محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
راهنمای خریدراهنمای خرید سیستم
منتخب بنچفا

بهترین سیستم گیمینگ تا ۷۰ – ۸۰ میلیون تومان (تابستان ۱۴۰۳)

سیستم گیمینگ تا ۷۰ – ۸۰ میلیون تومان چی بخرم؟ این بازه قیمتی برای سیستم گیمینگ یکی از بیشترین درخواست‌های شما از ما بود. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم یک مطلب برای راهنمایی شما در خرید سیستم گیمینگ تا ۷۰ – ۸۰ میلیون تومان تهیه کنیم، اطلاعات هر قطعه‌ای که برای خرید کیس گیمینگ با بودجه ۷۰ – ۸۰ میلیون تومان نیاز دارید رو هم در اختیارتون بذاریم تا زمان خرید گیج نشید. با راهنمای خرید سیستم گیمینگ تا ۷۰ – ۸۰ میلیون تومان با بنچفا همراه باشید. 


معرفی قطعات سیستم گیمینگ تا ۷۰ – ۸۰ میلیون تومان

یک کیس گیمینگ از ۸ قطعه اصلی تشکیل شده. در ادامه هرکدام از این قطعات رو معرفی می‌کنیم و درباره هرکدوم توضیحاتی میدیم. همچنین برای برخی از اون‌ها جایگزین هم مشخص می‌کنیم که در صورت نیاز اگه دوست داشتید بتونید بعضی از قطعات سخت افزاریتون رو با مدل‌های دیگه جایگزین کنید. بدون معطلی بریم سراغ معرفی سیستم گیمینگ تا ۷۰ – ۸۰ میلیون تومان.

 پردازنده: AMD Ryzen 5 7500F

برای CPU سیستم گیمینگ تا ۷۰ – ۸۰ میلیون تومان، پردازنده Ryzen 5 7500F رو انتخاب کردیم. با قیمت این پردازنده بهترین پردازنده دیگه‌ای که می‌تونید تهیه کنید، ۱۲۴۰۰ اینتله که عملکرد خیلی ضعیف‌تری از R5 7500F داره، خصوصا در گیم.

این پردازنده یه نسخه کندتر از Ryzen 5 7500X و Ryzen 5 7600 به حساب میاد، منتها گرافیک آنبرد هم نداره. ۶ هسته و ۱۲ ترد داره با سرعت توربو ۵ گیگاهرتز. میزان PPT اون هم ۸۸ واته، که یعنی به کولر خاصی هم برای اون نیاز ندارید.

دلیل اصلی پیشنهاد این پردازنده، عملکرد خیلی خوب اون در بازیه که خیلی اوقات از i5 13400 هم بهتر عمل می‌کنه. همچنین قیمت مناسبی داره که باعث میشه ما بتونیم بخش بیشتری از بودجه‌مون رو برای کارت گرافیک اختصاص بدیم. در کارهای دیگه ضعیف‌تره، منتها هدف ما در این مطلب سیستم گیمینگه. همچنین روی پلتفرم AM5 شما قابلیت ارتقای بیشتری دارید که در بخش مادربرد بیشتر راجع بهش صحبت می‌کنیم.

خنک کننده پردازنده: Green Notus 400 ARGB

اکثر کولرهای بادی تک فن برای این پردازنده مناسبن. حتی کولر استوک AMD هم می‌تونه این پردازنده رو به خوبی خنک کنه و می‌تونید با قیمت پایینی اونو تهیه کنید. دلیل پیشنهاد Green Notus 400 ARGB قدرت خنک کنندگی بهتر نسبت به کولر استوکه، که باعث میشه بتونید در آینده هم از اون استفاده کنید. همچنین ظاهر بهتری هم داره. دیگه تصمیم با خودتونه که در این حدود قیمت سراغ کدوم خنک کننده برید، اما نمی‌خواد خیلی هزینه کنید.

مادربرد: MSI PRO B650M-A WIFI

انتخاب اصلی ما برای یک مادربرد خوب برای سیستم گیمینگ تا ۷۰ – ۸۰ میلیون تومان این مادربرده، MSI PRO B650M-A WIFI. ابتدا می‌خواستیم مادربرد ASUS TUF GAMING A620M-PLUS WIFI رو پیشنهاد بدیم، اما متاسفانه در بازار ناموجود بود. به خاطر همین بودجه مادربرد رو کمی بالاتر بردیم و سراغ این مادربرد رفتیم.

