محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

مدل لپ‌تاپ‌های Snapdragon X از Dell و Lenovo قبل از معرفی افشا شدند

پردازنده‌های Snapdragon X از سوی سازندگان بزرگ لپ‌تاپ‌ها در میان هیاهوی رایانه‌های هوش مصنوعی، طراحی‌های دل و لنوو رونمایی شد. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


عصر رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی، با هدف بهبود تجربه مصرف‌کننده، همه بخش‌های صنعت فناوری رو تحت‌تأثیر قرار داده. در نمایشگاه CES 2024، نمایشی از لپ‌تاپ‌های هوش مصنوعی رو دیدیم، و به نظر می‌رسه که همه شرکت‌های بزرگ از پردازنده Snapdragon X استفاده خواهند کرد. شرکت Dell هم به لیست شرکت‌های که از این پردازنده استفاده می‌کنن اضافه شده.

WindowsReport فاش کرده که Dell به‌زودی قصد داره لپ‌تاپ‌های Inspiron 14 7441 Plus و XPS 13 934 رو معرفی کنه که انتظار می‌ره تا با پردازنده Snapdragon X Elite X1E80100 عرضه بشه. این تراشه قدرتمند دارای ۱۲ هسته با حداکثر فرکانس ۳.۴۲ گیگاهرتزه.

انتظار می‌ره لپ‌تاپ Dell Inspiron 14 7441 Plus با نسخه پیش‌نمایش جدید ویندوز ۱۱ عرضه بشه که شامل یک کاوشگر اختصاصی هوش مصنوعیه. نکته جالب اینه که این لپ‌تاپ با ۱۶ گیگابایت حافظه LPDDR5X به عنوان کانفیگ پایه عرضه می‌شه و به دستورالعمل‌های قبلی مایکروسافت برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی پایبنده.

سری Dell Inspiron ظاهری باریک‌تر داره و دارای لبه‌های گرد برای حمل و استفاده راحت‌تره. این لپ‌تاپ همچنین دارای یک کلید Copilot اختصاصیه و در واقع اولین دستگاهیه که از این ویژگی استفاده می‌کنه.

دل قضد داره به غیر از Inspiron 14 7441 لپ‌تاپ جدید XPS 13 9345 رو هم عرضه کنه که بهترین لپ‌تاپ حرفه‌ای این شرکته. هنوز تأیید نشده که این لپ‌تاپ از پردازنده Snapdragon X Elite SoC استفاده می‌کنه یا پردازنده Intel Core Ultra، اما هر دوی این لپ‌تاپ‌ها پلتفرم XPS رو به‌سطوح جدیدی ارتقا میدن.

لنوو هم به دل پیوسته و طبق اخبار فاش شده که IdeaPad Slim 5 آینده لنوو با پردازنده‌های Snapdragon Plus عرضه میشه. تو تصاویری که @_h0x0d_ منتشر کرده IdeaPad Slim 5 در دو رنگ مختلف معرفی می‌شه، با این وجود ما از مشخصات دستگاه اطلاعی نداریم، بنابراین اظهار نظر در موردش هم کار درستی نیست. لنوو همچنین ThinkPad T14S و Yoga Slim 7 14 “Snapdragon” Edition رو برای عرضه در هفته‌های آینده برنامه‌ریزی کرده.

این لپ‌تاپ‌ها نشون میدن که پردازنده‌های Snapdragon X Elite قراره مورد استقبال خوبی قرار بگیره، چون با وجود جدید بودنش توجه شرکت‌های بزرگی مثل اینتل و AMD رو به خودش جلب کرده و باعث شده که اونا نحوه نام‌گذاری رو بر اساس کلمه کلیدی «AI» تنظیم کنن.

لیست لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده اسنپ‌دراگون X

تو لیست زیر می‌تونید لیست کامل لپ‌تاپ‌های که دارای پردازنده اسنپ‌دراگون X هستن رو ببنید:

  • اچ‌پی: Dragon Snapdragon Edition Business
  • لنوو: Yoga Slim 7 14 Snapdragon Edition
  • لنوو: “ThinkPad T14S “Snapdragon Edition
  • لنوو: “IdeaPad Slim 5 “Snapdragon Edition
  • ایسوس: Vivobook S 15 OLED S5507
  • ماکروسافت: Surface Pro 10 Laptop
  • ماکروسافت: Surface Laptop 6
  • سامسونگ: Galaxy Book4 Edge
  • دل: Inspiron 14 Plus 7441
  • دل: “XPS 13 9345 “Snapdragon Edition

دیدن اینکه این پردازنده قراره چه عملکردی رو با خودش بیاره خیلی جذابه، و به نظر میاد رقبا برای حفظ بازار کارشون سخت شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×