راهنمای خریدراهنمای خرید سیستممقالات

معرفی سیستم پیشنهادی تا ۱۰-۱۲ تومن؛ مناسب برای گیم

آیا میشه سیستم تا ۱۰ میلیون تومن خرید؟ جواب این سوال بله‌ست؛ اما همونطور که مشخصه باید سراغ قطعات قدیمی‌تر برید. ما تو این مطلب قصد داریم به معرفی سیستم پیشنهادی تا ۱۰-۱۲ میلیون بپردازیم و تمام قطعاتی که برای خرید این سیستم نیاز دارید رو معرفی کنیم. ما قطعات رو جوری کنار هم چیدیم که بتونید با این قیمت بهترین عملکرد رو دریافت کنید و حتی بتونید با سیستمتون بازی کنید. تا آخر این مطلب با لیست قطعات سیستم گیمینگ ۱۰ میلیونی با بنچفا همراه باشید. 


معرفی سیستم گیمینگ تا ۱۰ میلیون 

خب همونطور که توی مطالب دیگه و توی شبکه‌ های اجتماعی بنچفا بهتون قول داده بودیم، وقتش رسیده که سیستم گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومن رو بهتون معرفی کنیم. بدون معطلی بریم سراغ لیست قطعات سیستم گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومن.

پردازنده intel Core i7 3770 

پردازنده intel Core i7 3770 

پردانزده‌ای که برای سیستم گیمینگ ۱۰ میلیونی انتخاب کردیم، پردازنده i7 3770 از کمپانی اینتله. پردازنده i7 3770 که یکم از i3 10100 ضعیف‌تره اما قیمتش خیلی پایین‌تره و حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومن می‌تونید این پردازنده رو بخرید. برای خنک کردن این پردازنده هم یه کولر استوک کافیه و می‌تونید با خرید یه کولر استوک درحد ۵۰-۱۰۰ تومن خیالتون رو از بابت خنک کردن این پردازنده راحت کنید. پردازنده intel core i7 3770 دارای ۴ هسته‌ست و سوکتش هم Intel LGA 1155ـه.  این پردازنده از معماری ایوی بریج ساخته شدن.

این مدل پردازنده‌ها از تکنولوژی ۲۲ نانومتری استفاده کردن. برای نصب این CPU هم باید یه مادربرد با سوکت LGA 1155 داشته باشید. این پردازنده همونطور که اشاره شد ۴ تا هسته و هر هسته دو تا رشته (Thread) دارن. یعنی میشه چند تا کار رو همزمان انجام بدید. این پردازنده با ۸ رشته می‌تونه عمل کرد قابل قبولی رو نسبت به قیمتش بهتون ارائه بده. 

فرکانس این پردازنده، ۳.۴ گیگاهرتزه. البته منظور فرکانس پایه‌ست. حافظه‌ کش تو این مدل در سطح اول ۶۴ کیلوبایت و تو سطح دوم ۲۵۶ کیلوبایت و سطح سومشم ۸۱۹۲ کیلوبایته.

توان مصرفی هم ۱۳۰ واته. این یعنی مصرف برق به نسبت زیادی داره. علاوه‌بر این، یه پردازنده گرافیکی یکپارچه هم در اختیارتون می‌ذاره که مدلش Intel HD Graphics 4000ـه و می‌تونه از حافظه‌های DDR3 استفاده کنه. 

در ادامه مادربردی که برای این پردازنده مناسبه رو بهتون معرفی می‌کنیم.

مادربرد Asus H61 

مادربرد Asus H61 

مادربرد Asus H61  از نسل دوم و سوم پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کنه. یعنی روی این مادربرد میشه پردازنده‌های i7 و i5 و i3 و حتی Pentium و Celeron رو که سوکت LGA1155 دارن نصب کرد. این مادربرد، کنترلرهای حافظه و گرافیک و PCI Express رو هم ارائه میده. دو کانال حافظه DDR3 و ۱۶ خط PCI Express با نسخه‌های ۳.۰ و ۲.۰ هم داره.

توجه داشته باشید که روی این مادربرد باید از ماژول‌های رم DDR3 استفاده کنید. مادربرد Asus H61 از معماری دوکاناله DDR3 استفاده می‌کنه، که باعث میشه حافظه‌ سیستمتون پهنای باند بیشتری داشته باشه و سرعت عملکرد سیستم رو افزایش بده.

در حال حاضر این مادربرد ایسوس H61 حدود یک میلیون و سیصد هزارتومن قیمت داره که البته باید اون رو به‌صورت استوک تهیه کنید اما توی بازار به‌راحتی پیدا میشه. 

