محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیمعرفی بازی

بهترین بازی‌های PC که باید در سال ۱۴۰۲ تجربه‌شون کرد

دنیای بازی‌های ویدیویی همینطور درحال پیشرفته، همچنین دنیای پیسی گیمینگ. هر سال کلی سخت‌افزار جدید معرفی میشن تا تجربه‌ای بهتر از بازی‌های به روز به شما ارائه بدن. حالا که بهترین پردازنده گیمینگ سال ۲۰۲۳، ۷۸۰۰X3D عرضه شده و کارت‌های میان‌رده و ارزون‌تر انویدیا هم در راه هستن، بهتره نگاهی به ۲۵ بازی برتر ده سال اخیر از نگاه IGN داشته باشیم و ببینیم بهترین بازی های پلتفرم پیسی برای گذروندن سال ۱۴۰۲ کدوم بازی‌ها هستن. تا انتهای این مطلب با بنچفا همراه باشید.


مشاوره اختصاصی بنچفا

اگر برای خرید یا ارتقای قطعات کامپیوتر یا سیستمتون کمک لازم دارید، تیم بنچفا می‌تونه به‌صورت اختصاصی متناسب با کاربری و نیاز شما، یک کانفیگ حرفه‌ای آماده کنه که تک‌تک قطعاتش با توجه به سلیقه و نیاز شما انتخاب شدن. همچنین تو خرید قطعات هم می‌تونه کمکتون کنه تا بهترین قطعات رو با پایین‌ترین قیمت از بازار تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر، وارد صفحه «مشاوره حرفه‌ای خرید قطعات کامپیوتر با بنچفا» بشید. 👌😎❤️


۲۵. بازی Microsoft Flight Simulator

میشه گفت این بازی بهترین بازی شبیه‌سازی بوده که تاحالا عرضه شده. Microsoft Flight Simulator که ۱۸ آگوست ۲۰۲۰ برای ایکس باکس و پیسی عرضه شد، با استفاده از دیتای به روز بینگ و آپدیت‌های قطع‌نشدنی، تجربه‌ای خیلی خوب از پرواز با هواپیماهای واقعی به هرجایی از این سیاره رو براتون به ارمغان میاره.

Microsoft Flight sim is one of the best pc games

این بازی برای وقت گذروندن با بهترین هواپیماها و دیدن جاهای مختلف دنیا و یا به چالش کشیدن مهارت‌های فرودتون خیلی خوبه. شما می‌تونید این بازی رو برای پیسی از استیم با قیمت ۶۰ دلار خریداری کنید. هواپیمای An-225 آنتونوف هم با قیمت ۲۰ دلار برای خرید جداگونه موجوده، و تمام درآمد فروش این افزونه، صرف ساخت دوباره نمونه واقعی این هواپیما میشه که در سال ۲۰۲۲ نابود شد.

۲۴. بازی Sid Meier’s Civilization VI

تمامی عناوین سری Civilization بازی‌های خیلی خوبی بودن، مخصوصا Civilization V که بازی مورد علاقه مهدیاره، اما نسخه ۶ این بازی که ۲۱ اکتبر سال ۲۰۱۶ عرضه شد، با آپدیت‌ها و توسعه‌های ناپاینش بهترین نسخه این بازیه. اگه حواستون جمع بوده باشه هم این بازی یک بار در فروشگاه Epic Games رایگان شده بود.

این بازی هم مثل تمام بازی‌های قبلشه، به عنوان یک قبیله عشایری شروع می‌کنید و مردمتون رو با همکاری و یا دشمنی با قبایل دیگه، به بزرگ‌ترین تمدن تاریخ تبدیل می‌کنید، اما این نسخه چیزهای بیشتری داره. مکانیک جدید تغییر آب و هوا، گشت و گذار بهتر در مپ و تصمیمات مهم‌تر، و هوش مصنوعی و شخصیت جالب کاراکترهای رهبران دیگه، این بازی رو از نسخه‌های قبلی متمایز می‌کنه.

