بررسیکیس

بررسی کیس LIAN LI Lancool III

بررسی قبل از خرید کیس LIAN LI Lancool III

لیان لی با معرفی کیس O11 Dynamic محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرد. این کیس جریان هوای فوق‌العاده‌ای داشت و از همه مهم‌تر، از محدودیت‌های معماری قدیمی کیس خارج شده بود. بعد از اون با Lancool II Mesh و باقی کیس‌های سری O11، به همه نشون داد چه توانایی بالایی در تولید کیس‌های باکیفیت داره. کیس Lancool III هم پیرو همین کلاس از کیس‌هاست و با جریان هوای فوق‌العاده و توجه به جزئیات، یکی از بهترین کیس‌هاییه که می‌تونید انتخاب کنید. برای بررسی کامل این کیس، با بنچفا همراه باشید.

کیس Lancool 3 در دو رنگ سفید و مشکی
کیس Lancool III در دو رنگ سفید و مشکی

طراحی ظاهری

لیان لی در طراحی کیس‌ها دقت زیادی به خرج میده و این کیس هم از این قاعده مستثنا نیست. این کیس در نگاه اول شبیه به یک کیس معمولی و پیش پا افتاده‌ست، اما از همون اول که قصد در باز کردن پنجره‌ها دارید، تفاوت‌ها رو متوجه می‌شید. پنجره‌های این کیس توسط دو دستگیره‌ای که در جلوی کیس قرار دارن باز میشه. این سطح از جزئی‌نگری توسط لیان‌لی واقعا شایان توجهه!

پنل جلویی کیس Lancool III Image Credit: Tom's Hardware
پنل جلویی کیس Lancool III

در سمت راست و چپ این کیس پنجره‌های شیشه‌ای وجود دارن که توسط این دستگیره‌ها باز میشن. این دستگیره‌ها از جنس آلومینیوم برس خورده هستن و ظاهر جالبی دارن، اما اثر انگشت روی اون‌ها باقی می‌مونه.

نمای جلوی کیس Lancool III با درهای باز Image credit: Tom's Hardware
نمای جلوی کیس Lancool III با درهای باز

به جز پنجره‌های شیشه‌ای، لیان‌لی تقریبا از هر فضای ممکنی برای جریان هوا استفاده کرده. پنجره جلوی این کیس بر خلاف نسخه معمولی Lancool II از مش هست که لیان‌لی گفته هر حفره مش ۱.۵ میلی‌متر قطر داره. این سایز باعث میشه مش مانعی برای جریان هوا نباشه و همزمان جلوی ورود گرد و خاک به کیس رو بگیره. وجود شیشه روی هر دو سمت کیس کمی غیرضروریه، کسی علاقه به دیدن مدیریت کابل منظمش نداره! همچنین باعث شده Lancool III وزن ۱۴ کیلوگرمی داشته باشه.

لیان‌لی حتی از قسمت پایین پنجره‌های شیشه‌ای هم برای جریان هوا به راحتی رد نشده و این فضا هم مشه تا شما بتونید پایین کیس هم فن و یا حتی رادیاتور نصب کنید!

مش کناری کیس lancool III که پایین شیشه‌ها قرار داره
مش کناری کیس که پایین شیشه‌ها قرار داره

IO این کیس روی پلاستیک بالای پنل جلو قرار داره. روی اون دو پورت USB 3.0، یک پورت USB Type-C ده گیگابیت و یک کامبو ۳.۵ میلی‌متری میکروفن و هدفون در کنار دکمه پاور وجود داره. همچنین دو دکمه ریست و RGB هم در کنار این پورت‌هاست.

پنل IO جلوی کیس Lancool III
پنل IO جلوی کیس Lancool III

فن‌ها و نورپردازی

Lancool III با ۴ فن ۱۴۰ میلی‌متری تحویل داده میشه. این کیس در دو نوع ساده و RGB  تولید میشه و تنها تفاوت بین دو مدل، RGB بودن فن‌های نصب شده در جلوی کیسه. این فن‌های ۱۴۰ میلی‌متری شما رو از خریدن فن اضافی بی‌نیاز می‌کنن و جریان هوای خوبی توی کیس ایجاد می‌کنن که بعدا به نتایج دمای اون می‌رسیم.

فضای داخلی

Lancool III یک کیس مید تاوره، پس نباید انتظارات زیادی ازش داشت. با این‌حال این کیس کمی بزرگ‌تر از باقی کیس‌های مید تاور بازاره. طول، عرض و ارتفاع این کیس به ترتیب ۵۲۶، ۲۳۸ و ۵۲۳ میلی‌متره که اونو درمیون کیس‌های بزرگ‌تر مید تاور قرار میده.

کاربری در ردیت یک رادیتور غول‌پیکر رو با 6 فن در بالای کیس Lancool 3 نصب کرده!
کاربری در ردیت یک رادیتور غول‌پیکر رو با ۶ فن در بالای کیس Lancool III نصب کرده!

بالای مادربرد، فضای زیادی برا نصب رادیاتور و فن وجود داره و  طبق گفته لیان لی، شما می‌تونید ۳ رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری رو به صورت همزمان توی این کیس نصب کنید!

