@benchfa_team
اخباراخبار سخت افزار

سرعت حافظه کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER به ۲۶ گیگابیت بر ثانیه رسید: سریع‌تر از ۴۰۸۰ SUPER

افراد تیم TecLab و Paulo Gomes سرعت حافظه کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER رو به ۲۶ گیگابیت بر ثانیه رسوندن که در نهایت عملکرد سریع‌تری نسبت به RTX 4080 SUPER داشته. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER با حافظه ۲۶ گیگابیت در ثانیه، RTX 4080 SUPER  رو در چندین آزمایش شکست می‌ده.

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti هنگام عرضه شاهد ارتقای حافظه بود و رابط حافظه ۱۲ گیگابایتی (۱۹۲ بیتی) رو با یک رابط ۱۶ گیگابایتی (۲۵۶ بیتی) با استفاده از همون ماژول‌های حافظه ۲۱ گیگابیتی GDDR6X جایگزین شد. این ماژول‌های حافظه دارای برخی از قابلیت‌های OC قوی هستن و تو آزمایش دیده شد که در صورت استفاده از شرایط OC مناسب، اورکلاک کردنشون تا ۲۴-۲۵ گیگابیت بر ثانیه نسبتاً آسونه.

تیم‌های TecLab و Paulo Gomes حافظه روی کارت GeForce RTX 4070 Ti SUPER برای آزمایش قرار دادن. رئیس کانال TecLab به همراه تیمش، مغز متفکر اورکلاک ۲۶ گیگابیت بر ثانیه بودن.

تعویض ماژول‌های حافظه

برای مسابقه، تیم TecLab از کارت گرافیک GALAX GeForce RTX 4070 Ti SUPER و تیم Paulo Gomes از کارت گرافیک Manli GeForce RTX 4070 Ti SUPER استفاده کردن. هر دوی این کارت‌ها با توجه به ماژول‌های حافظه خودشون تعویض شدن. کارت به طور پیش‌فرض سرعت ۲۱ گیگابیت بر ثانیه‌ داره، اما تصمیم بر این شد که برای رسیدن به حداکثر پتانسیل OC، دای‌های ۲۱ گیگابیت بر ثانیه (۹۰۰-۰۴۷۹-۱۶۱) با دای‌های ۲۴ گیگابیت بر ثانیه  (161-0480-900) تعویض بشن.

این تعویض ماژول حافظه کاری نیست که هر کسی بتونه تو خونه انجام بده. این کار به تخصص لحیم‌کاری نیاز داره و باید ابزارها و اطلاعات مناسبی در رابطه با PCB و BIOS داشته باشید تا همه چیز درست پیش بره. هر دو کانال اورکلاک این اطلاعات رو داشتن، بنابراین فرآیندی بود که به خوبی ازش آگاه هستن، اما برای یک علاقه‌مند به رایانه شخصی، کل این فرآیند سخته و می‌تونه به راحتی گارانتی رو باطل کنه.

نتایج اورکلاک کارت گرافیک و حافظه RTX 4070 Ti SUPER

برای سیستم خنک‌کنندگی از خنک‌کننده LN2 استفاده نشد و کارت‌ها تحت راه‌حل‌های خنک‌کننده سفارشی خودشون که شامل فن‌های سه‌گانه و طراحی اسلات ۲.۵-۳.۰ هستن، اورکلاک شدن. این واقعیت که پردازنده‌های گرافیکی تو محدوده‌های حرارتی خودشون با چنین اورکلاک‌های شدیدی کار می‌کردن، نشان میده که برخی از این خنک‌کننده‌ها چقدر بیش از حد مهندسی شدن.

در طول OC، هم پردازنده گرافیکی و هم حافظه اورکلاک شدن. تیم پائولو گومز کلاک GPU رو تا +۲۰۰ مگاهرتز و کلاک حافظه رو تا +۲۰۰۰ مگاهرتز افزایش داد که به امتیاز ۸۸۷۰ رسید. در حالی که تیم TecLab (GALAX) کلاک GPU پردازنده گرافیکی GALAX GeForce RTX 4070 Ti SUPER رو تا ۲۷۱+ مگاهرتز و کلاک حافظه رو تا +۲۸۵۰ مگاهرتز افزایش داد و به امتیاز ۹۱۳۳ رسیدن. این نتیجه برتری ۲ درصدی نسبت به امتیاز GPU از Paulo Gomes در بنچمارک The Unigine Superposition رو نشون میده.

Videocardz نتایج بنچمارک رو مطابق فهرست زیر جمع آوری کرده:

  • کارت گرافیک GALAX GeForce RTX 4070 Ti SUPER (OC 26 Gbps) : امتیاز ۹۱۳۳ 
  • کارت گرافیک Manli GeForce RTX 4070 Ti SUPER (OC 24 Gbps): امتیاز ۸۸۷۰ 
  • کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 SUPER (Stock): امتیاز ۸۷۳۶ 
  • کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 (Stock): امتیاز ۸۵۲۵ 
  • کارت گرافیک Manli GeForce RTX 4070 Ti SUPER (Stock): امتیاز ۷۲۱۲ 
  • کارت گرافیک GALAX GeForce RTX 4070 Ti SUPER (Stock): امتیاز ۷۰۲۸ 

این افزایش عملکرد حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به سادگی با افزودن حافظه سریع‌تر به GPUها و افزایش سرعت کلاکه. نسل بعدی استاندارد حافظه GDDR7 با سرعت ۲۸ گیگابیت در ثانیه شروع میشه که ۳۳ درصد نسبت به ماژول‌های ۲۱ گیگابیت در ثانیه GDDR6X افزایش پیدا می‌کنه، به طوری که همراه با بهبودهای معماری GPU و افزایش سرعت کلاک با گره پردازشی پیشرفته میتونه نتایج خیلی خوبی برای سری GeForce RTX 50 “Blackwell” GPU داشته باشه که انتظار میره اواخر امسال در قالب RTX 5090 و RTX 5080 عرضه بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×