کمپانی Firaxis Games اعلام کرده که Civilization 7 در راهه، البته هیچ خبری از زمان عرضه اون نیست.

۲۳. بازی Dota 2

عناوین موبا محبوبیت و پلیرهای زیادی رو جذب کردن، و یکی از محبوب‌ترین اون‌ها هم Dota 2 بود. این بازی که سال ۲۰۱۳ برای پیسی روی استیم عرضه شد، با بالای ۱۰۰ تا چمپیون و مسابقات جذاب یکی از بهترین بازی‌های موبا به حساب میاد. البته در چند وقت اخیر ساپورت این بازی توسط Valve کم شده، و به جز آپدیت‌های بالانس بازی، محتوای بیشتری براش عرضه نمیشه، که خیلی‌ها تو این فکرن که این کمپانی درحال کار کردن روی نسخه بعدی این بازیه!

۲۲. بازی Prey

بازی‌های کمی شما رو تا حد مرگ برای روبرو شدن با اشیای معمولی می‌ترسونن، و Prey به خوبی این کار رو انجام داده. در این بازی که ۵ می سال ۲۰۱۷ عرضه شده، شما در یک ایستگاه فضایی، با محیط آخرالزمانی هستید.

Prey شباهت بالایی به بازی‌های دیگه استودیو Bethesda، مثل BioShock و Dishonored داره. اگه به بازی‌های شوتر اول شخص و ترسناک علاقه دارید، این عنوان فوق‌العاده رو از دست ندید.

۲۱. بازی Red Dead Redemption 2

داستان گسترده فاداری و اعتقاد آرتور مورگان، فقط شروع بازی RDR 2 به حساب میاد. راکستار این بازی در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ عرضه کرد و بیش از یک سال بعد در ۵ نوامبر ۲۰۱۹ برای پیسی پورت شد، و پیسی به شدت بهتر از کنسوله. رد دد ردمپشن ۲ یک عنوان جهان باز در دنیای قرن ۲۰ وسترن آمریکاست و به خوبی با فعالیت‌ها، مراحل و جزئیات خیلی خوب یکی از بزرگ‌ترین و بهترین بازی‌های تک نفره پیسی به حساب میاد، و حتی یک مالتی پلیر جذاب، Red Dead Online با فعالیت‌های خیلی خوبش داره.

در فضای بزرگ این بازی، فعالیت‌ها و چالش‌ها و زیادی وجود داره، که در پیسی جذاب‌تر و حتی بیشتر از نسخه کنسول هستن. و همچنین شما در پیسی قابلیت ماد کردن بازی رو دارید، که RDR 2 رو فوق‌العاده جذاب‌تر می‌کنه. اگه حتی قبلا این بازی رو روی کنسول تجربه کردید، نسخه پیسی اون رو از دست ندید.

۲۰. بازی Control

کنترل عنوان عجیب و منحصر به فرد و جالبی بود. استودیو رمدی در این بازی، تجربه‌ها و طرح‌های بازی‌های قبلی خودش رو پیاده کرد و یه شاهکار به وجود آورد. این بازی داستان جسی فیدن و وارد شدنش به اداره کنترل و ارتباطش با تلپات‌ها، داستانی جذاب و یکتاست که باید تجربه‌ش کنید.

این بازی پر از کنترل (گرفتیدش؟) و جزئیات جالب و اسرار هوشمندانه‌ست، که باعث میشن این بازی به یکی از بهترین بازی‌هایی که تاحالا بازی کردم تبدیل شه. Control هم یک بار در Epic Games برای پیسی رایگان شده بود. اگه این بازی رو دارید و هنوز سراغش نرفتید، تجربه اونو از دست ندید چون یکی از بهترین بازی‌هاست.

