵MHz، سه فن و سه اسلاته. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


مشخصات کارت گرافیک GeForce RTX 4090D Ventus 3X

خانواده کارت گرافیک RTX 4090D حالا سه عضو داره، پرچم‌دار SUPRIM X ، Gaming X SLIM و Ventus 3X که به این سری اضافه شده. Ventus 3X از همان چیپ گرافیکی AD102-250 استفاده می‌کنه، ۱۴۵۹۲ هسته CUDA و ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X داره. سرعت کلاک این کارت ۲۵۲۰ مگاهرتزه که با یه اورکلاک ۱۵ مگاهرتزی به ۲۵۳۵ مگاهرتز هم می‌رسه.

همونطور که معلومه این اورکلاک ناچیزه و نتیجه‌اش توی بازی اصلاً دیده نمی‌شه. علت هم اینه که تقریباً همه پردازنده‌های گرافیکی ۴۰۹۰D از سرعت کلاک مرجع استفاده می‌کنن، اما بعضی از سازندگان با استفاده از یکسری برنامه‌ اورکلاک رو ارائه میکنن که می‌تونه فورا اعمال بشه. دیده شده که محدودیت‌های قدرت را تا ۶۰۰ وات هم بالا برده شده که در این حالت امکان تنظیمات دستی برای بهره بردن از عملکرد بهتر و بالاتر از کارت‌های گرافیک RTX 4090 Founders Edition رو فراهم می‌کنه.

خود کارت GeForce RTX 4090D Ventus 3X سه اسلات، سه فن و یک بریدگی کوچک روی صفحه پشتی فن سوم برای خروج هوا داره. این کارت با رنگ مشکی و نقره‌ای برای یه سیستم مینیمال خیلی مناسبه.

نکات برجسته کارت گرافیک GeForce RTX 4090D Ventus 3X

فرکانس بوست/سرعت حافظه

  • ۲۵۲۰ مگاهرتز (۲۵۳۵ ۱-کلیک) / ۲۱ گیگابیت بر ثانیه
  • ۲۴ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6X
  • دو عدد DisplayPort (v1.4a)
  • دو عدد پورت HDMI با پشتیبانی از ۴K@120Hz HDR، ۸K@60Hz HDR و نرخ تازه‌سازی متغیر در مشخصات HDMI 2.1a

طراحی خنک‌کنندگی با سه فن

  • فن نسل ششم Blade: طراحی حلقوی پره‌های فن نسل ششم Blade، باعث می‌شه که جریان هوا با تمرکز بیشتری به سیستم خنک‌کننده سه فن دمیده بشه.
  • تکنولوژی هدایت جریان هوا: فناوری هدایت جریان هوا، در کنار بهبود دینامیک جریان هوا نویزهای مزاحم هم کاهش می‌ده. دفلکتورها بخش‌های اضافی برای خنک‌کنندگی فراهم میکنن و جریان هوا رو به مناطقی که نیاز به خنک کنندگی بیشتر داره میرسونن.
  • لوله حرارتی: بخش مربعی لوله حرارتی کاملاً با سطح پایه که هسته گرافیکی رو پوشش می‌ده، تماس داره که در نتیجه باعث بهبود راندمان اتلاف گرما می‌شه.
  • فناوری حرکت صفر: در زمان پایین بودن دمای کارت گرافیک چرخش فن‌ها متوقف می‌شه بنابراین نویز فن‌ها هم حذف می‌شه.

صفحه پشتی فلزی

صفحه پشتی فلزی، مناسب تهویه هوا طراحی شده و داخل اون یه پد حرارتی وجود داره تا خنک کنندگی بیشتری فراهم کنه.

کارت گرافیک GeForce RTX 4090D Ventus 3X شرکت MSI با قیمت ۱۴۹۹۹ RMB (معادل ۲۱۱۵ دلار آمریکا) به فروش می‌رسه که بالاتر از قیمت پیشنهادی رسمی ۱۲۹۹۹ RMB در چینه، با این وجود قیمتش از دو مدل دیگر پایین‌تره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×