محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بررسیلپ‌تاپ

بررسی لپتاپ Asus TUF F16 2024: باارزش و قدرتمند

سری TUF ایسوس سری اقتصادی این شرکت محسوب میشن و بیشتر تمرکز اون‌ها، بیشتر روی تجربه کاربری و سخت افزاره. امروز می‌خوایم مدل FX607JV سری TUF رو بررسی کنیم که از جدیدترین مدل‌های این سریه و ببینیم چه پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبل داشته و عملکردش چطور بوده. با بنچفا برای بررسی ASUS TUF F16 2024 همراه باشید. 

مشخصات ASUS TUF F16 2024

TUF F16 2024 در دو مدل عرضه شده، یکی با پردازنده گرافیکی RTX 4050 با نام FX607JU و یکی هم با پردازنده گرافیکی RTX 4060 با نام FX607JV. هر دو پردازنده یکسانی دارن، i7 13650HX.

ASUS TUF F16 FX607JVمدل
I7 13650HXپردازنده
RTX 4060پردازنده گرافیکی
۸ GB GDDR6حافظه گرافیکی
۸ / ۱۶ GB DDR5-4800حافظه رم 
۵۱۲ GB / 1 TB / 2 TBحافظه داخلی 
WD SN560 – PCIe 4.0 NVMe SSDمدل حافظه داخلی 
۱۶ inch – 16:10 1920 x 1200 IPS-Level – 165 Hzصفحه نمایش
۲x USB 3.2 Gen 1 Type-A1x USB 3.2 Gen 2 Type-C support DisplayPort™ / power delivery / G-SYNC1x Thunderbolt™ ۴ support DisplayPort™۱x RJ45 LAN port1x HDMI 2.1 FRL1x 3.5mm Combo Audio Jack درگاه‌ها
۳۵۵ x 252 x 33 mmابعاد شاسی لپ‌تاپ
۴ سلولی ۹۰ وات ساعتیباتری

مدلی که دست ماست، FX607JV بود با پردازنده گرافیکی RTX 4060 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی. این دستگاه رو افراشاپ برای بررسی در اختیار ما قرار داده و شما می‌تونید این لپتاپ یا هر لپتاپ دیگه‌ای که می‌خواید رو با کد تخفیف Benchfa از این فروشگاه دریافت کنید. بریم سراغ بررسی دستگاه.

بدنه و باتری لپ‌تاپ TUF F16 2024

اگه ASUS TUF A16 Advantage رو دیده باشد، TUF F16 جدید خیلی براتون آشنا به نظر میاد. این به این خاطره که شاسی  این دو لپتاپ یکیه و صرفا قطعات داخلی جابجا شدن. 

بدنه TUF F16 2024 تماما از جنس پلاستیکه و یه تاچ پد شیشه‌ای هم داره. سیستم خنک‌کننده این دستگاه هم که جلوتر عملکردش رو می‌بینیم، از دو فن و ۴ هیت سینک تشکیل شده، یکی از فن‌ها مستقیما پردازنده گرافیکی و یکی هم پردازنده مرکزی رو خنک می‌کنن. تمام این‌ها باعث شدن که وزن این دستگاه به ۲.۳ کیلوگرم برسه، که بخش زیادی از اون باتری عظیم اونه که جلوتر راجع بهش صحبت می‌کنیم.

با توجه به نسبت تصویر ۱۶:۱۰ مانیتور این دستگاه، عرض این دستگاه کمی بیشتره و مقداری شبیه به یه مربع به نظر می‌رسه. طبق اندازه‌گیری‌های دستی ما، این دستگاه ۳۵۵ میلی متر طول و ۲۵۵ میلی متر عرضه داره. ضخامت این دستگاه هم در ضخیم‌ترین نقطه اون ۳۳ میلی متره. جلوی دستگاه هم که نازک‌تره ضخامت ۲۶ میلی متری داره. ضخامت رو ما با در نظر گرفتن پایه‌ها اندازه گیری کردیم چون بالاخره جزئی از بدنه هستن و جا اشغال می‌کنن.