استودیو رمدی گفته که داره روی Control 2 برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اس و ایکس و همچنین پیسی کار می‌کنه، اما مشخص نیست کی عرضه بشه. همچنین درحال کار روی یک عنوان آنلاین مالتی پلیر از بازی Control، بازی Alan Wake 2، یک بازی Free-to-play آنلاین با اسم رمز Vanguard و ریمیک بازی‌های Max Payne 1-2 کار می‌کنه.

۱۹. بازی Stardew Valley

استاردیو ولی توسط Eric Barone در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، و یک عنوان انقلابی در سبک خودشه. این بازی سبک شبیه‌سازی کشاورزی رو بازطراحی کرد و با ترکیب با سبک RPG، موزیک آرامش‌بخش و یک گیم پلی جذاب، به یکی از بهترین بازی‌ها برای فرار از این دنیای زشت به یک دنیای جذابه.

ساپورت از این بازی همچنان ادامه داره، و استاردیو ولی همینطور بزرگ و بزرگ‌تر میشه و پایانی برای جذابیت‌های اون وجود نداره.

۱۸. بازی Genshin Impact

این بازی اول یک کپی ناشیانه از The Legends of Zelda: Breath of The Wild شناخته میشد، اما حالا پس از گذشت ۲ سال و نیم از عرضه اون و ۵۰ کاراکتر قابل بازی، این بازی به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های جهان باز تبدیل شده، و بهترین نکته اینه که این بازی رایگانه!

این بازی داستان جالبی داره که همچنان تموم نشده، و گیم‌پلی جذاب و منحصربه‌فرد با قابلیت‌های جذاب، باعث شده که Genshin Impact یکی از بهترین بازی‌ها برای وقت گذروندن باشه، البته حواستون به ساعت باشه چون جوری در این بازی غرق میشید که نمی‌فهمید وقت چطوری می‌گذره!

۱۷. بازی Grand Theft Auto 5 / GTA V

شکی در حضور این بازی در این لیست نبود. GTA فرانچایزیه که جای خاصی در قلب همه گیمرها داره، و پنجمین نسخه این بازی یعنی GTA 5 یکی از بهترین عناوین این سری بود. این بازی جهان بازه و دنیای بزرگی برای گشتن داره، با کلی فعالیت اصلی و فرعی متنوع، و یه داستان قشنگ و جذاب. اگه این بازی رو برای پیسی از Epic Games و یا روی استیم داشته باشید، می‌تونید از GTA Online هم لذت ببرید، که کلی فعالیت‌های دیگه داره که می‌تونید باهاش کلی وقت بگذرونید. با لیک‌های GTA 6 و تایید رسمی راکستار هم مشخص شد که این بازی در مراحل اولیه تولیده، و احتمالا تا ۲-۳ سال دیگه عرضه میشه، اما راکستار احتمالا مثل دفعه قبل عرضه GTA Online روی این عنوان رو به تاخیر می‌ندازه و می‌تونید حالا حالاها تو این بازی وقت بگذرونید.

۱۶. بازی Forza Horizon 5

بدون شک بهترین بازی ژانر ریسینگ و شبیه‌سازی رانندگی! این سری بازی از ابتدا عضوی جذاب و خوب در بین تمام بازی‌ها بود، اما هیچوقت این بازی‌ها کامل نبودن، تا عرضه نسخه پنجم این بازی. Forza Horizon 5 ترکیبی از فضایی زیبا، ماشین‌های جذاب و گیم پلی به سبک MMO یکی از بهترین و جالب‌ترین بازی‌های ماشین سواریه که تاحالا عرضه شده. اگه می‌خواید خودتون رو به چالش بکشید و یا فقط تو مپ بزرگ این بازی بچرخید و وقت خوبی رو سپری کنید، این بازی یکی از بهترین‌هاست.

یک افزونه جدید هم با نام Rally Adventure عرضه شده، که اگه این بازی رو کنار گذاشتید، وقتشه برگردید تا اون رو تجربه کنید. همچنین در Xbox Developer Direct اعلام شد که بازی بعدی این فرانچایز، یعنی Forza Motorsport در حال ساخته که بیش از ۵۰۰ ماشین متفاوت با ۸۰۰ ارتقای منحصربه‌فرد رو ارائه میده!

