محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

قیمت کارت گرافیک‌های Radeon RX 7900 XTX و RX 7900 XT کاهش یافت

AMD قیمت‌ کارت گرافیک‌های پرچم‌دار RDNA 3 رو کاهش داده و قیمت Radeon RX 7900 XTX به ۸۲۹ پوند و ۷۹۰۰ XT به ۶۲۹ پوند رسیده. یه ساله که سری پردازنده‌های گرافیکی RDNA 3 AMD کاهش قیمت‌های زیادی داشتن، اما جدیدترین کاهش قیمت برای Radeon RX 7900 XTX و Radeon RX 7900 XT بوده که از زمان عرضه تا الان کاهشی نداشتن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


Ebuyer که یه فروشنده سخت‌افزار توی بریتانیاست، قیمت پرچمدار AMD RDNA 3 SKU رو کاهش داده و اون رو از ۷۷۹.۹۹ پوند به ۶۲۹.۹۹ پوند رسونده، که تقریباً ۱۹.۲ درصد کاهش رو نشون میده. اگر قیمت اولیه رو ۱۰۴۹ یورو در نظر بگیریم حدود ۴۰ درصد تخفیف داشته، که با توجه به بازار کارت گرافیک بریتانیا مقدار زیادی حساب میشه. همینطور پردازنده‌های گرافیکی Radeon RX 7900 XTX اکنون نزدیک به ۸۰۰ پوند تو دسترس هستن که کاهش قابل توجهی از -۱۱٪ رو نشان می‌ده.

کاهش قیمت Radeon RX 7900

قیمتی که در اتحادیه اروپا و شاید به‌طور کلی در سراسر جهان دیدیم تا به الان از آخرین تخفیف ایالات متحده برای Radeon RX 7900 XT دیدیم کمترینه. مدل MERC 310 از XFX که به‌عنوان مدلی با عملکرد برتر شناخته میشه، روی قیمتش تخفیف خورده. این مدل نه تنها عملکرد بالایی داره بلکه برای تامین انرژی بالای تراشه، خنک‌کنندگی عالی هم داره.

حالا وقتشه که مصرف‌کنندگان بریتانیایی بتونن RDNA 3 رو بخرن. زمان مقایسه Radeon RX 7900 XT با رقیب خودش NVIDIA 4070 Ti SUPER، مشخص میشه که تخفیفی که روی Radeon RX 7900 XT زده شده حریف خودش رو شکست داده. به همین دلیل اگر کاهش قیمت در تمامی شرکای AIB ثابت بمونه، ممکنه AMD بتونه در این رقابت جلو بیوفته.

به‌نظر میاد در کل قیمت توی بازار کارت گرافیک نزولیه. ما شاهد کاهش‌های زیادی تو بازارهای اتحادیه اروپا و آمریکا بودیم که هر دوی NVIDIA و AMD تحت تأثیر قرار گرفتن. ممکنه که در آینده هم کاهش قیمت‌های بیشتری رخ بده، اما نه به اندازه‌ای که الان توسط AMD ارائه شده. چون به نظر بعد از فروش و جذب مشتری، به زودی تموم بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×