@benchfa_team
اخباراخبار سخت افزار

تراشه اسنپدراگون X Elite از پردازنده M3 اپل ۲۸% سریع‌تر است

چند وقت قبل به فاصله یک هفته، دو تراشه Snapdragon X Elite کوالکام و M3  اپل رونمایی شدن. کوالکام ادعا کرد که این تراشه از M3 خیلی سریع‌تره و عملکرد بهتری داره. تا به الان عملکرد و سرعت بالای Snapdragon X Elite در حد حرف و اخبار بوده، اما الان می‌تونیم بعد از تست ببینم که این تراشه واقعاً از M3 MacBook Air جلو زده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


Tom’s Guide تو نتایج آزمایش‌ها نشون داده که X Elite حدوداً ۲۸ درصد از چیپست M3 اپل سریع‌تره. این تست اوج عملکرد پردازنده رو بر اساس میانگین هندسی و اجراهای متعدد بررسی کرده. البته بهتره که بدونید کوالکام این تراشه رو روی یه سیستم ویندوزی و آزمایشی تست کرده.

Qualcomm چیزی درباره عمر باتری‌ نگفته، برای همین ممکنه تراشه X Elite هنوز نتونسته باشه به سطح استقامت تراشه‌های سری M اپل برسه. بااین‌حال در مقایسه با اینتل، باتری در جهت درستی عمل می‌کنه.

با برسی نتایج X Elite نه تنها تو عملکرد چندهسته‌ای M3 رو شکست میده، بلکه کمی هم متواضعه، چون حتی موفق به پیشی گرفتن از MacBook Pro M3 Pro هم شده.

جدول بالا نشون میده که تراشه X Elite واقعاً قابلیت‌های زیادی تو زمینه چندهسته‌ای داره، به‌طوری‌که به نظر می‌رسه این تراشه نه‌تنها از تراشه‌های پایین و متوسط اپل، بلکه حتی از تراشه بسیار قوی Core Ultra مدل ۹۱۸۵H اینتل هم عملکرد بهتری داره.

برسی عملکرد X Elite در Blender

استفاده از OBS برای استریم بازی، یک مشکل اساسی برای دسترسی آسان داره. Whisper یه افزونه جذابه که می‌تونید به‌صورت زنده باهاش زیرنویس ایجاد کنید. این عمل کاملاً با هوش مصنوعی و پردازش NPU اتفاق میوفته.

اگر سیستم شما اینتل و AMD باشه موقع انجام این کار، به خاطر فشاری که OBS روی پردازنده اعمال می‌کنه فن‌ها کم‌کم شروع به کار میکنن. اما برای X Elite، تولید حرارت خیلی کمتر از دو سیستم دیگه‌ست و سرعت زیرنویس با توجه به مقدار کم توانی که این برنامه مصرف می‌کنه خیلی خوب به‌نظر میرسه.

لایهٔ شبیه‌سازی برنامه‌های ویندوز

و در نهایت می‌رسیم به لایهٔ شبیه‌سازی برنامه‌های ویندوز. مایکروسافت به‌نظر به قدرت پتانسیل کوالکام اعتماد دارد، چون ادعا می‌کنه که از Rosetta 2 سریع‌تره. بعد از اجرای Baldur’s Gate 3 با لایهٔ شبیه‌سازی و رسیدن به ۴۰ فریم بر ثانیه، شاید ماکروسافت در این مورد درست میگه. طبق نتایج تست، میانگین ۳۲ فریم بر ثانیه و نتیجه ۶,۱۵۵ در Wild Life Extreme بدست اومده که در مقایسه با کارت گرافیک‌های معروف نتیجه خیلی چشمگیری نداشته؛ اما چون یه گرافیک یکپارچه‌ست می‌تونه قابل قبول باشه.

هنگام بازی پلاستیک بالای صفحه‌کلید گرم میشه و کاربرها سخت تلاش کردن که حین بازی این مشکل رو از بین ببرن. البته این لپ‌تاپ که تست روش انجام شده یک نمونه بوده و احتمالش زیاده که خیلی از این مشکلات تو نسخه‌های اصلی اصلاح بشن.

با این حال، با اولین آزمایش اسنپ‌دراگون X Elite، به‌نظر میاد رقبا باید بیشتر تلاش کنن. این شرکت‌ها واقعاً ممکنه از این تراشه عقب بمونن، چون کوالکام خیلی جدی‌تر از قبل در زمینه عملکرد چند هسته‌ای برگشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×