محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
راهنمای خرید قطعاتسیستم مورد نیاز

سیستم مورد نیاز بازی Red Dead Redemption 2 + سیستم پیشنهادی

راکستار یکی از بازیسازهای محبوب گیمرهاست، با سری بازی‌های مشهور GTA، Max Payne و Red Dead. در این مطلب می‌خوایم نگاهی به سیستم مورد نیاز بازی Red Dead Redemption 2 داشته باشیم، عنوانی که در عرضه سر و صدای زیادی کرد و به زودی پرطرفدار شد. راکستار این بازی رو اول برای کنسول‌های Playstation 4 و Xbox One عرضه کرد و بعد از بیش از یک سال، اون رو با بهبود تصویری و فعالیت‌های بیشتر برای پیسی عرضه کرد. نتیجه رضایت بالای پیسی گیمرها از این بازی بود. بریم ببینیم برای اجرای این بازی به چه سیستمی نیاز داریم. تا آخر با بنچفا همراه باشید.


مشاوره اختصاصی بنچفا

اگر برای خرید قطعات کامپیوتر یا سیستمتون کمک لازم دارید، تیم بنچفا می‌تونه به‌صورت اختصاصی متناسب با کاربری و نیاز شما، یک کانفیگ حرفه‌ای آماده کنه که تک‌تک قطعاتش با توجه به سلیقه و نیاز شما انتخاب شدن. همچنین تو خرید قطعات هم می‌تونه کمکتون کنه تا بهترین قطعات رو با پایین‌ترین قیمت از بازار تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر، وارد صفحه «مشاوره حرفه‌ای خرید قطعات کامپیوتر با بنچفا» بشید. 👌😎❤️


حداقل سیستم مورد نیاز Red Dead Redemption 2

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Red Dead Redemption 2

  • CPU: Intel core i5 2500K or AMD FX 6300
  • Memory: 8 GB
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 770 or AMD Radeon R9 280 – ۲ GB

سیستم پیشنهادی بازی Red Dead Redemption 2

  • CPU: Intel core i7 4770K or AMD Ryzen 1500X
  • Memory: 12 GB
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 1060 (6GB) or AMD Radeon RX 480

سیستم‌های بالا نسبتا قدیمی هستن، به خاطر همین پیسی‌های زیادی می‌تونن این بازی رو اجرا کنن. اما اگه می‌خواید یه سیستم به روز برای اجرای این بازی رو با گرافیک خوب و سرعت بالا تجربه کنید، سیستم پیشنهادی ما رو از دست ندید.

سیستم پیشنهادی به روز بازی Red Dead Redemption 2 به انتخاب بنچفا

برای این بازی، ما به سیستمی احتیاج داریم که بتونه بازی رو به خوبی اجرا کنه، اما نه قدری که مدیریت اون از بودجه ما خارج بشه. سیستم مد نظر ما، سیستمی به روزه، و شما به راحتی می‌تونید هر قطعه‌ای از این لیست رو با قطعه دیگه جایگزین کنید. همچنین ما تمام سیستم رو برای یک بازی پیشنهاد نمی‌دیم، و فقط قطعات اصلی. انتخاب بقیه قطعات، با توجه به خیلی چیزها متفاوته و بهتره که توسط خود شما انتخاب بشن.

پردازنده Intel core i3 12100F

ارزون‌ترین پردازنده سوکت LGA 1700 اینتل. این پردازنده با قیمت ۹۷ دلار عرضه شد و با ۴ هسته و ۸ ترد، عملکرد خیلی خوبی برای یک پردازنده پایین‌رده داره. ۱۲۱۰۰F تنها ۵۵ وات برق مصرف می‌کنه، و اگه مدل باکس اون رو خریداری کنید، کولر استوک اینتل رو تحویل می‌گیرید که برای خنک کردن این پردازنده مناسبه. می‌تونید بررسی پردازنده ۱۳۴۰۰ رو تو وب‌سایت بنچفا بخونید.

