محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

مشکلات ناپایداری CPUهای نسل ۱۴ و ۱۳ اینتل باعث شده استودیو بازی‌سازی «Alderon Games» به سمت AMD برود

مشکلات ناپایداری CPUهای نسل ۱۴ و ۱۳ اینتل برای بازی‌سازی حالا به مشکل بزرگی برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها تبدیل شده، همانطور که تیم Alderon Games تجربه ناخوشایند خودشون رو با این چیپ‌ها اعلام کردن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

مشکلات ناپایداری CPUهای اینتل نسل ۱۴ و ۱۳ برای این شرکت مشکل‌ساز شد

مشکلات ناپایداری CPU های نسل ۱۴ و ۱۳ اینتل برای بازی‌ها مشکل جدیدی در بازارها ایجاد کرده؛ مصرف‌کنندگان به دنبال گزینه‌های جایگزین مثل AMD Ryzen رفتن.
اینتل با مشکلات ناپایداری در CPU های مصرفی نسل ۱۴ و ۱۳ خودش در بازارها، حال و روز خوبی نداره و این مشکلات حسابی اذیتشون کرده.
اخبار اخیر ما به جزئیات نحوه رد درخواست‌های RMA توسط اینتل پرداخت، حتی زمانی که این درخواست‌ها مطابق با شرایط و ضوابط بودن، که اصلاً برای اعتبار شرکت خوب نیست. علاوه‌بر همه این‌ها، CPUهای اینتل حالا به شدت مستعد خطاهای بازی و خرابی‌های مختلف نسبت به رقبایی مثل AMD هستن، که نه تنها سهم بازار شرکت رو به خطر می‌اندازه، بلکه ممکنه انتشارهای آینده، مثل سری Arrow Lake-S هم تحت تأثیر قرار بگیرن.

یه حادثه دیگه که بوجود اومده، افشای مشکلات ناپایداری اینتل توسط استودیو Alderon Games هست، استودیویی که بازی چندنفره بقای دایناسورها، Path of Titans، رو توسعه داده. موسس استودیو، Matthew Cassells، میگه با وجود اجرای تمام راه‌حل‌های پیشنهادی اینتل، مشکل همچنان باقیه؛ اینجا پنج زمینه اصلی وجود داره که خرابی CPU ها در اون‌ها دیده میشه:

  • مشتریان نهایی: هزاران بار خرابی روی CPU های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل تو ابزارهای گزارش خرابی ما.
  • سرورهای بازی اختصاصی رسمی: خرابی‌های مداوم که باعث پایین اومدن کل سرورها میشه.
  • تیم توسعه: توسعه‌دهنده‌هایی که از این CPU ها استفاده می‌کنند با ناپایداری مداوم هنگام ساخت و کار روی بازی مواجه می‌شن. این می‌تونه باعث خرابی SSD و حافظه هم بشه.
  • ارائه‌دهندگان سرور بازی: میزبانی سرورهای جامعه با مشکلات خرابی مداوم.
  • ابزارهای بنچمارک: آزمایش‌های دیکامپرس و حافظه که ربطی به Path of Titans ندارند هم شکست می‌خورن.

جالب اینجاست که Alderon Games میگه تو آزمایش‌هاشون به نرخ شکست ۱۰۰ درصد رسیدن و CPU های اینتل با گذشت زمان خراب‌تر می‌شن و عملکرد رو به شدت تحت تأثیر قرار میدن. برای کاهش این مشکل، Alderon Games تصمیم گرفته کاملاً به AMD برای سرورهاشون سوئیچ کنه، که به گفته خودشون، “۱۰۰ برابر کمتر دچار خرابی میشه”. این اصلاً خبر خوبی برای اینتل نیست؛ چون مشکل حالا به بخش حرفه‌ای بازارها هم رسیده، تیم آبی باید فوراً یه راه‌حل پیدا کنه.

  • مهاجرت سرور: داریم تمام سرورهامون رو به AMD سوئیچ می‌کنیم، که ۱۰۰ برابر کمتر از CPU های اینتل خرابی داره که نقص دارند.
  • توصیه‌های میزبانی: به هر کسی که سرورهای Path of Titans رو میزبانی می‌کنه یا سرور بازی می‌فروشه، توصیه می‌کنیم از خرید یا استفاده از CPU های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل خودداری کنه.
  • اعلان‌های درون بازی: داریم یه پیام پاپ‌آپ تو بازی اضافه می‌کنیم تا به کاربرانی که این پردازنده‌ها رو دارن، درباره مشکل اطلاع بدیم. خیلی از کاربران نمی‌دونن چرا بازی‌شون کرش می‌کنه و چی کار می‌تونن بکنن.

علاوه بر این، Alderon Games به کاربرانش توصیه می‌کنه که CPU های نسل ۱۴ و ۱۳ اینتل رو نخرن. برای اطلاع‌رسانی به کاربران درباره مشکل، تصمیم گرفتن اعلان‌های درون بازی رو برای عموم فعال کنن. امیدواریم اینتل هرچه زودتر یه راه‌حل پیدا کنه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×