ابزار گیم چک بنچفا رو امتحان کن
اخبارلپ‌تاپ

راهنمای تشخیص باتری اورجینال لپ تاپ: نکات کلیدی برای خرید امن

خرابی باتری لپ تاپ و از دست دادن عملکرد مفید یکی از مشکلاتی است که هر فرد ممکن است تجربه کند. در چنین شرایطی بهترین راهکار ممکن استفاده تعویض باتری لپ تاپ و خرید یک باتری اورجینال برای استفاده است‌؛ اما آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چگونه می‌توان یک باتری اورجینال لپ تاپ خریداری کرد؟ با وجود باتری‌های فیک موجود در بازار؛ راهکار تشخیص باتری اصل لپ تاپ از فیک چیست؟
اگر در مسیر خرید باتری لپ تاپ قرار دارید و می‌خواهید یک محصول فوق‌العاده را برای ثبت سفارش انتخاب کنید؛ مطالعه این مطلب مناسب شما خواهد بود.

چرا باید باتری لپ تاپ اصل بخریم؟

قبل از اینکه به راهنمای تشخیص باتری اورجینال لپ تاپ بپردازیم؛ لازم است به این سوال مهم پاسخ دهیم که چرا باید باتری لپ تاپ اصل بخریم؟
در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که خرید باتری اصل به طور مستقیم عمر مفید سیستم شما را افزایش می‌دهد. این باتری باعث می‌شود تا شما بتوانید برای مدت زمانی طولانی‌تر بدون نیاز به شارژر، انرژی را درون سیستم خود حفظ کنید. اگر باتری اصل برای لپ تاپ خود خریداری نکنید، سیستم شما دچار اختلالات نرم افزاری و سخت‌افزاری خواهد شد. به همین دلیل ضروری است که حتما برای خرید سراغ باتری‌های اصیل و با کیفیت باشید.

نشانه‌‌های اصل بودن باتری لپ تاپ

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فرد پیش آید این است که یک باتری لپ تاپ اصل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
شناخت این ویژگی‌ها شانس شما را برای تجربه خرید باتری اصل و تشخیص آن از باتری فیک افزایش می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های باتری‌های اصل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت مناسب

قیمت مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورهای نشان دهنده اصالت و سلامت باتری لپ تاپ است. همه ما به صورت ذاتی علاقه داریم تا با صرف هزینه‌ای پایین محصولی را خریداری کنیم. به همین دلیل نیز هر گاه محصولی با قیمتی پایین‌تر از عرف بازار می‌بینیم برای خرید وسوسه می‌شویم. این موضوع در هنگام خرید باتری لپ تاپ هم مشاهده می‌شود. متاسفانه باید بگوییم در بیشتر اوقات خرید باتری‌های بسیار ارزان قیمت نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. چرا که در حوزه سخت‌افزار محصولاتی که قیمت کمی دارند احتمال فیک بودنشان زیاد است.

تاریخ ساخت مشخص

یکی از نشانه‌هایی که می‌تواند در تشخیص فیک یا اصل بودن باتری لپ تاپ به شما کمک کند، تاریخ ساخت است. زمان ساخت باتری بر روی بدنه و جعبه باتری هک می‌شود. بهتر است در هنگام خرید این دو تاریخ را با یکدیگر تطابق دهید. در صورتی که تاریخ‌ها تطابق نداشتند، بهتر است به اصل بودن محصول منتخب شک کنید.