سیستم مورد نیاز بازی Red Dead Redemption 2
پردازنده Core i3 12100F در کنار جعبه، و کولر استوک اینتل – عکس از Techspot

دلیل این انتخاب، اینه که به نسبت بقیه پردازنده‌ها، قیمت خیلی خوبی داره و اگه بخواید، میتونید بعدا به راحتی و بدون عوض کردن مادربرد به ۱۲۴۰۰ و یا ۱۳۴۰۰ پردازنده‌تون رو ارتقا بدید. برای مادربرد هم نیاز نیست سراغ چیز خیلی خفنی برید. مادربردهای H610 از تمام برندها کیفیت خوبی دارن. این پردازنده هم مصرف برق بالایی نداره که فاز مدار تغذیه اهمیت بالایی داشته باشه، پس به راحتی می‌تونید سراغ هرکدوم برید.

رم ۱۶ گیگابایت برای اجرای بازی Red Dead Redemption 2

۱۶ گیگابایت حافظه رم ساده‌ترین انتخابه! طبق داده‌های استیم، ۵۶% کاربران از همین میزان رم استفاده می‌کنن، و بازی‌ها هم هنوز به حدی سنگین نشدن که برای اجرا به بیش از این حجم احتیاج داشته باشن. پردازنده ۱۲۱۰۰F از رم DDR4 و DDR5 دو کاناله پشتیبانی می‌کنه، که البته استفاده از DDR5 خیلی معقول نیست، اما می‌تونید از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 بهترین عملکرد ممکن رو تحویل بگیرید. قیمت رم هم در چند وقت اخیر افت شدیدی داشته، و شما می‌تونید دو استیک رم ۸ گیگابایت برای مجموع ۱۶ گیگابایت رو با هزینه‌ای کمتر از ۳ میلیون تومان (قیمت‌ها برای ۲۳ فروردین ۱۴۰۲) خریداری کنید.

کارت گرافیک GTX 1660 Super / Radeon RX 6500XT / RTX 3050

برای کارت گرافیک ۳ آپشن براتون در نظر گرفتیم. اول از همه، ۱۶۵۰ Super. این بهترین کارت گرافیک به روز (درسته سه سال از عرضه اون گذشته، اما به هر حال) به کارت ۱۰۶۰‍ه که برای بازی Red Dead Redemtion 2 پیشنهاد شده. این کارت ۶ گیگابایت حافظه داره، ۲۳۰ دلار قیمت و ۱۲۵ وات مصرف برق. تنها نکته منفی این کارت، اینه که ری تریسینگ نداره.

دومین کارت، کارت ۶۵۰۰XT‍ه. این کارت از ۱۶۶۰ Super قدرت خام کمتری داره، اما دو مزیت داره؛ پردازنده گرافیکی بهینه‌تر، و ری تریسینگ. این کارت قیمت پایین‌تری هم داره، اما کارت ۶۶۰۰XT که کارت خیلی بهتریه، تقریبا با ۱۶۶۰ Super هم قیمته. کارت ۶۵۰۰XT از DirectX 12 Ultimate پشتیبانی می‌کنه، که به این کارت با حافظه ۴ گیگابایتی این امکان رو میده که تمام بازی‌های به روز رو اجرا کنه. هرچند قیمت ۲۰۰ دلاری برای همچنین کارت کم جونی کمی زیاده رویه و اگه ری تریسینگ براتون مهم نیست، سراغ همون ۱۶۶۰ Super برید.

و اما بهترین کارت انتخاب ما، RTX 3050. این کارت پایین رده سری ۳۰ انویدیاست و از ۸ گیگابایت حافظه بهره می‌بره. RTX 3050 از ری تریسینگ هم بهره می‌بره، و مقداری از ۱۶۶۰ Super قدرتمندتره. بزرگ‌ترین مزیت این کارت، همون حافظه ۸ گیگابایته که باعث میشه هم برای بازی و هم برای رندر و تدوین، انتخاب خیلی خوبی باشه. همچنین چون معماری جدیدتری داره، بهینه‌تره و تا مدت‌ها براتون کار می‌کنه. کارت ۶۶۰۰XT همچنان از این کارت قدرتمندتره، اما ۱۰۰ دلار گرون‌تره، که البته در ایران به دلایلی نامعلوم RTX 3050 گرونتره!