کارت گرافیک RX 580

کارت گرافیک RX 580

می‌رسیم به بخش کارت گرافیک که باید بودجه قابل توجهی از بودجه کلی رو برای اون خرج کنیم. اگه قصد داشته باشید ارزون‌ترین سیستمی که میشه باهاش بازی کرد رو جمع کنید، باید طبق همین لیست پیش برید و هرچیزی جز این توی این بازه زمانی شاید انتخاب منطقی‌ای نباشه. خب همونطور که مشخصه ما برای سیستم پیشنهادی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومن کارت گرافیک رادئون RX580 رو انتخاب کردیم. این کارت گرافیک یکی از کارت‌های محبوب و پرطرفدار سال‌های اخیر بوده و در حال حاضر هم گیمرهای زیادی هستن که این کارت رو روی سیستمشون دارن. علاوه‌بر این بازار دست دوم این کارت گرافیک هم خیلی خوبه و میشه اون رو به صورت دست دوم و با قیمتی بسیار پایین‌تر از مقدار واقعی تهیه کرد. کارت گرافیک Radeon RX 580 یک کارت قدیمیه که امروز اگه اون رو با قیمت پایین پیدا کنید ارزش خرید زیادی داشته باشه. مخصوصا که از ۸ گیگابایت VRAM برخورداره. 

این کارت گرافیک تنها انتخاب منطقیه که می‌تونید اون رو به صورت استوک از برند ایسوس یا XFX تو حدود ۳ تومن تهیه کنید. البته ممکنه برندهای متفرقه دیگه ای هم از این کارت توی بازار پیدا کنید. در صورتی که تست‌های کارت گرافیک دوم رو روی اون انجام بدید و مشکلی نداشته باشید می‎‌تونید از هر برندی که موجود بود، خرید کنید.  

شما می‌تونید بررسی کارت گرافیک Radeon RX 580 رو در بنچفا بخونید.

حافظه رم DDR3 دو ماژول 8 گیگابایت

حافظه رم DDR3 دو ماژول ۸ گیگابایت

می‌رسیم به بخش حافظه رم. قبل‌تر اشاره کردیم که پردازنده انتخاب شده از رم DDR3 پشتیبانی می‌کنه پس باید بریم سراغ رم‌های دو نسل قبلی که توی بازار موجوده. برای این سیستم می‌تونید دوتا ماژول ۸ گیگابایت DDR3 انتخاب کنید. هزینه دوتا ماژول ۸ گیگابایت DDR3 هم حدود یک میلیون میشه. در حال حاضر رم DDR3 موجود تو بازار از برند کروشیال، سامسونگ و کینگستون هستن که همه برندهای معتبر و شناخته شده‌ای در زمینه تولید حافظه رم به‌شمار میرن. 

حافظه و فضای ذخیره سازی

حالا باید هارد دیسک و اس اس دی رو انتخاب کنیم. به خرید SSD در همون مرحله اول شک نکنید. چون اگه قصد داشته باشید یه سیستم روون داشته باشید که هیچ لگ و کندی‌ای در حین کارای روزمره نداشته باشه، باید حتما ویندوز رو روی SSD نصب کرده باشید. برای خرید قطعات مربوط به ذخیره‌سازی اطلاعات یه هارد وسترن ۵۰۰ گیگ بلو حدود ۳۰۰ تومن که البته با این فیمت فقط ریفرش تو بازار گیر میاد و می‌تونه انتخاب خوبی باشه. از طرفی یه SSD لکسار NS100 ا ۱۲۸ گیگ حدود ۴۸۰ تومن انتخاب بعدی برای خرید SSD شماست. توجه داشته باشید که برای خرید این قطعات خوب بازار و فروشگاه‌ها رو بررسی کنید.

پاور 450 وات

پاور ۴۵۰ وات

در نهایت به پاور یا همون منبع تغذیه سیستم می‌رسیم. پاور هم ۴۵۰ وات ASUS TUF یا FSP می‌تونه انتخاب خوبی برای سیستم پیشنهادی تا ۱۰ میلیون تومن باشه. بین پاورهای موجود تو بازار فقط به این دوتا و بیشتر به تاف اطمینان داریم، قیمتشونم در حال حاضر حدود دو تا دو میلیون دویست هزارتومن محاسبه میشه. 

انتخاب کیس سیستم پیشنهادی تا 10 میلیون تومن

انتخاب کیس 

برای خرید کیس دستتون بازه که با باقی مونده بودجه‌تون یه کیس معمولی بین یک تا دو میلیون تومن انتخاب کنید. هرچقدر کمتر برای کیس هزینه کنید بهتره. تو انتخابش هم می‌تونید از ما کمک بگیرید. در انتهای همین مطلب پیشنهادهایی که برای خرید کیس این سیستم مد نظر دارید رو برامون بنویسید. خیلی زود جواب می‌دیم.

جمع‌بندی سیستم پیشنهادی تا ۱۰ میلیون تومن

همه این قطعاتی رو که در این مطلب معرفی کردیم رو جمع بزنید حدود ۱۱ تومن میشه و می تونید بازی هارو با کیفیت low یا مدیوم و فریم ریت ۳۰ الی ۶۰ اجرا کنید. هر سوالی که درباره خرید این قطعات دارید توی بخش نظرها برامون بنویسید و آیا فک می‌کنید انتخاب بهتری برای این بودجه وجود داره؟!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×