محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

APUهای Strix Halo از AMD با ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت حافظه دیده شدند

شرکت AMD در حال آماده‌سازی نسل بعدی سری APUهای خود با نام Strix Haloست و در این پردازنده‌ها از معماری Zen5 استفاده می‌کنه. این تراشه‌ها تا سال بعد رونمایی نمیشه اما یک سری اطلاعات در موردش منتشر شده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


انتظاره میره که این APUهای مبتنی بر AMD Ryzen و سیلیکون Strix Halo، سال آینده وارد بازار بشن. با این حال، این شرکت در مرحله توسعه‌ست و نمونه‌های زیادی بین آزمایشگاه‌ها و دفتر مرکزی جابه‌جا میشه که برخی از اون‌ها در حین جابه‌جایی دیده شدن. گفته میشه که APU Strix Point از تنظیمات مختلف TDP از ۵۵ تا ۷۰ وات استفاده می‌کنه. همچنین به‌نظر می‌رسه که AMD در حال آزمایش TDP 120 واتیه که انتظار میره نسخه برتر باشه. چنین سیستم‌های اخیراً در کنار پیکربندی حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی مشاهده شدن.

مشخصات احتمالی APU Strix Halo

لیست حمل‌ونقل درعکس سمت چپ اشاره‌ای به Strix Halo نداره. با این حال، سوکت FP11 در حال حاضر به طور انحصاری با این تراشه جدید مرتبطه. نوع ۱۲۰ وات به احتمال زیاد برای SKU بالارده با ۸ تا ۱۶ هسته Zen5 و ۴۰ واحد محاسباتی RDNA3.5 عرضه بشه. گفته می‌شه که این نوع از حافظه ۲۵۶ بیتی از حافظه LPDDR5X-8000 پشتیبانی می‌کنه.

با لحیم شدن حافظه به مادربرد، اندازه برد می‌تونه کوچک‌تر بشه چون نیازی به اسلات حافظه SODIMM نداره. همراه با یک APU قدرتمند که جایگزین CPU و GPU میشه، طراحی لپ‌تاپ‌ها نازک تر میشه و طراحی سیستم خنک‌کنندگی هم پیچیده‌تر میشه.

مشخصات Strix Halo اخیراً توسط یکی از OEMهای AMD فاش شده که تأیید کرده این تراشه از طریق پردازنده داخلی XDNA2 AI دارای حداکثر ۶۰ TOPS خواهد بود و به ۳۲ مگابایت حافظه MALL مجهز میشه. اگر شایعات قبلی رو باور کنیم، Halo در اوایل سال آینده با معرفی در CES عرضه میشه. گفته شده که AMD سری Strix Point رو با هسته‌های کمتر در CPU و GPU و نیازهای کمتر TDP، جانشین واقعی سری Phoenix/Hawk Point معرفی می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×