سیستم مورد نیاز بازی Red Dead Redemption 2
کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3050 Gaming X

کارت‌های ارزون‌تری از این کارت‌ها هم در بازار ایران هستن، اما ارزش خرید ندارن و حتی اگه اون‌ها رو بخرید، بعد از چند وقت با بالاتر رفتن سیستم مورد نیاز بازی‌ها، اون کارت‌ها افت بیشتری تجربه می‌کنن.

در بازی Red Dead Redemption 2 خبری از ری تریسینگ نیست، اما کارت‌های امروزی، از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنن و خوبه که داشته باشیدش تا در بازی‌های دیگه ازش استفاده کنید.

Red Dead Redemption 2 از هر دو تکنولوژی آپ اسکیل FSR و DLSS پشتیبانی می‌کنه، پس اگه کارت‌های سری ۲۰ به بعد انویدیا رو خریداری کنید، می‌تونید از DLSS و خیلی از کارت‌های انویدیا از AMD هم، از FSR پشتیبانی می‌کنن. این تکنولوژی‌ها بازی رو در رزولوشن پایین‌تری رندر می‌گیرن، و پس از اون با استفاده از الگوریتم‌ها (که DLSS از هوش مصنوعی هم استفاده می‌کنه) اون رو به رزولوشن بالاتر آپ‌اسکیل می‌کنن تا با فشار کمتر به کارت گرافیک، تصویری باکیفیت‌تر به شما ارائه بدن.

جمع‌بندی از سیستم مورد نیاز بازی Red Dead Redemption 2

در این مقاله به سیستم مورد نیاز بازی Red Dead Redemption 2 پرداختیم و در ادامه سیستم پیشنهادی این بازی رو برای بازی با کیفیت بهتر معرفی کردیم. راکستار توضیحی درمورد حافظه این بازی نداده، و تنها گفته که برای نصب این بازی به ۱۵۰ گیگابایت حافظه احتیاج دارید. شما می‌تونید این بازی رو روی هارد دیسک هم نصب کنید، اما در رزولوشن ۴K، تکسچرها با مشکل روبرو میشن و دیرتر لود میشن. پیشنهاد ما اینه که از یک SSD استفاده کنید؛ قیمت حافظه‌های SATA SSD افت قیمت داشتن، اما بیشترین افت قیمت، مربوط به حافظه‌های NVMe بود و شما می‌تونید با هزینه نه چندان بالا، یه حافظه پرسرعت تهیه کنید. حافظه پرسرعت، بیشتر از یک پردازنده بالارده روی سرعت سیستم شما تاثیر می‌ذاره.

خیلی ممنون که با ما همراه بودید. امیدوارم این مطلب به شما در تهیه سیستم بعدی‌تون کمک کنه و تجربه خوبی از بازی فوق‌العاده Red Dead Redemption 2 داشته باشید.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

‫۴۱ نظر

  1. سلام من سیستمم اینه میخوام بدونم رو چه گرافیکی میتونم این بازی رو اجرا کنم اصلا میتونم بازی کنم یا نه؟؟
    cpu i5 11
    ram 8 gig ddr4 3200mhz
    gpu intel iris xe graohics
    gpu 1 mx 450 2 gig
    ممنون میشم بگین

    1. سلام صابر عزیز
      این بازی رو با MX450 می‌تونید روی تنظیمات گرافیکی low با مینیموم ۳۵ فریم اجرا کنید. اما احتمالا لپ‌تاپ بسیار داغ بشه.

    1. سلام روز بخیر
      مشخصات لپتاپم رو این زیر می نویسم آیا با این مشخصات میشه بازی رو به صورت روان اجرا کرد ؟
      CPU i9 13980
      Gpu rtx 4070
      Ram 16

  2. سلام مهرانا عزیز باید چیو ارتقا بدم مادربرد و رم گرفتم رم ۱۶گیک مادربرد PRIME
    H 510 m k r2 مونده سی پی یو پیشنهاد شما چیه لطفا راهنمایی کن

    1. سلام، با لپ تاپ HP victus 15 با مشخصات
      i5 12500H
      RTX3050
      رم ۱۶ یا ۳۲ یا ۲۴,DDR4
      با حافظه ۵۱۲ گیگ
      میشه روون بازی کرد؟
      (تو گوگل زدم نیورد🗿)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×