اگه قصد استفاده از خنک‌کننده‌های آبی ندارید، شما می‌تونید خنک‌کننده‌های بادی تا ارتفاع ۱۸۷ میلی‌متر در این کیس نصب کنید. حداکثر طول مناسب برای کارت‌گرافیک هم ۴۳۵ میلی‌متره، کارت‌های سری ۴۰ هم عرض زیادی دارن اما حتی کارت‌ها ۴۰۹۰ و ۴۰۸۰ هم به راحتی توی این کیس جا میشن و مشکلی هم برای کابل برق ۱۲vhpwr پیش نمیاد. در Lancool III فضای زیادی برای مادربرد وجود داره و شما می‌تونید برش گرامیت‌ها رو یه سمت جلوی کیس ببرید تا مادربرد E-ATX تا عرض ۲۸۰ میلی‌متری رو در اون نصب کنید. برای حافظه هم فضای نصب زیادی وجود داره و تا ۴ حافظه ۳.۵ اینچی و ۸ حافظه ۲.۵ اینچی به طور همزمان در این کیس قابل نصب هستن.

یک کولر بادی نصب‌شده در کیس Lancool 3، که در مقایسه با عکس بالا خیلی کوچیک به نظر می‌رسه!
یک کولر بادی نصب‌شده در کیس Lancool III، که در مقایسه با عکس بالا خیلی کوچیک به نظر می‌رسه!

در کل، فضای زیادی در این کیس برای نصب قطعات وجود داره.

نتایج دما

قاعدتا با وجود این همه مش و ۴ فن ۱۴۰ میلی‌متری باید شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ای باشیم مگه نه؟ خب بریم ببینیم تست‌هایی که رسانه Tom’s Hardware آماده کرده چه نتایجی دارن.

نتایج تست صدای Tom's Hardware که کیس Lancool 3 رو با چند کیس دیگه مقایسه کرده
نتایج تست صدای Tom’s Hardware که کیس Lancool III رو با چند کیس دیگه مقایسه کرده

برای تست صدا، صدای تولید شده از کیس در سه سناریو تست شدن. خط آبی، نشون‌دهنده صدای کیس با فن کارت‌گرافیک ست شده روی ۳۰% و فن‌های کیس در پایین‌ترین سرعتشونه. خط مشکی نشون‌دهنده مصرف ۱۰۰% پردازنده، مصرف ۷۵% کارت‌گرافیک و سرعت فن‌های کیس روی ۵۰%  هست. خط قرمز هم مصرف پردازنده روی ۱۰۰% و فن‌ها هم روی نهایت سرعتشون هستن و فن‌ها کارت گرافیک خاموشن. صدا در فاصله ۶۰ سانتی‌متری از کیس تست شده و در نتیجه می‌بینیم که این کیس با ۴ فن، نتایج صدای قابل قبولی داشته. ۴۴ دسیبل کمی از صدای مورد قبول ما بیشتره ولی در کل صدای زیادی نیست. در مقایسه با کیس هم‌رده اما گرونتری مثل ۵۰۰۰T کورسیر می‌بینیم که این کیس نتایج صدای خیلی بهتری داره.

در نتایج دما، پردازنده ۱۲۷۰۰K روی سرعت ۴.۷ گیگاهرتز فیکس شده. فن‌های کارت گرافیک ۳۰۷۰Ti هم روی ۷۵% ست شدن تا اختلالی در تست دما به وجود نیاد.

نتایج تست دمای کیس Lancool 3 در مقایسه با چند کیس دیگه
نتایج تست دمای کیس Lancool III در مقایسه با چند کیس

همونطور که می‌بینید، کارت‌گرافیک در این کیس دمای خیلی خوب ۶۱ درجه رو ثبت کرده، درحالیکه نتایج دمای پردازنده خیلی جالب نبودن و ۱۲۷۰۰K با یک خنک‌کننده بادی، دمای ۷۴ درجه رو ثبت کرده. این دما برای این پردازنده فوق‌العاده‌ست، اما با وجود این همه فن و جریان هوای خوبی که داره، انتظار دمای بهتری نسبت به کیس‌های دیگه این لیست رو داشتیم.

نقد، نتیجه و صحبت پایانی

همونطور که دیدید، این کیس یکی از بهترین کیس‌های مید تاوره که می‌‌تونید تهیه کنید، اما همه چیز درمورد این کیس بی‌نقص نیست. وجود جزئیات مکانیکی متعدد، درسته که Lancool III رو به کیس جالب‌تری تبدیل کرده، اما در طول زمان با خرابی مواجه میشن و طول عمر اون قطعات پایینه. درهای پنهان‌کننده مدیریت کابل هم ایده جالبین که خیلی از شرکت‌ها اجرا می‌کنن، اما دسترسی به اون‌ها رو محدود می‌کنن و تنها برای زیبایی هستن. دستگیره‌های آلومینیومی جلوی کیس هم زیبا هستن، اما اثر انگشت رو به خودشون می‌گیرن و باید دائما تمیزشون کنید. به جز این‌ها، Lancool III کیس خیلی خوبیه و یکی از کیس‌های مورد علاقه ماست. ۱۵۰ دلار برای این کیس قیمت خیلی خوبیه، مخصوصا چون که این کیس با ۴ فن نصب شده باکیفیت به شما تحویل داده میشه و به نسبت قیمتش، از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌بره. شما می‌تونید بررسی کیس لنکول ۲۱۶ رو هم از وب‌سایت بنچفا بخونید.

نظر شما چیه؟ آیا از این کیس خوشتون اومده و قصد خرید اونو دارید؟ نظرتون رو درمورد این کیس و کیس‌های دیگه‌ای که دوست دارید براتون بررسی کنیم بیان کنید.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×