تطابق با مدل لپ تاپ

مدل لپ تاپ شما باید با مدل باتری مطابقت داشته باشد. برای این امر بهتر است ابتدا شناخت کافی از سیستم خود به دست آورید و سپس مطابق با اطلاعات کسب شده یک باتری مناسب برای خود خریداری کنید. توجه داشته باشید که ممکن است برای یک لپ تاپ چندین باتری مناسب وجود داشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است بودجه و همچنین هدف خود از خرید باتری را در نظر بگیرید تا بتوانید محصولی بهتر را برای خرید انتخاب کنید.
ساخته شده از متریال با کیفیت
شرکت‌های غیر معتبر در هنگام ساخت باتری لپ تاپ به منظور کاهش هزینه‌ها سعی می‌کنند از متریال بازیافتی و درجه ۲ و ۳ استفاده کنند. این در حالی است که باتری‌های اصل ساخته شده توسط برندهای معتبر از متریال با کیفیت pvc ساخته می‌شوند. علاوه بر این باید بدانید نوشته‌های موجود بر روی بدنه باتری‌های اصیل با فونت بزرگ و واضح نوشته شده‌اند و برچسب‌ها نیز برجستگی زیادی دارد. به طور کلی می‌توان گفت هیچ چیز شک برانگیزی نباید در ظاهر باتری‌های اصیل مشاهده شود.

برخورداری از وزن مناسب

باتری لپ تاپ اصل معمولا نسبت به نمونه‌های فیک از وزن بیشتری برخوردار است. برای اطلاع یافتن از وزن دقیق باتری اصل کافی است به وب سایت سازنده باتری خود بروید و سپس از وزن اطلاع یابید. در نهایت نیز با اندازه‌گیری وزن باتری و مقایسه آن با وزن مشخص شده از اصالت آن اطلاع یابید.
اگر وزن باتری با وزن استاندارد مشخص شده تفاوت زیادی داشت، باید به اصالت آن شک کنید.

ظرفیت و سلول باتری لپ تاپ

از دیگر راهکارهایی که می‌توانید جهت تشخیص اصالت باتری لپ تاپ به کار گیرید، توجه به ظرفیت باتری است‌. هر لپ تاپ از باتری با ظرفیت مشخص برخوردار است. شما می‌توانید این ظرفیت را با ظرفیت باتری مختلف مقایسه کنید. در صورتی که مغایرتی مشاهده کردید، باید به اصالت باتری شک کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برخی افراد سودجو برای سوءاستفاده‌های مالی با چسباندن برچسب‌های فیک تشخیص محصول اصل از تقلبی را سخت می‌کنند. در چنین شرایطی دیگر راهکارهای بیان شده نمی‌تواند اثرگذار باشد و باید حتما از متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید.
متخصصان با بررسی کردن سلول‌ها و IC کنترلر می‌توانند ظرفیت دقیق باتری را مشخص کرده و با ظرفیت اصلی مقایسه کنند. بهترین راهکار در چنین شرایطی کمک گرفتن از مجموعه‌های معتبر فعال در زمینه فروش لپ تاپ و لوازم جانبی لپ تاپ است. در واقع با انتخاب یک مجموعه معتبر می‌توانید خیال خود را از بابت اصالت و کیفیت محصول مورد نظر راحت کنید.

تقارن و هماهنگی در قسمت‌های مختلف بدنه

شرکت‌های معتبر در هنگام طراحی و ساخت باتری‌های اصل نهایت دقت و توجه خود را برای هماهنگی و تقارن قسمت‌های مختلف دستگاه به کار می‌گیرند. برای تشخیص باتری اصل از تقلبی لپ تاپ می‌توانید به بدنه آن نگاه کنید. اگر اثری از ناهماهنگی‌ها و طراحی نامتقارن یافتید، بهتر است به اصل بودن باتری منتخب شک کنید.
تمامی قسمت‌های باتری شما باید صاف و کاملا یک دست باشد. علاوه بر این هیچ اثری از آسیب نباید بر روی بدنه باتری مشاهده شود.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به بررسی خرید باتری لپ تاپ اورجینال پرداختیم و گفتیم که در هنگام تهیه این محصول چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت. اگر به یک مجموعه معتبر مراجعه کرده و فاکتورهای ذکر شده را در نظر بگیرید، قطعا می‌توانید یک باتری لپ تاپ اصیل و با کیفیت برای خرید انتخاب کنید.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×