اخباراخبار بازی هااخبار سخت افزار

احتمالا PlayStation 5 Pro و گواهینامه Compatibility در ماه آگوست عرضه می‌شود

رسانه مشهور The Vergeمشخصات کنسول بازی جدید سونی یعنی PS5 Pro رو تایید کرده و گفته که اطلاعات افشا شده قبلی در مورد این کنسول درست بوده. PlayStation 5 Pro هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده؛ اما گزارشی منتشر شده که میگه تا ماه سپتامبر ۲۰۲۴ احتمالاً این دستگاه رونمایی میشه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


بر اساس گزارشی که The Verge منتشر کرده، سونی انتظار داره که هر بازی که از ماه آگوست برای PS5 منتشر میشه با PlayStation 5 Pro هم سازگار باشه. برای همین میشه انتظار داشت که کنسول همان ماه یا ماه‌های بعد به بازار عرضه بشه. سونی چند ساله که محصولات خودش رو بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر عرضه می‌کنه.

زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ پرو

بقیه اطلاعات The Verge شامل اطلاعات پلی استیشن ۵ پرو که قبلتر شنیدیم میشه، مثل کارت گرافیک قوی‌تر، پردازنده سریع‌تر، ردیابی بهتر، ظرفیت حافظه بیشتر و مواردی دیگه. پیشرفت‌های پلی استیشن ۵ پرو به اندازه که انتظار میرفت نبوده، برای همین خیلی بیشتر از مدل پایه خودش نمیتونه قوی تر باشه. چندتا دلیل داره و یکیش اینه که توسعه‌دهندگان بازی نمی‌تونن در میانه توسعه سیستم خودشون رو ارتقا بدن. سونی داره سعی می‌کنه که توسعه‌دهندگان بازی از قابلیت‌های گرافیکی مثل رهگیری پرتو برای بازی‌های پلی استیشن ۵ پرو استفاده کنن. بازی‌هایی که با پیش‌نیازها سازگار بشن، برچسب Trinity Enhanced یا PS5 Pro Enhanced را دریافت می‌کنن.

یکی از توسعه‌دهندگان قدیمی بازی گفته که این کنسول جوری طراحی شده که ارتقا بازی تو اون راحت‌تر و اقتصادی‌تره. مثلا ارتقادهنده PlayStation Spectral Super Resolution که احتمالاً خیلی ساده‌تر از اجرای AMD FSR خواهد بود.

به‌زودی اطلاعات تازه‌ای درباره کنسول جدید سونی منتشر میشه که می‌تونید پوشش این اخبار رو از رسانه بنچفا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×