ابزار گیم چک بنچفا رو امتحان کن
اخباراخبار سخت افزار

ایسوس کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti SUPER TUF را به خنک‌کننده RTX 3090 Ti مجهز کرد

به تازگی سری کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4070 Ti SUPER TUF از ایسوس عرضه شده. در تولید این سری کمپانی طراحی TUF رو برگردونده. این سری شباهت‌ها و تفاوتی با سری قبلی خودش داره. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


ایسوس نسخه جدیدی از RTX 4070 TI SUPER TUF رو با نام «OG TUF» عرضه کرده. این کارت‌ها مجهز به خنک‌کننده موجود تو طراحی قدیمی‌تر هستن که از سری RTX 30 می‌شناسیم. اگرچه این اولین بار نیست که ایسوس این طراحی خنک‌کننده رو برای کارت‌های جدید خودش برمی‌گردونه.

این کارت جدید به پنج کارت TUF در خط تولید RTX 4070 TI SUPER قبلی پیوسته. این شرکت قبلاً چندین مدل TUF رو عرضه کره که برخی از آنها منحصربه‌فرد هستن، مثل سری BTF که کانکتور برقش با کانکتور برق GC-HPWR (PCIebased) جایگزین شده.

مدل‌های خط تولید کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER TUF OG

  • ASUS GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB TUF OC
  • ASUS GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB TUF
  • ASUS GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB TUF BTF WHITE OC
  • ASUS GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB TUF BTF WHITE
  • ASUS GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB TUF OG OC(جدید)
  • ASUS GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB TUF OG(جدید)
  • ASUS GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB TUF WHITE OC

مدل جدید OG OC کلاک‌های مشابه مدل‌های TUF، TUF White و TUF BTF OC داره، سرعت کلاک ۲۶۷۰ مگاهرتز در حالت OC (از طریق GPU Tweak III اعمال میشه) و ۲۶۴۰ مگاهرتز در حالت پیش‌فرضه. ابعاد مدل جدید ۳۵۲.۹×۱۴۰.۲×۶۲.۸ میلی‌متر و ۳.۲ اسلات داره. نسبت به طراحی به روز شده TUF (305×۱۳۸×۶۵ میلی‌متر) کمی کوتاه‌تر و باریک تره. راحت‌ترین روش تشخیص این مدل و مدل قبلی توجه به لوگو و جزئیاته. هر دو قسمت جانبی و پشتی دارای فونت قدیمی GEFORCE RTX هستن که برای سری RTX 40 به روز شده.

اگر پایگاه‌داده برای RTX 3070 Ti TUF یا حتی RTX 3090 TUF بررسی کنید، شگفت‌زده میشید که بدونید RTX 4070 TI SUPER قطعاً شبیه نسل قبل به نظر می‌رسه، اما در واقع طراحی مشابهی ندارن. دلیل اینه که ایسوس به طور خاص از این خنک‌کننده‌ها استفاده نمی‌کنه، بلکه از یک خنک‌کننده TUF به‌روز شده برای RTX 3090 Ti استفاده میشه که بعدتر منتشر شد.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×