ابزار گیم چک بنچفا رو امتحان کن
اخباراخبار سخت افزار

سرمایه‌گذاری سامسونگ در صنعت GPUها: تمرکز بر کاربردهای صنعتی و AI به جای مصرف‌کننده‌ها و بازی‌ها

سامسونگ داره روی GPU ها سرمایه‌گذاری می‌کنه، اما تمرکز اصلیش روی مصرف‌کننده‌ها و بازی‌ها نیست.
در حال حاضر، سامسونگ هیچ پروژه بزرگی مربوط به GPU نداره. حتی تراشه‌های Exynos که تو گوشی‌های گلکسی استفاده می‌شن، از معماری RDNA شرکت AMD برای کارهای گرافیکی استفاده می‌کنن. اما اوضاع داره تغییر می‌کنه چون سامسونگ شروع کرده به سرمایه‌گذاری روی GPUها. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


BusinessKorea اخیراً گزارش داده که سامسونگ الکترونیکس اوایل امسال یه “پیشنهاد سرمایه‌گذاری روی GPU” رو تصویب کرده. کمیته مدیریتی سامسونگ این پیشنهاد رو توی ماه مارس تایید کرده و این اولین سرمایه‌گذاری بزرگ سامسونگ روی پروژه‌های مربوط به GPU تو چند سال اخیر بوده. هنوز معلوم نیست که سامسونگ دقیقاً کجا می‌خواد این تلاش‌های جدید رو متمرکز کنه و فقط گمانه‌زنی‌ها و تئوری‌های تایید نشده وجود داره.

این پیشنهاد اولین سرمایه‌گذاری مهم Samsung روی تکنولوژی GPU از سال ۲۰۱۲ تا حالاست. احتمالاً سامسونگ داره سعی می‌کنه تو بازار در حال رشد GPU رقابتی بشه. این شرکت همین حالا هم بزرگترین تولیدکننده حافظه دنیاست و چیپ‌های HBM برای GPUهای قدرتمندی که شرکت‌های دیگه مثل انویدیا تولید می‌کنن، می‌سازه.

سرمایه‌گذاری سامسونگ در صنعت GPUها: تمرکز بر کاربردهای صنعتی و AI به جای مصرف‌کننده‌ها و بازی‌ها

سرمایه‌گذاری سامسونگ در صنعت پردازنده‌های گرافیکی

جزئیات دقیقی از این سرمایه‌گذاری در دسترس نیست، ولی فاصله گرفتن سامسونگ از اهداف سنتی‌اش در کسب و کار تراشه‌سازی با روندهای جدید بازار هماهنگی داره. کسب و کار AI الان داغه و GPUها یکی از محصولات پرطرفدار برای شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مثل مایکروسافت و حتی کسب و کارهای کوچکتر که دنبال شانسشون تو این موج جدید AI هستن، هستن.
انویدیا که الان قوی‌ترین و توانمندترین پردازنده گرافیکی و شتاب‌دهنده‌های AI رو تولید می‌کنه، با ارزش‌ترین شرکت دنیا شده. اما سامسونگ شاید بیشتر علاقه‌مند به بهبود فرآیندهای تولید خودش باشه تا ساخت یه GPU جدید به معنای سنتی.

این سرمایه‌گذاری Samsung در صنعت GPU ممکنه ایجاد دوقلوهای دیجیتال خاصی رو تسریع کنه، یعنی یه نسخه مجازی مبتنی بر AI از یه کارخانه نیمه‌هاتوماتیک کامل. سامسونگ قبلاً یه برنامه تو این زمینه مطرح کرده بود و با همکاری انویدیا داره تلاش می‌کنه تا سال ۲۰۳۰ به این هدف برسه.

یکی دیگه از کاربردهای احتمالی سرمایه‌گذاری سامسونگ توی GPU، مرکز محاسبات با کارایی بالای (HPC) شرکت توی پردیس Hwaseong که اخیراً ساخته شده، هست. این مرکز HPC سه سال طول کشید تا تکمیل بشه و حالا سرورهای بزرگ و تجهیزات شبکه‌ای لازم برای طراحی نیمه‌هادی‌ها رو داره. سامسونگ ممکنه بخش قابل توجهی از سخت‌افزارهای GPU رو برای این مرکز بخره و از قابلیت‌های جدید برای تحقیقات پیشرفته یا کارهای مرتبط با AI استفاده کنه.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×