محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

احتمالاً کارت گرافیک GeForce RTX 5080 زودتر از RTX 5090 عرضه می‌شود

چند وقت قبل شایعاتی منتشر شد که امسال فقط شاهد عرضه کارت گرافیک RTX 5090 خواهیم بود، اما این شایعات تکذیب شد. حالا افشاکننده معروف سخت‌افزارهای NVIDIA با نام کاربری Kopite7kimi ادعا می‌کنه که NVIDIA RTX 5080 قبل از ۵۰۹۰ عرضه میشه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


هنوز چیزی مشخص نشده و بعیده که به این زودی‌ها این موضوع تأیید بشه، اما در مورد یک چیز مطمئنیم اینه که این افشا کننده یکی از منابع معتبر در مورد اخبار مربوط به کارت گرافیک‌های NVIDIA شناخته میشه.

احتمالا کارت گرافیک RTX 5090 حافظه‌ی 512 بیتی و 32 گیگابایت VRAM خواهد داشت

به گفته این افشاگر، پردازنده گرافیکی GeForce RTX 5080 در واقع باید قبل از RTX 5090، پردازنده گرافیکی پرچم‌دار نسل بعدی مبتنی بر معماری Blackwell، ظاهر بشه. برخلاف شایعه که می‌گفت کارت گرافیک RTX 5090 تنها کارت گرافیک این سریه که قراره امسال عرضه بشه، به‌نظر میاد که این کارت بعد از RTX 5080 عرضه بشه.

مشخصات احتمالی کارت گرافیک RTX 5080 و RTX 5090

انویدیا هنوز در این مورد حرفی نزده و چیزی رو تأیید نکرده، اما چند وقت پیش دیتاسنتر سری Blackwell رو معرفی کرده که انتظار می‌‌ره امسال وارد بازار بشه. این شرکت سال ۲۰۲۰ هم اعلامیه‌های مشابه رو برای معرفی Hopper منتشر کرده بود که بعدها با سری گیمینگ Ada Lovelace همراه شد. سری RTX 50 برای دو بخش مختلف در بازار عرضه میشن، اما اینبار هر دو بخش با معماری یکسانی طراحی شدن.

انتظار می‌ره کارت گرافیک RTX 5080 دارای پردازنده گرافیکی GB203 باشه که جایگزین AD103 میشه، و می‌تونه تا ۹۶ SM (احتمالاً ۱۲۲۸۸ هسته CUDA) رو ارائه بده. پردازنده گرافیکی در کنار GB202 عرضه میشه که با دو برابر تعداد هسته پرچم‌دار سری گیمینگ Blackwell شناخته میشه. با توجه به شکاف بزرگ بین هر دو پردازنده گرافیکی، NVIDIA  می‌تونه از GB202 برای هر دو مدل رده بالای RTX 50 استفاده کنه. امیدواریم که با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه که احتمالاً در سه‌ماهه چهارم باشه، درستی این شایعات احتمالی بیشتر مشخص بشه.

‫۲ نظر

  1. ژنرال حیدر پور سیستم بسته در پیسماد
    میگه با کارت ۳۰۹۰ و دو اس و پردازنده ۱۱۷۰۰k و مادر برد مین تا بر
    اما میگه من پاور ۶۰۰ وات کورسر گذاشتم
    .. که من اصلا باورم نشد میگه ۶۰۰ وات یعنی من نمی فهم اگر دروغ میگه خوب اعتبارش نابود کرد اگر راست دلیلش چی
    چون محاسبگر شرک msi میگه بالای ۹۰۰ وات این برق می خواد
    خود انویدا پاور حداقل ۶۰۰ گفته
    چون مادربردش مین تابره به خاطر این برق آنقدر کم گذاشته پاور حتی برای ۳۰۷۰ هم میگن ۶۰۰ نزارید

    1. سلام علی عزیز. ما پیگیر کامنتتون شدیم. امروز می‌تونید پاسخ پیسی ماد رو توی استوری‌های اینستاگرام خودشون و بنچفا ببینید. 👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×