اخباراخبار سخت افزار

پردازنده دسکتاپ Intel Core Ultra 200 بدون مدل Ultra 3 و حداکثر کلاک ممکن برای Core Ultra 9 285K ظاهر شد

شایعاتی در مورد نسل جدید پردازنده‌های اینتل منتشر شده. این شایعات بر اساس یک‌سری پست از Mebiuw و Golden Pig Upgrade پخش شده، این دو نفر در گذشته هم اطلاعات محرمانه‌ای در مورد اینتل و AMD پخش کردن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


طبق این شایعات و پست‌ها، نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ پرچم‌دار سری Arrow Lake-S تا ۵.۵ گیگاهرتز قراره تقویت بشن که سرعتی کمتر از نسل فعلی Core Ultra 200 داره.

پست اول:

به نظر می‌رسه که برتری فرکانس Raptor Lake روی Arrow Lake حتی از برتری Arrow Lake نسبت به Raptor Lake در عملکرد تک‌هسته‌ای بیشتره.

پست دوم:

بزرگ‌ترین گناه Raptor Lake اینه که فرکانس تک‌هسته‌ای بیش از حد بالا میره. از ۱۲۹۰۰K تا ۱۴۹۰۰K، فرکانس تک‌هسته‌ای ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده که برای پایداری خودش و محصولات نسل بعدی خوب به نظر نمی‌رسه.در حال حاضر Arrow Lake فرکانس تک‌هسته‌ای بیشتری از Alder Lake داره. قیمت اولیه کمی بیشتره، اما در مقایسه با بقیه در واقع خیلی بالا نیست.

پست سوم:

فرکانس ۱۴۹۰۰ks حدود ۱۲ درصد بیشتر از Ultra 2 285K خواهد بود، اما عملکرد تک‌هسته‌ای ۲۸۵K ممکنه ۱۲ درصد بیشتر از ۱۴۹۰۰KS نباشه.

پست چهارم:

فرکانس ۲۸۵K اعلام شده؟ ۵.۵ اساسا غیر ممکن است. ۵.۳ خیلی خوبه. فرکانس ۱۴۹۰۰KS 12٪ بیشتر از Ultra 2 285K خواهد بود، اما عملکرد تک‌هسته‌ای ۲۸۵K ممکنه ۱۲٪ بیشتر از ۱۴۹۰۰KS نباشد.

Core Ultra 9 285k  پردازنده مورد بحث بعدیه که توسط یکی دیگر از افشاگران @OneRaichu در اوایل این هفته فاش شده. همان‌طور که می‌دونیم، اینتل در حال اصلاح طرح نام‌گذاری محصولات برای محصولات آینده دسکتاپ خودشه (که قبلاً در سری موبایل اتفاق افتاده). در حال حاضر انتظار می‌روه که پردازنده پرچم‌دار ۲۸۵K نامیده بشه، نه ۲۹۰K، اگرچه چنین قطعه‌ای می‌تونه به عنوان جانشین i9-14900KS ظاهر بشه.

اگر شایعه درست باشه، این به معنی اینه که Core Ultra 9 285K با سرعت کلاک پردازنده Alder Lake-S معروف به Core i9-12900KS مطابقت داره و از ۱۲۹۰۰K بالاتر خواهد بود. با این حال، هر دو سری ۱۳۹۰۰K و ۱۴۹۰۰K در حال حاضر سرعت‌های بالاتری رو ارائه می‌دن.

لیست پردازنده‌های i9 و core ultra9 برای دسکتاپ

  • Core Ultra 9 285K – 5.50 GHz (Max?)
  • Core i9-14900KS – 6.20 GHz (Max)
  • Core i9-14900K – 6.00 GHz (Max)
  • Core i9-13900KS – 6.00 GHz (Max)
  • Core i9-13900K -5.80 GHz (Max)
  • Core i9-12900KS – 5.50 GHz (Max)
  • Core i9-12900K – 5.20 GHz (Max)

یکی دیگر از جزئیات جالب اینه که Core Ultra 3 در سری دسکتاپ نسل بعدی وجود نداره. اطلاعاتی که قبلاً فاش شده بود فقط به Core Ultra 5 اشاره می‌کرد که به‌عنوان یک SKU سطح ابتدایی توصیف میشه.

پست Golden Pig Upgrade:

Core Ultra دسکتاپ و موبایل با Ultra 5 شروع میشه، Ultra 3 وجود نداره. مدل قدیمی i3 با قیمت پایه همچنان به فروش می‌رسه، اما نام i3 مدت‌هاست که پوسیده شده و هیچ‌کس بهش فکر نمی‌کنه.

قطعات Ultra تنها SKUهای مجموعه جدید مبتنی بر معماری Arrow Lake هستن. با این حال، اینتل هنوز جزئیات برنامه‌های خودش رو در مورد SKUهای غیر Ultra ارائه نکرده. با توجه به اینکه محصولات نسل فعلی از سوکت متفاوتی استفاده می‌کنن، احتمالاً تجدید یا تغییر نام تجاری در نظر گرفته نمی‌شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×