محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

ایسوس از مادربردهای جدید X870E و X870 برای پردازنده‌های رایزن ۹۰۰۰ AMD رونمایی کرد

ایسوس (ASUS) از نسل جدید مادربردهای X870E و X870 خودش که برای پردازنده‌های رایزن AMD مثل سری جدید رایزن ۹۰۰۰ طراحی شدن، رونمایی کرد. این مادربردهای جدید به طور کامل برای پردازنده‌های دسکتاپ AMD Ryzen 9000 بهینه‌سازی شدن و قراره که اطلاعات بیشترشون رو ۲۰ آگوست در رویداد «ROG» گیمزکام معرفی کنن.

رونمایی ایسوس از مادربردهای X870E و X870

از عکس منتشر شده میشه پنج مدل مختلف مادربرد رو دید. یکی از اون‌ها مدل تاف گیمینگه. دیگری مادربرد Crosshair HERO در مرکز که برای علاقه‌مندان حرفه‌ای طراحی شده و اون یکی که سمت راست قرار داره به‌نظر میاد از سری ROG Strix باشه. بالاتر، طراحی مادربورد شبیه به سری اقتصادی Primeعه و اون پایین هم که از ظاهر چیپست مشخصه، مربوط به سری ProArt هست.

این پنج سری مادربرد ایسوس نسل‌های زیادی هست که وجود دارن، ولی با معرفی چیپست‌های X870E و X870، این مادربوردها قراره با ویژگی‌های جدیدتری برای بهینه‌سازی بهتر بیان. ماه گذشته، ایسوس دو مادربرد جدید X870E از سری TUF و ROG Maximus رو با امکانات جدیدی مثل Heavy Load Dynamic CO Stabilizer و All Core Safe CO Svalue معرفی کرد. اولین ویژگی امکان سوئیچ به حالت PBO از OC Mode رو توی بارهای خیلی سنگین فراهم می‌کنه و دومی هم یک مقدار بهینه‌سازی برای بارهای خیلی سنگین رو تنظیم می‌کنه.

به این ترتیب، مادربردهای X870 و X870E ایسوس می‌تونن عملکرد بهتری از پردازنده‌های رایزن ۹۰۰۰ AMD نسبت به چیپست‌های X670 و X670E ارائه بدن. در حال حاضر، شما می‌تونید از پردازنده‌های رایزن ۹۰۰۰ روی مادربوردهای X670/X670E و B650/B650E استفاده کنید. سری X870/X870E هم قراره اواخر سپتامبر به بازار بیاد و توسط شرکای مختلف مادربرد عرضه بشه.

حالا دو ماهی میشه که ASRock سری کامل مادربردهای X870E و X870 خودش رو توی Computex نمایش داده و MSI هم با چند مدل از مادربوردهای X870 خودش توی این رویداد شرکت کرده. هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت‌گذاری توسط هیچکدوم از تولیدکننده‌ها اعلام نشده، ولی با توجه به اینکه پردازنده‌های Zen 5 به‌صورت رسمی معرفی شدن، احتمالاً لازم نیست زیاد منتظر بمونیم.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی یک ستاره بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×