محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

توقف تولید پردازنده‌‌های نسل سیزدهم Raptor Lake سری K اینتل

توقف تولید یه محصول بعد از معرفی نسل‌های جدیدترش خیلی طبیعیه حالا بعد از اینکه نسل چهاردهم پردازنده‌های اینتل تکمیل شد، اینتل اولین پردازنده Raptor Lake رو از خط تولید خارج کرد و این کار رو با نسخه با جعبه این سری شروع کرده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


به موقعی از سال رسیدیم که اینتل اولین تنظیمات و تغییرات خط تولید خودش شروع کرده.

بعد از انتشار Core i9-14900KS و کامل‌شدن نسل چهاردهم پردازنده‌های اینتل، حالا برای انتخاب یه پردازنده مناسب سوکت LGA-1700 مادربردتون، گزینه‌های بیشتری دارید. این توقف تولید برای اون دسته از فروشنده‌های که هنوز پردازنده‌های نسل ۱۲ و ۱۳ رو دارن خبر خوبی به‌حساب میاد.

توقف تولید سری K پردازنده‌های اینتل با جعبه

طیف گسترده خنک‌کننده‌های پردازنده توی بازار باعث میشه که افرادی که پردازنده‌های اینتل رو دارن به‌ندرت از خنک‌کننده‌های استوک اینتل استفاده کنن. جدا از اهداف مارکتینگ، این موضوع دلیل اصلیه که اینتل خنک‌کننده‌هاش رو تو نسخه جعبه عرضه می‌کنه. از طرف دیگه سری K با توان مصرفی ۱۲۵ واتی که داره معمولاً خنک‌کننده استوک نداره. با همه این دلایل اکثر افراد نسخه tray پردازنده رو ترجیح میدن که معمولاً هم قیمت کمتری داره و هم پیدا کردنش توی بازار هم راحت‌تره.

توقف تولید پردازنده‌‌های نسل سیزدهم Raptor Lake سری K اینتل

پردازنده‌های لیست بالا الان مرکز توجه میشن چون نسل اول سری Raptor Lake هستن و قراره تولیدشون متوقف بشه و این توقف تولید از ۲۱ مارس شروع میشه. اینتل تا ۲۴ می برای این پردازنده‌ها سفارش قبول می‌کنه و ۲۸ ماه جون آخرین ارسال این پردازنده‌هاست.

با توقف تولید این پردازنده‌ها قرار نیست خیلی سریع  توی فروشگاه‌ها ناموجود بشن و حداقل برای چند ماه همچنان در دسترس می‌مونن تا بالاخره هم اونها به فروش برسن، مثل همین‌الان که می‌تونید پردازنده نسل ۱۲ با جعبه رو به‌راحتی در بازار پیدا کنید.

توجه و تمرکز اینتل در حال حاضر روی نسل ۱۴ پردازنده‌هاست که به‌طور کامل در دسترس قرار گرفتن. اما بالاخره تولید این سری هم تا اواسط سال ۲۰۲۵، بعد معرفی Core Ultra 200، با کد «Arrow Lake» متوقف میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×