باتری این دستگاه ۹۰ وات ساعت ظرفیت داره. این نسبت به برخی از لپتاپ‌هایی که ما باهاشون کار کردیم بیشتره. بخش زیادی از وزن نسبتا بالای این دستگاه به خاطر همینه. لپتاپ LOQ 2024 IRX9 که قطعات یکسانی با این لپتاپ داشت یک باتری ۶۰ وات ساعتی داشت. ما روی این لپتاپ تست عمر باتری هم انجام دادیم و در تست ما که صرفا تایپ کردن روی DOCS با لپتاپ با روشنایی ۵۰% و روشنایی کیبورد روشن، تونست ۲۰۰ دقیقه برامون کار کنه.

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ TUF F16 2024

راستی حالا که صحبت از کیبورد شد، ما بررسی وبسایت این لپتاپ رو با کیبورد خودش نوشتیم. کیبورد این دستگاه به خوبی دستگاه‌های ROG نیستن، اما این کیبورد حس خوبی زیر دست داره و کلیدها هم خیلی روونن و پاسخگویی بالایی هم داشت. این کیبورد ۱۰۰ درصده و تمام کلیدها و نامپد رو داره، کلمات عربی هم روی کیبورد دستگاهی که دست ماست حک شده و نورپردازی کیبورد رو هم عبور میده. روشنایی RGB کیبورد این دستگاه هم با نرم افزار Armoury Crate ایسوس قابل کنترله، سنگین‌ترین نرم افزار موجود برای کنترل یک لپتاپ!

این کیبورد  تمام کلیدهای F1 تا F12 رو هم داره که به عنوان شورتکات هم با ترکیب کلید Fn یا Function استفاده میشن، که یکی از این شورتکات‌ها تاچ پد رو غیر فعال می‌کنه که خوراک گیم و تایپه. بالای اون‌ها هم کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و میوت کردن میکروفن و همچنین کلید اختصاصی اپ Armoury Crate دیده میشه که البته تا وقتی Armoury رو نصب نکنید هیچ کاری انجام نمیده. خدا رو شکر ایسوس کلید پاور دستگاه رو بین تمام کلیدها قرار نمیده!

و اما تاچ پد نکته خیلی مهمی درباره این لپ تاپ بود. بر خلاف تمام انتظاراتی که از تاچ پد یه لپتاپ با این قیمت داشتیم، با یه تاچ پد شیشه‌ای مواجه شدیم که خیلی روونه و استفاده ازش هم به شدت لذت بخشه. تنها مشکلی که باهاش داشتم این بود که وقتی لپتاپ رو راه اندازی می‌کنید مثل خیلی از لپ تاپ‌ها کار نمی‌کنه و برای اتمام راه اندازی باید از یه موس استفاده کنید.

صفحه نمایش و اسپیکر لپ تاپ TUF F16 2024

یکی از مهم‌ترین نکات قابل ذکر درباره این دستگاه، صفحه نمایش اونه. خیلی از دستگاه‌های TUF صفحه نمایش‌های جالبی ندارن و اغلب پوشش رنگ پایین و یا دقت رنگ نامناسبی دارن. TUF F16 2024 این مشکل رو حل کرده و هر دو مدل این دستگاه به نمایشگر ۱۶ اینچی با پوشش رنگ ۱۰۰ درصدی sRGB مجهزن، با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰. این نمایشگر ۱۴۱ پیکسل در هر اینچ داره که برای دستگاهی که قراره به چشمتون نزدیک باشه مناسبه.

ما فعلا توانایی تست و اطمینان از پوشش رنگ و دقت رنگ این دستگاه رو نداریم و صرفا باید به همین حرف ایسوس درباره این دستگاه بسنده کنیم. به روشنایی این صفحه نمایش هم ایسوس اشاره‌ای نکرده اما طبق تست‌های Laptopmedia روشنایی این صفحه نمایش ۲۷۰ نیت بوده. طبق تست‌های همین رسانه، پوشش رنگ هم ۹۵% در sRGB بوده و خطای دقت رنگ هم تنها ۲.۳ بوده، که نتیجه زیر ۳ خوب حساب میشه.

بریم سراغ اسپیکر. راستش هیچ انتظاری از اسپیکر لپ تاپ TUF F16 2024 نداشتم اما بهتر از چیزیه که فکرش رو می‌کردم. این دستگاه اسپیکر استریو داره، که صدای خوب و شفافی دارن، حجم صداشون هم خیلی خوبه. این اسپیکرها با توجه به اینکه اندازه بزرگی ندارن بیس خاصی ندارن و صداشون هم کمی تخته، اما برای دستگاهی که تمرکزی روی صدا نداشته بهتر از انتظارات عمل کرد. راستی این اسپیکرها از Dolby Atmos هم پشتیبانی می‌کنن.