۱۵. بازی FTL: Faster Than Light

این بازی یک عنوان داستان‌سازه، که شما رو در یک سفینه فضایی قرار میده و هربار شما رو با یک بحران روبرو می‌کنه! تمام داستان‌هایی که این بازی جلوی شما قرار میده با استفاده از الگوریتم خاصش، حال و هوای متفاوتی داره و هیچوقت تکراری نمیشه. IGN به این بازی عنوان بهترین بازی ژانر Roguelike رو داده.

۱۴. بازی Slay the Spire

یک عنوان Roguelike دیگه! این یک بازی کارتی و نوبتیه که به شما کارت‌های متفاوتی رو میده و باید از چالش‌های متنوع اون بگذرید، که کار خیلی سخت و استراتژیکیه! این بازی سال ۲۰۱۹ عرضه شده و تونست طرفداران زیادی رو تا به امروز جمع کنه، و دلیل موفقیتش هم اینه که به شدت کارت‌های متنوعی داره که هربار عوض میشه و شما باید حواستون به چیزهای مختلفی باشه.

۱۳. بازی Apex Legends

عرضه این بازی یک سورپرایز در سال ۲۰۱۹ بود، یک بتل رویال نوآورانه با گیم‌پلی سری موفق Titanfall با استفاده از شخصیت‌سازی به سبک اورواچ، که باعث شد از بقیه بازی‌های ژانر خودش متفاوت باشه و به سرعت طرفداران زیادی پیدا کنه. از نظر من،Apex Legends  بهترین عنوان بتل رویاله، و اینو تنوع تاکتیک و لجندها و کارهایی که می‌تونید تو بازی بکنید ثابت می‌کنه. این بازی برخلاف خیلی از بازی‌های آنلاین، داستان جالبی هم داره که شاید عمیق نباشه و به حد داستان بازی‌هایی مثل League of Legends نرسه، اما برای اینکه بازی از یک نواختی خارج بشه خیلی خوبه.

اگه خیلی وقته که این بازی رو بازی نکردید، الان وقت مناسبی برای برگشته. Apex Legends حالا کلی لجند متنوع و دو حالت دائمی داره، یکی بتل رویال که از اول بود، و یکی هم Arenas که دو تیم سه نفره، با هم فایت میدید و برنده مشخص میشه.

۱۲. بازی God of War

خداروشکر داریم از اوقات تاریک جنگ پلتفرم‌ها دور میشیم، و همه می‌فهمن که پیسی بهترین پلتفرم ممکنه! زمانی که God of War در سال ۲۰۱۸ به عنوان انحصاری پلی استیشن عرضه شد، با موفقیت‌ها و بازخوردهای خیلی خوبی روبرو شد و تعریفات زیادی از این بازی شد؛ گیمی که به بهترین بازی که من بازی کردم تبدیل شد.

این بازی با گیم پلی روون و جالب و جذاب، داستانی از روی جدید کریتوس، خدای جنگ در کنار پسرش در دنیای نورس باستان رو روایت می‌کنه، داستانی که به قدری قدرتمنده که شما رو برای ساعت‌ها سرگرم می‌کنه. اگه هنوز این بازی رو تجربه نکردید، حتما حتما سراغش برید، چون به قدری خوبه که ازش پشیمون نمیشید.

نسخه بعدی این بازی، God of War: Ragnarok هم سال گذشته عرضه شد و یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ به حساب میاد، اما متاسفانه هنوز برای پیسی پورت نشده و فقط روی کنسول‌های PS4 و PS5 عرضه شده.