قیمت این مادربرد برای پردازنده‌ای که انتخاب کردیم کمی بالاست، اما آپشن‌های زیادی در اختیار شما می‌ذاره. علاوه بر هیت سینک حافظه NVMe و کلی پورت USB و WiFi و بلوتوث، این مادربرد هیت سینک خیلی خوبی هم داره. در تست‌هایی که روی این مادربرد انجام شده، حتی با استفاده از پردازنده Ryzen 9 7950X در تست سینبنچ برای ۱ ساعت باز هم این مادربرد عملکرد خوبی داشته و پردازنده رو به خوبی تغذیه کرده. این به شما این اطمینان خاطر رو میده که می‌تونید از پردازنده‌های قوی‌تر هم با همین مادربرد استفاده کنید. همچنین با توجه به اینکه AMD هر سوکت رو برای چند سال پشتیبانی می‌کنه، پردازنده‌های نسل‌های بعد رو هم می‌تونید تهیه و استفاده کنید.

علاوه بر این، شما می‌تونید با مادربردهای سری B هم روی AMD پردازنده‌تون رو اورکلاک کنید. حالا نیازی به اورکلاک سنگین روی Ryzen 5 7500F نیست، اما شما با فعال کردن PBO برای این پردازنده می‌تونید عملکرد اون رو تا حد خوبی بهبود ببخشید.

کارت گرافیک: ASUS Dual RTX 4060 Ti

کارت گرافیک RTX 4060 Ti مدل ASUS Dual
Credit: IGN

با بودجه مد نظر ما، این کارت گرافیک تنها آپشن خوب در بازار کارت‌های نو محسوب میشه. اگه با بازار دست دوم مشکلی ندارید، می‌تونید با قیمت این کارت سراغ کارت‌های خیلی بهتری برید، RX 6800 XT و RTX 3070 هر دو انتخاب‌های خوبی در این قیمت محسوب میشن. اگه نو می‌خواید هم باید بیشتر هزینه کنید و سراغ RTX 4070 برید.

رم: Corsair VENGEANCE RGB 32GB 16GBx2 6000MHz

برای سوکت AM5 شما می‌تونید صرفا رم DDR5 استفاده کنید. بهترین سرعت رم DDR5 برای هر دو پلتفرم اینتل و AMD، سرعت DDR5-6000‍ه که هم سرعت بالایی در اختیار شما می‌ذاره هم پایداری بالایی داره.

قیمت این رم طی چند وقت گذشته رفته بالا که ناراحت‌کننده‌ست. بهتره که سراغ سرعت‌های دیگه نرید، اما برندهای دیگه مثل G skill هم رم‌های خوبی هستن و ممکنه بتونید با قیمت مناسب‌تری اونا رو تهیه کنید.

پاور: Green G600B-HP Evo

پاور Green G600B-HP Evo

ما همیشه به کاربران پیشنهاد می‌دیم که سراغ پاور خوب و باکیفیت برن، چرا که پاور از مهم‌ترین قطعات سیستم شماست و انتخاب یه مدل نامناسب می‌تونه کل سیستم شما رو نابود کنه. انتخاب ما اینجا این پاور از گرینه، که یه مدل نیمه ماژولار با کیفیت مناسبه.

کمی بیشتر هزینه کنید می‌تونید Corsair RM650x تهیه کنید که فول ماژولاره. تو این قیمت این بهترین پاوریه که میشه تهیه کرد. سری GED گرین هم مناسبه

حافظه‌ و فضای ذخیره‌سازی

اگر کاربری‌تون صرفا گیمه، پیشنهاد ما استفاده از یک ترابایت حافظه SSD بدون هیچ حافظه دیگریه. این بهترین آپشن از نظر قیمتی و سرعتیه. حالا اگه تعداد بازی‌هاتون زیاده می‌تونید سراغ حافظه‌های دو ترابایت برید. ما خرید هارد دیسک رو پیشنهاد نمی‌دیم، مگر اینکه آرشیو خاصی دارید و می‌خواید از اون برای مدت زیادی نگهداری کنید. در این صورت، یک حافظه دو ترابایتی WD Blue پیشنهاد ما به شماست.

