محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیسیستم مورد نیاز

سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی بازی ratchet and clank rift apart

در خرداد ماه بود که استودیو Isomniac Games در توییتی اعلام کرد که بازی ratchet and clank rift apart در ماه جولای به پیسی میاد، که می‌تونید خبرش رو از این لینک بخونید. این پورت توسط Nixxes Software‍ انجام میشه، و اولین بازی با پشتیبانی از Directstorage 1.2 به حساب میاد. این استودیو سابقه خیلی خوبی در پورت بازی‌های پلی استیشن به پیسی داره، از جمله Marvel’s Spiderman و Horizon Zero Dawn. بازی Ratchet and Clank Rift Apart روی پیسی عرضه شده، و حالا می‌خوایم نگاهی به سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی اون داشته باشیم، که رسما توسط استودیو Nixxes و Insomniac اعلام شده. با بنچفا همراه باشید.


حداقل سیستم مورد نیاز بازی Ratchet and Clank Rift Apart

Intel Core i3 8100
AMD Ryzen 3 3100
پردازنده
۸ GBرم
Nvidia Geforce GTX 960
AMD Radeon RX 470
کارت گرافیک
Windows 10 64-bit
ورژن ۱۹۰۹ به بالاتر
سیستم عامل
۷۵ گیگابایت HDD و یا SSDحافظه
Very lowتنظیمات گرافیکی پیشنهادی

این کانفیگ اعلام شده بازی Ratchet and Clank Rift Apart برای رزولوشن ۷۲۰p با ۳۰ FPS و تنظیمات گرافیکی Very low‍ه. این بازی از تکنولوژی AMD FSR 2.0 هم پشتیبانی می‌کنه، و با سیستم‌های پایین‌رده می‌تونید از فریم ریت بالاتری لذت ببرید. در هر حال، برای اجرای این بازی شما به سخت‌افزار ۶ سال اخیر نیاز دارید، که نشون میده بازی به خوبی اپتیمایز شده. برای این رزولوشن هم به SSD احتیاجی ندارید، اما بهتره برای تجربه بهتر و لود شدن سریع‌تر بازی، از SSD استفاده کنید. قیمت حافظه‌های SSD در چند وقت اخیر افت زیادی پیدا کرده، و خرید یه حافظه پرسرعت ارزون قیمت کار سختی نیست.

سیستم پیشنهادی بازی Ratchet and Clank Rift Apart برای رزولوشن ۱۰۸۰p

Intel Core i5 8400
AMD Ryzen 5 3600
پردازنده
۱۶ GBرم
Nvidia Geforce RTX 2060
AMD Radeon RX 5700
کارت گرافیک
Windows 10 64-bit
ورژن ۱۹۰۹ به بالاتر
سیستم عامل
۷۵ گیگابایت حافظه SSDحافظه
Mediumتنظیمات گرافیکی پیشنهادی

این سیستم پیشنهادی بازی برای رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه‌ست. پردازنده تغییر زیادی نکرده، و تنها به رم و کارت گرافیک قدرتمندتری نیاز دارید. با RTX 2060 شما می‌تونید از DLSS هم استفاده کنید، که فریم ریت رو تا حد زیادی افزایش میده. همچنین این کارت توانایی انجام ری تریسینگ هم داره، اما بازی اشاره‌ای به این موضوع نکرده. احتمالا ری تریسینگ بازی برای RTX 2060 خیلی سنگینه، که خبر خیلی بدی برای کاربرانیه که همچنان از این کارت استفاده می‌کنن (خودم هم جزوشون هستم:)) ) برای RX 5700 هم محدود به استفاده از FSR هستید. در هر حالت شما می‌تونید فریم ریتی بیشتر از ۶۰ فریم بر ثانیه دریافت کنید. جالب‌ترین قسمتش اجبار به استفاده از SSD برای این عملکرده. جلوتر بیشتر دربارها این قضیه توضیح می‌دیم.

سیستم پیشنهادی بازی Ratchet and Clank Rift Apart برای رزولوشن ۱۴۴۰p

Intel Core i5 11400
AMD Ryzen 5 5600
پردازنده
۱۶ GBرم
Nvidia Geforce RTX 3060 Ti
AMD Radeon RX 6800
کارت گرافیک
Windows 10 64-bit
ورژن ۱۹۰۹ به بالاتر
سیستم عامل
۷۵ گیگابایت حافظه SSDحافظه
Highتنظیمات گرافیکی پیشنهادی

این کانفیگ پیشنهادی بازی برای اجرا در زولوشن ۱۴۴۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه و یا رزولوشن ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه‌ست، با تنظیمات گرافیکی High. با یک سیستم میان‌رده به روز، شما می‌تونید انتظار عملکردی مثل Playstation 5 داشته باشید. البته با استفاده از تکنلوژی DLSS و FSR شما می‌تونید شاهد عملکرد بهتری هم باشید. هر دوی کارت گرافیک‌های اشاره شده توانایی اجرای ری تریسینگ رو دارن، اما احتمالا با افت فریم ریت شدیدی در این رزولوشن‌ها روبرو خواهید شد، و مجبور به استفاده از تکنولوژی‌های آپسکیل هستید.