۱۱. بازی Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition

این بازی یکی از بهترین عناوین RPG به حساب میاد، که به بهترین نحو ممکن یک داستان و طراحی‌های کلاسیک رو با گیم پلی مدرن ترکیب کرده که نتیجه شده این بازی. Divinity Original Sin 2 از نسخه‌های قبلی خیلی بهتره و الگوریتم‌های پیشرفته و سختی بهش اضافه شده، که باید حتما اونو تجربه کنید. برای اینکه بفهمید دنیای این بازی چقدر بزرگه، باید بگیم که این بازی ۷۴.۰۰۰ ویس لاین داره! اگه همین الان این بازی رو شروع کنید، تا زمانی که نسخه بعدی این مطلب رو بنویسیم هم نمی‌تونید اونو تموم کنید!

۱۰. بازی Final Fantasy XIV Online

فاینال فانتزی ۱۴ بهترین بازی MMO به حساب میاد، که حدودا ۱۰ سال از عرضه‌ش گذشته، اما همچنان با آپدیت‌ها و داستان‌های جدید به بازی بهتر و بهتری تبدیل میشه. اکسپنشن Endwalker، پس از ۸ سال به داستان این بازی پایان داد و نمره ۹ از ۱۰ رو از IGN دریافت کرد!

این بازی به قدری جذاب و خوب طراحی شده که برای تجربه خوبی از اون نیازی نیست که حتمال با افراد دیگه بازی کنید و به تنها می‌تونید اوقات خیلی خوبی رو توی این بازی داشته باشید. مراحل داستانی به هرحال باید تنهایی پلی بشن، و حالا حتی برای گشت و گذار و کامل کردن مراحلی که به گروه نیاز دارید هم می‌تونید با بات‌ها بازی کنید، که برای درونگراها خیلی خوبه. قراره که پچ ۶۴ این بازی هم تو ماه می (اردیبهشت یا خرداد) با نام Dark Throne به این بازی اضافه بشه، این همون بهونه‌ایه که دنبالش بودید تا به بازی برگردید!

۹. بازی Hades

من خودم این بازی رو بازی نکردم، اما تعریف و نقدهای مثبتی از اون هست. برای اینکه در حق این بازی ظلم نشه، بهتره نقد و بررسی کامل این بازی رو بخونید، فقط قول بدید حتما این بازی فوق‌العاده رو قبل از عرضه نسخه بعدیش که در Game Awards معرفی شد بازی کنید و مثل من پشت گوش نندازید.

۸. بازی Outer Wilds

بیاید با داستان جذاب این بازی آشناتون کنم. در این بازی هر ۲۲ دقیقه همه چیز ری‌استارت میشه. شما در یک لوپ زمانی گیر افتادید و باید تو همین ۲۲ دقیقه هر بار مکان جدیدی رو در منظومه شمسی بگردید تا ببینید چرا در این لوپ گیر افتادید و چطوری باید از اون بیرون بیاید. این بازی داستان تمدن‌های فضایی رو با استفاده خیلی خوب از محیط براتون تعریف می‌کنه، و به شما فرصت این رو میده که به خوبی بتونید توی محیط این بازی بگردید و به جواب سوالاتون برسید. این محدودیت زمانی شاید اولش اذیت‌کننده باشه و از اون خسته بشید، اما تو طول زمان از اون لذت می‌برید و تجربۀ خیلی خوبی از این بازی خواهید داشت.

۷. بازی Hollow Knight

این بازی یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر به حساب میاد. در چندسال اخیر کمبود این بازی‌ها واقعا حس میشن، و در این زمان، عرضه یک پلتفرمر خوب مثل Hollow Knight واقعا به چشم اومد و این بازی درخشید.

Hollow Knight محیط جذاب و منحصربه‌فردی نسبت به بقیه پلتفرمرها داره، و پر از جزئیات کوچیکه که بازی رو بهتر می‌کنه و شما دوست دارید بیشتر و بیشتر پای اون وقت بگذرونید. دنیای این بازی یعنی Hallownest با وجود دو بعدی بودن این بازی، محیط قشنگی داره و گشتن تو اون لذت‌بخشه. این بازی سخته و به همین دلیل خیلی‌ها همون اول اونو ول کردن، اما در طول زمان و عادت کردن به سختی اون، به یکی از بهترین بازی‌ها تبدیل میشه.

