اخباراخبار بازی ها

سونی باندل سالگرد ۳۰ سالگی پلی استیشن رو معرفی کرد و همه ناراضین!

چند وقت دیگه سالگرد ۳۰ سالگی عرضه اولیه پلی استیشه. این کنسول برای گیمرهای زیادی در سطح جهان مهمه چرا که اولین تجربه گیمینگ خیلی‌ها رو رقم زده. حالا سونی از باندل محصولاتش با طراحی خاص برای جشن سالگرد این اتفاق رونمایی کرد و حتی طرفداران سونی هم از این باندل ناراضین! تا آخر این مطلب برای آشنایی با باندل سالگرد ۳۰ سالگی پلی استیشن با بنچفا همراه باشید.


کنسول لیمیتد ادیشن PS5 ما رو یاد عرضه اولیه پلی استیشن می‌ندازه!

هیدِآکی نیشینو، مدیر عامل پلتفرم پلی استیشن

سونی هنگام معرفی PS5 Pro با سیل انتقاد عظیمی درباره قیمت این کنسول روبرو شد. حالا سونی تصمیم گرفته با عرضه یه مدل لیمیتد ادیشن از این کنسول، طرفدارانش رو برای خرید این کنسول گرون قیمت متقاعد کنه.

حالا سونی چیکار کرده تا نسخه لیمیتد ادیشن ۳۰ سالگی کنسول پلی استیشن ۵ خاص باشه؟ این کنسول رو به رنگ پلی استیشن ۱ اورجینال مزین کرده، کاری که هنگام سالگرد ۲۰ سالگی با پلی استیشن ۴ هم انجام داد!

نسخه 20 سالگی کنسول Playstation 4

چه چیزهایی نسخه لیمیتد ادیشن سالگرد ۳۰ سالگی پلی استیشن رو خاص می‌کنن؟

حالا از اینکه این کار تکراریه بگذریم، سونی این بار یکم بیشتر خلاقیت به خرج داده. PlayStation 5 و PlayStation 5 Pro هر دو نسخه لیمیتد ادیشن دارن. به جز این دو کنسول، Playstation Portal و Dualsense هم نسخه‌های لیمیتد ادیشن دارن، با یه سری اکسسوری بامزه.

کنسول Playstation 5 اورجینالی که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد متاسفانه دیگه تولید نمیشه و مدل لیمیتد ادیشن هم نداره. مدل اسلیم اون نسخه لیمیتد ادیشن داره؛ این نسخه طوسی رنگه، به همون رنگ پلی استیشن اورجینال، با لوگوی اورجینال پلی استیشن بالای اون. این کنسول با یک کنترلر Dualsense و پایه با همین زبان طراحی عرضه میشه.

کنسول Playstation 5 Pro دیگه حسابی ترکونده. سونی مطمئن شده که کاری کنه تا Playstation 5 Pro فروش بره. تنها ۱۲۳۰۰ نسخه از این کنسول تولید میشن، که مثل نسخه معمولی، این کنسول هم با رنگ اورجینال پلی استیشن عرضه میشه. این کنسول کلی اکسسوری داره؛ یه کنترلر Dualsense با طراحی مشابه با کنسول، یه کنترلر Dualsense Edge همون شکلی با کیف یک شکل، استند شارژر کنترلر با رنگ اورجینال پلی استیشن و دوباره پایه یک شکل. سونی خواسته هرچیزی که نمی‌تونه جدا بفروشه رو به عنوان یه باندل با طراحی یکسان تو یه جعبه بذاره!

به جز این‌ها، این دو کنسول یه کاور درایو نوری با رنگ طوسی هم دارن، که باید درایو نوری رو جدا بخرید تا بتونید این کاور رو روش نصب کنید! مرسی سونی:))). یعنی تو سالگرد کنسولی که با درایو نوری به عنوان یکی از نکات اصلی مارکتینگ اون عرضه شد، درایو نوری نذاشتید؟ دمتون گرم:))).

یه سری اکسسوری دیگه هم بین این دو کنسول مشترکه. این اکسسوری‌ها شامل یه کابل USB-C میشه که یه سر اون طراحی کابل مشابه با کابل کنترلر اورجینال پلی استیشن داره، یه استیکر پلی استیشن، ۴ تا بست کابل با ۴ علامت پلی استیشن، یه گیره کاغذ با طرح لوگوی پلی استیشن و یه پوستر میشه. سونی ۳۰ دیزاین مختلف برای این پوستر داره که به صورت شانسی یکی از اون‌ها در جعبه کنسوله. من بیشتر به اون گیره کاغذ علاقه دارم:))). فکر کن تو رزومه‌ت این گیره رو بزنی و مدیری که داره اونو چک می‌کنه هم گیمر باشه. در جا استخدامی:))).

نسخه لیمیتد ادیشن Playstation Portal و Dualsense Edge

Playstation Portal رو میشه یه شکست حساب کرد، چون فروش بالایی رو تجربه نکرد. ایده این کنسول جالبه، اما استفاده اون به کشورهایی که اینترنت قدرتمندی دارن محدود میشه. به طور خلاصه، این کنسول به وایفای وصل میشه و از هر کجای دنیا که باشید، کنسول پلی استیشن ۵ توی خونه شما رو روشن می‌کنه تا بازی رو روی اون کنسول اجرا کنه، بعد به صورت ریموت بتونید روی پورتال بازی کنید. این روش کلی ایراد داره که اگه دوباره متن رو بخونید متوجه می‌شید:))).

حالا سونی با همین زبان طراحی که باقی کنسول‌ها رو برای سالگرد ۳۰ سالگی عرضه کرده، Playstation Portal رو هم عرضه کرده. این ریموت پلیر به صورت دستی فروخته میشه و باید به صورت جدا بخرید.

کنترلرهای Dualsense و Dualsense Edge هم با این زبان طراحی برای خرید عرضه شدن. کنترلر Dualsense Edge با یه کیف حمل عرضه شد، که این کیف هم در این مدل آپدیت شده و همرنگ با کنترلر و باقی محصولات این سالگرده.


با دیدن تمام این کالکشن، جای یه محصول به شدت خالیه: Playstation VR2. هدست واقعیت مجازی Playstation VR 2 فعلا تولیدش به علت فروش کم تعلیق شده و سونی منتظره باری که در انبار داره رو اول بفروشه. دلیل فروش پایین این هدست، قیمت به شدت بالای اونه. با این حال، بهترین راه برای جشن گرفتن ۳۰ سالگی یکی از بهترین پلتفرم‌های گیمینگ، نشون دادن میزان پیشرفت اونه، از کنترلر معمولی تا هدست واقعیت مجازی در ۳۰ سال. این یه فرصت مارکتینگ از دست رفته بود. هر چند که بازیسازها هم علاقه چندانی به تولید بازی برا واقعیت مجازی ندارن و این از دلایل اصلی محبوبیت پایین این دستگاهه.

نظر شما درباره کالکشن ۳۰ سالگی پلی استیشن چیه؟ به نظرتون قیمت کامل سونی برای باندل Playstation 5 Pro چقدره؟!

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۵ / ۵. تعداد امتیازات ۱

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×