سیستم پیشنهادی بازی Ratchet and Clank Rift Apart با ری تریسینگ

Intel Core i5 11600K
AMD Ryzen 5 5600X
پردازنده
۱۶ GBرم
Nvidia Geforce RTX 3070کارت گرافیک
Windows 10 64-bit
ورژن ۱۹۰۹ به بالاتر
سیستم عامل
۷۵ گیگابایت حافظه SSDحافظه
High
Ray-tracing High
تنظیمات گرافیکی پیشنهادی

این کانفیگ برای اجرای بازی در همون رزولوشن قبلیه، یعنی ۱۴۴۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه و یا ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه، اما با فعالسازی ری تریسینگ. گفته شده بهتره برای عملکرد خوب از تکنولوژی‌های آپسکیل استفاده کنید، اما گفته نشده که این سطح از عملکرد اعلام شده با استفاده از این تکنولوژی‌هاست یا خیر.

سیستم مورد نیاز بازی Ratchet and Clank Rift Apart برای بهترین کیفیت بازی

Intel Core i7 12700K
AMD Ryzen 9 5900X
پردازنده
۳۲ GBرم
Nvidia Geforce RTX 4080کارت گرافیک
Windows 10 64-bit
ورژن ۱۹۰۹ به بالاتر
سیستم عامل
۷۵ گیگابایت حافظه SSDحافظه
High
Ray-tracing Very High
تنظیمات گرافیکی پیشنهادی

این دیگه برای تهه تهشه. با این کانفیگ و یا بالاتر شما می‌تونید از بازی Ratchet and Clank Rift Apart در رزولوشن ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه و بهترین حالت ری تریسینگ بهره ببرید، فقط کافیه یک سیستم ۱۵۰ میلیونی داشته باشید!

اگه از کارت‌های سری ۴۰ انویدیا استفاده می‌کنید، این بازی خوراک شماست! Ratchet and Clank Rift Apart از Frame Generation پشتیبانی می‌کنه، و می‌تونید فریم ریت خیلی بالاتری هم دریافت کنید. Nvidia Reflex هم در این بازی هست، و تاخیر بازی به حداقل می‌رسه.


همونطور که دیدید، در کانفیگ‌های ری‌تریسینگ صحبتی از کارت گرافیک‌های AMD نشده. گویا این مشکل به خاطر ناپایداری کارت‌های AMD در اجرای بازی Ratchet and Clank Rift Apart با استفاده از کارت‌های شرکت AMD‍ه. این مشکل احتمالا در آینده با آپدیت درایور AMD رفع بشه، اما فعلا خبری از ری‌تریسینگ روی کارت‌های AMD نیست.

همچنین بازی به جز برای حداقل سیستم مورد نیاز، گفته که حتما از حافظه‌های SSD استفاده کنید. این به خاطر پشتیبانی بازی از Directstorage 1.2‍ه. تکنولوژی Directstorage به کارت گرافیک اجازه میده که مستقیما به حافظه ذخیره‌سازی دسترسی داشته باشه و دیگه منتظر پردازنده برای دسترسی به فایل بازی‌ها نباشه. اینطوری هم سرعت لود بازی‌ها پایین میاد و هم شاهد تاخیر کمتری هستیم. نسخه ۱.۲ این تکنولوژی به کارت گرافیک اجازه میده که فایل‌ها رو مستقلا در پس‌زمینه استخراج کنه. اینطوری در بازی شاهد عملکرد خیلی بهتری هستیم. برای استفاده از همین تکنولوژی، بازی به حافظه SSD احتیاج داره. همچنین Directstorage در ورژن‌های قدیمی ویندوز موجود نیست، و بخاطر همین به نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ و یا ۱۱ احتیاج دارید.

نظرتون درباره این بازی رو با ما به اشتراک بذارید. راستی با گفتن کانفیگ‌تون، به ما بگید که از بازی چه عملکردی رو دریافت می‌کنید و براتون چطور اجرا میشه.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×