برای حافظه‌های NVMe، پیشنهاد ما حافظه‌های Corsair MP600 PRO NH و LEXAR NM800PRO هستن. هر دوی اون‌ها عملکرد خیلی خوب و قیمت مناسبی نسبت به عملکردشون دارن. اگه دنبال هزینه کمتر هستید، می‌تونید سراغ Lexar NM620 و Samsung 970 Evo Plus هم برید.

کیس

کیس Green Griffin G4

برای کیس، انتخاب اصلی ما کیس G4 گرینه. فقط حواستون باشه که این کیس دوتا پنل جلویی داره، که بهتره از مدل مش اون استفاده کنید.

اگه کمی بیشتر هزینه کنید می‌تونید سراغ G6 و Z5 هم برید. اگه می‌خواید کیس درست حسابی باکیفیتی برید که چند سال براتون بمونه، Coolermaster MB520 Mesh انتخاب ماست. در کل انتخاب کیس با شماست و با اوضاع فعلی کیس‌های زیر ۵ میلیون تومان، نمیشه کیس‌های خاصی رو پیشنهاد داد.

جمع بندی سیستم گیمینگ تا ۷۰ – ۸۰ میلیون تومن

با لیست سخت افزار سیستم گیمینگ تا ۷۰ – ۸۰ میلیون تومن آشنا شدید. حالا می‌دونید که اگه قصد خرید سیستم گیمینگ با بودجه ۷۰ تا ۸۰ میلیون رو داشته باشید باید سراغ چه قطعاتی برید. حتما در بخش کامنت‌ها برامون بنویسید شما ترجیح میدید کدوم یکی از قطعات معرفی شده رو جایزیگن کنید؟؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۱۸ نظر

  1. من یه ماه پیش با همین بودجه سیستم زیر رو بستم
    i5 13500 و ak400
    rx 6800
    ram 32 gb 5600 ddr5
    msi tomahawk 750m
    ssd team group 2 tb
    wd blu 4tb
    case blackhole gamemax
    تو cinebench 2024 بهتر از میانگین عمل میکنه . دمای گرافیک تو بنچمارک تا ۷۵ رفت . دمای سی پی یو تا ۹۹ درجه .

    1. ب نظرم سامسونگ g4
      LS27BG402EM

      پنل ۲۷ inch IPS
      رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰
      ریفرش ریت ۲۴۰ Hertz
      Screen Type مات
      Response Time ۱ms
      Brightness ۴۰۰ cd/㎡

  2. این کیس
    M.b gigabyte B760M gaming AC ddr5
    Cpu intel i5 12400f
    Ram g.skill 32gb 6400 rip jaws s5
    Ssd kioxia 1tb m.2
    VGA gigabyte 4060 wf2 oc
    Power thermal take 650w trs2
    Cooling thermal take contac 9
    تو رنج ۵۵ میلیون خوبه؟؟
    شما نظر بهتری دارید؟؟

    1. سلام امیرجان، انتخاب ما با ۵۵ میلیون این قطعات نیست، البته برای تغییر دادنش و ارائه لیست جدید لازمه صحبت بشه باهاتون تا موارد مختلفی نظیر سلیقه، کاربری و نیاز، اولویت ها و دیگر موارد بررسی بشن و مطابق باهاش قطعات پیشنهادی ما برای شما ارسال بشه، برای این کار میتونید از مشاوره خرید بنچفا استفاده کنید.

  3. این کیس
    M.b gigabyte B760M gaming AC ddr5
    Cpu intel i5 12400f
    Ram g.skill 32gb 6400 rip jaws s5
    Ssd kioxia 1tb m.2
    VGA gigabyte 4060 wf2 oc
    Power thermal take 650w trs2
    Cooling thermal take contac 9
    تو رنج ۵۵ میل خوبه؟؟
    شما نظر بهتری دارید؟؟؟

    1. سلام امیر عزیز
      ترکیب و چیدن قطعات مشکلی مداره اما پیشنهادم اینه از برندهای بهتری قطعات رو انتخاب کنید. مخصوصا برای کولر و پاور و اس اس دی.

  4. با سلام همین کیس رو از شما می‌خوام تهیه کنم باید از چه کدی استفاده کنم به پشتیبانین باید پیام بدم

    1. سلام روزتون بخیر
      بنچفا فروشگاه نیست اما برای دریافت مشاوره و راهنمای خرید می‌تونید فرمی که در لینک زیر قرار داره رو پر کنید.
      benchfa.com/help

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×