محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 XT به‌طور رسمی عرضه شد

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 XT یک کارت میان‌رده‌ست و برای بازی‌های ۱۰۸۰p با وضوح بالا طراحی شده. این یک ارتقاء بزرگ برای کارت غیر XT مدل RX 7600 که بیشتر از ۶ ماه پیش عرضه شد به حساب نمیاد. چیزی که اکنون به گیمرها ارائه میشه همون پردازنده گرافیکی Navi 33 محسوب میشه اما حالا دو برابر ظرفیت حافظه ارائه میده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

عرضه کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT برای رقابت با انویدیا و اینتل

AMD با عرضه این کارت، بخش اقتصادی رو مشابه عرضه کارت گرافیک NVIDIA RTX 4060 Ti، که اول با ۸ گیگابایت VRAM و بعداً با ۱۶ گیگ معرفی شد، هدف قرار داده. این شرکت این کارو با SKU جداگانه و ارتقا به ۱۶ گیگابایت حافظه انجام داده. همونطور که اشاره شد کارت گرافیک RX 7600 XT همچنین با ۱۶ گیگابایت VRAM عرضه میشه اما با همون گذرگاه حافظه ۱۲۸ بیتی در تنگنا قرار می‌گیره. در این مقایسه، AMD یک مزیت آشکار داره اونم قیمت بسیار پایین‌تر اونه. با این حال، عملکرد نسبتاً در سطح پردازنده گرافیکی غیر Ti مشخص شده.
شرکت AMD با رقابتی بیشتر از NVIDIA، بلکه از سوی اینتل مواجه شده. کارت‌های Arc A770/A750 اینتل در تست‌های بازی جای خودشون رو با پردازنده گرافیکی Radeon عوض می‌کنن، اما همه چیز به رزولوشن و کیفیت بستگی داره.
پرچمدار A770 SKU اینتل که با ۱۶ گیگابایت VRAM هم در دسترسه، به یک گذرگاه حافظه ۲۵۶ بیتی گسترده‌تر دسترسی داره و در بررسی‌ها به نظر می‌رسه Arc GPU در رزولوشن ۴K سریع‌تره در حالی که ۹ تا ۱۰ درصد عقب‌تر از Radeon GPU در ۱۰۸۰p قرار داره.

عرضه درایور جدید AMD با پشتیبانی از فناوری AFMF

برای عرضه RX 7600 XT، شرکت AMD همچنین یک درایور گرافیکی جدید معرفی کرده که دارای فناوری AFMF در درایور رسمی WHQL میشه. گیمرها حالا می‌تونن از پروفایل‌های داخلی HYPR-RX برای فعال کردن تولید فریم در هر بازی DX11/12 استفاده کنن. تا کنون، NVIDIA هیچ تلاشی برای مبارزه با این ویژگی در سطح درایور انجام نداده و جالبه که ببینیم این کار برای پردازنده‌های گرافیکی Radeon چگونه انجام شده. همچنین از اونجایی که این ویژگی بخشی از درایور گرافیکی Radeon به حساب میاد، تنها کاربران دارای کارت AMD می‌تونن از این فناوری استفاده کنن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×