۶. بازی Crusader Kings 3

این عنوان یک بازی استراتژی تاریخیه. در این بازی این آپشن رو دارید که داستان شاهان و امپراتوران بزرگ رو هرطوری که دوست دارید روایت کنید، و کلی راه برای این کار دارید. شما می‌تونید برای هر اتفاقی که در قلمروتون میفته تصمیم‌گیری کنید، و مطمئن باشید که نتیجه این تصمیم رو بعدا می‌بینید. کارما در این بازی به شدت قویه و تمام کارهاتون نتیجه‌ای به همراه دارن، پس حواستون باشه چه تصمیمی می‌گیرید!

این بازی توسط Paradox Development در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، و شما می‌تونید اونو از گیم‌پس پیسی هم دریافت کنید.

۵. بازی Elden Ring

عنوانی که لقب بازی سال رو از آن خودش کرد! این بازی از همون زمان عرضه کلی پلیر جذب کرد، و کلی نقد و بررسی خوب ازش منتشر شد. هر کسی که Elden Ring رو تجربه کرده می‌دونه که چه بازی خوبیه و چقدر لیاقت این نقدهای خوب رو داشت!

این بازی در سبک رول پلی اکشنه، یا بهتر بگیم soulslike. همچنین جهان بازه، و دنیایی بزرگ و جذاب و پر از باس فایت خفن داره که از بازی کردن اون سیر نمی‌شید. تنها مشکلی که این بازی باهاش دست و پنجه نرم می‌کنه، مشکلات گرافیکیه. این بازی خیلی سنگینه و سیستم‌های زیادی برای اجرای روون اون مشکل دارن، اما به هرحال با کمی ور رفتن با تنظیمات، می‌تونید کلی تو این بازی خوش بگذرونید. این بازی از IGN و همچنین The Game Awards جایزه بازی سال رو دریافت کرد، و برای این کار بازی‌های خیلی خوب دیگه‌ای رو کنار زد. اگه از بازی‌های دارک سولز و بلاد بورن لذت برده بودید، این بازی رو از دست ندید.

۴. بازی Disco Elysium

استودیو ZA/UM با ترکیب مکانیک‌های جا افتاده RPG و گیم‌پلی کارآگاهی، یک بازی اورجینال و جالب خلق کرده که توانایی‌های شما رو به چالش می‌کشه.

شما باید در این بازی معمای قتل‌ها رو حل کنید، اما این کار به قدری خوب به تصویر کشیده شده و کارهایی که برای رسیدن به نتیجه باید انجام بدید به قدری خوب چیده شدن که Disco Elysium این بازی رو به تجربه‌ای استثنایی تبدیل می‌کنه.

متاسفانه اعضای تیم توسعه‌دهنده این بازی از این استودیو جدا شدن، و مشخص نیست که نسخه دیگه‌ای از این بازی تولید بشه یا نه.

۳. بازی XCOM 2

نسخه دوم این بازی یک سیکوئل فوق‌العاده از نسخه قبلیش به حساب میاد. در این بازی، سیاره زمین توسط بیگانگان تصرف شده و شما تیم‌های ۴ تا ۶ نفره می‌چینید و باید به جنگ این فضایی‌های قدرتمند برید. تکمیل داستان این بازی ۲۰ تا ۳۰ ساعت زمان می‌بره، و تک تک تصمیماتون در مبارزات مهمن و می‌تونن موقعیت شما رو به کلی عوض کنن. باید خودتون رو دائما با شرایط وفق بدید و از هرچیزی در دسترستون هست به خوبی استفاده کنید، که چالشی تموم نشدنیه. این بازی تنوع بالایی از انتخاب‌ها و سربازان و سلاح‌ها داره، که شما رو در انتخاب‌های سختی قرار میده.

