اخباراخبار سخت افزار

منتظر افزایش قیمت حافظه‎‌های SSD و HDD با افزایش تقاضا باشید

برای جبران خسارت‌های شرایط بد اقتصادی قیمت SSD درگذشته صعودی بوده. بعد از همه‌گیری کرونا و کاهش تقاضا شرکت‌ها موجودی زیادی داشتن و فروش کم که در نهایت مجبور شدن که فروش با زیان داشته باشن. حالا با افزایش تقاضا انتظار میره دو سازنده بزرگ حافظه‌های SSD و HDD یعنی سیگیت و وسترن دیجیتال، قیمت‌ها رو افزایش بدن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


با هیاهوی هوش مصنوعی توی بازار و ارتقای چرخه مصرف کنندگان صنعت تولید حافظه امیدی به شرکت‌ها نشون داد و ما قراره شاهد افزایش قیمت توی بازار باشیم.

افزایش قیمت SSD و هارددیسک

TrendForce گزارش داده که WD و Seagate رسماً به فروشندگان خودشون گفتن که افزایش قیمت تو مقیاس بزرگی رو، روی هارددیسک‌ها و حافظه‌های جامد خودشون اعمال کنن. تو متن زیر اعلام افزایش قیمت سیگیت به فروشندگان رو می‌تونید ببیند:

 TrendForce قبلاً گزارش داده بود که باید انتظار افزایش قیمت ۲۵ درصدی تو دستگاه‌های ذخیره‌سازی، مثل SSDهای اصلی و حرفه‌ای علاوه بر هارددیسک رو داشته باشیم. افزایش ۴۰ درصدی برای رسیدن به قیمت بهینه ضروریه. همه اینها به این معنیه که احتمالاً شاهد ۶۵% افزایش قیمت، با در نظر گرفتن برچسب‌های قیمت امروزی، باشیم. این راهیه که بازارها تو بلندمدت حفظ می‌کنن. شاید این کار از برخی جهات خوب باشه، اما حتماً به مصرف‌کننده آسیب میزنه.

اگر تصمیم به خرید دستگاه ذخیره‌سازی دارید الان بهترین زمانه چون احتمالاً صبر بیشتر براتون فایده‌ای نداره و مجبور میشید با قیمت بیشتری خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×