سری بازی‌های XCOM عناوینی هستن که شما رو به چالش‌های سختی می‌کشن. بازی موفق XCOM 2 در سال ۲۰۱۶ عرضه شده، و اکسپنشن فوق‌العاده War of The Chosen هم چالش‌های جدید و جذابی رو به بازی اضافه کرد که اگه تاحالا سراغش نرفتید، احتمالا زمان مناسبی برای تجربه این بازیه.

۲. بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی‌های طولانی RPG طرفداران زیادی بین پیسی گیمرها دارن، و ویچر ۳ یکی از بهترین بازی‌های این ژانره. با داستانی که تکمیلش بیش از ۵۰ ساعت طول می‌کشه و با تمام فعالیت‌هاش می‌تونه شما رو ۱۷۰ ساعت مشغول نگه داره.

این بازی یکی از بهترین بازی‌های استودیو CD Project Red به حساب میاد. دنیای بزرگ و زیبای این بازی و شخصیت‌سازی خیلی خوب اون، باعث شد این بازی عنوان بازی سال ۲۰۱۵ رو از آن خودش کنه.  ویچر ۳ آپدیت ری تریسینگ و بهبودهای تصویری دیگه‌ای هم دریافت کرده که اگه خیلی وقته اون رو بازی نکردید، بهتره برای این تجربه بهتر حتما سراغش برید. هرچیزی از این بازی بگم باز هم کم گفتم، پس بهتره خودتون برید و حتما حتما این بازی رو تجربه کنید.

۱. بازی Half-Life: Alyx

این بازی که در سال ۲۰۲۰ پس از ۱۳ سال اولین عنوان جدید از سری Half-Life بود، مثل دو بازی قبلیش یکی از بهترین عنوان‌های معرفی شده سال بود و تونست مخاطبان این سری رو از ۱۳ سال صبر برای اون راضی کنه!

Half-Life: Alyx یک عنوان VR یا واقعیت مجازیه، و برای تجربه اون به هدست واقعیت مجازی نیاز دارید، اما این بازی به قدری خوب و لذت‌بخشه که ارزش خریدن یه هدست مجازی صرفا برای تجربه این بازی رو داره! (البته مادهایی برای تجربه بازی بدون هدست VR هست، اما لذت بازی رو از شما می‌گیره!) هدست واقعیت مجازی برای یک بازی ژانر شوتر اول شخص، انتخاب خیلی خوبیه و باعث میشه تجربه خیلی خوبی از این بازی، مخصوصا با محیط و شخصیت‌های جذابش داشته باشید.

این بازی عصاره بازی‌های ترسناک رو هم با خودش به همراه داره، و باعث میشه حتی کوچیک‌ترین کارها هم استرس‌آور باشه، مخصوصا که بازی رو از دید خودتون تجربه می‌کنید! معماها و پازل‌های هوشمندانه و صداگذاری‌های خیلی خوب هم باعث میشن این بازی یکی از بهترین تجربه‌های VR به حساب بیاد.

این بازی‌ها به انتخاب IGN و با نقد و بررسی نویسندگان بنچفا نوشته شدن. بازی‌هایی که امسال قراره عرضه بشن هم از همین الان غوغا به پا کردن، و باید منتظر باشیم ببینیم موقع عرضه چه می‌کنن.

اگه شما بازی دیگه‌ای مد نظر دارید که به نظرتون باید تجربه‌ش کرد، حتما در کامنت‌ها به ما بگید تا بریم سراغش. ممنون که با ما همراه بودید.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

‫۴ نظر

  1. سلام داداش خسته نباشی لطفا یه سیستم بهم پیشنهاد کنین که تا چند سال دیگه هم بتونم دوتا ۲ رو رو بالاترین کیفیت بازی کنم و قدیمی نشه من فقط Dota 2 بازی می‌کنم یه سیستم عالی با بهترین قطعات برا Dota2. خیلی ممنون

    1. سلام محمدجان، رم و کارت گرافیک تقریبا اوکیه، ولی پردازنده خیلی ضعیفه به احتمال زیاد مشکل ایجاد میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×