سخت‌افزار لپ‌تاپ TUF F16 2024

بزرگ‌ترین تمرکز ایسوس برای این لپ تاپ روی سخت افزار اون بوده. این دستگاه به پردازنده لپ تاپی i7 13650HX مجهزه که حداکثر فرکانس اون ۴.۹ گیگاهرتزه. در تست‌های ما این دستگاه به این فرکانس هم رسید. این فرکانس بوست قرار نیست روی همه پردازنده‌ها مشاهده بشه و صرفا یکی دوتا از هسته‌ها به اون می‌رسن. میزان Tau این دستگاه ۲۹ ثانیه‌ست، که یعنی بعد از ۲۹ ثانیه میزان مصرف برق پردازنده محدود میشه و در نتیجه فرکانس هم افت می‌کنه. در یه ویدیو یوتوب درباره این موضوع به طور کامل توضیح دادیم.

میشه گفت ۱۳۶۵۰HX در واقع یه نسخه کندتر از ۱۳۶۰۰K دسکتاپه، چون تعداد هسته‌های یکسانی داره. هر دو پردازنده ۶ P core و ۸ E core دارن که ۱۳۶۵۰X فرکانس پایین‌تر و همچنین Tau محدود شده داره. البته جالبه که این دستگاه اصلا به حداکثر میزان مصرفش یعنی ۱۵۳ وات نمی‌رسه!  لپ تاپ TUF F16 مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR5- 4800 بود که ما خیلی از این موضوع خوشمون نیومد. رم DDR5-4800 در برخی از تست‌های دسکتاپ از DDR4-3200 می‌تونه نتایج ضعیف‌تری رو به نمایش بذاره.

یه مشکل جدی هم که با این لپتاپ داشتیم گرمای بیش از حد اون در حالت idle بود، زمانی که سیستم کار خاصی انجام نمیده. مثلا زمانی که من دارم این بررسی رو می‌نویسم، میانگین دمای پردازنده این دستگاه ۵۰ درجه سانتیگراده! این دمای خیلی بالایی برای انجام دادن عملا هیچیه، پردازنده صرفا ۵ درصدش اشغاله. تست‌های نرم افزار رو جلوتر می‌بینیم، اما به طور کلی کولر این دستگاه خیلی راضی کننده نیست.

پردازنده گرافیکی این دستگاه هم RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه Vramئه. یه نکته جالب. می‌دونسید RTX 4060 موبایل و دسکتاپ هر دو یه چیپن؟ هر دو چیپ گرافیکی AD107 انویدیا رو استفاده می‌کنن، میزان Vram هم که یکیه. چیزی که این وسط متفاوته فرکانس پردازنده گرافیکیه، که RTX 4060 دسکتاپ ۵۷۰ مگاهرتز از RTX 4060 موبایل سریع‌تره. حالا با توجه به اینکه ایسوس محدودیت برق بالایی رو روی این پردازنده گرافیکی اعمال نکرده، در بازی می‌بینیم که فرکانس گرافیک این دستگاه خیلی میره بالا. به گفته ایسوس این پردازنده گرافیکی روی این دستگاه ۱۰۵ وات توان مصرفی داره با ۲۵ وات داینامیک بوست، که این بوست داینامیک میاد مقداری از برق پردازنده رو اختصاص میده به پردازنده گرافیکی تا در بازی‌های گرافیک محور عملکرد بهتری داشته باشه. 

ارتقاپذیری لپ‌تاپ تاف اف۱۶ ۲۰۲۴

و اما ارتقا پذیری. بخش ارتقاپذیری این دستگاه به ارتقا رم و حافظه SSD خلاصه میشه. کانفیگی که دست ماست همونطور که گفتم ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR5-4800 داره، دو تا اسلات SODIMM. شما می‌تونید این دو تا رو بردارید و دوتا ۱۶ گیگابایتی به جاشون نصب کنید، نهایت حافظه ساپورت شده این دستگاه ۳۲ گیگابایته. برای SSD هم ایسوس دوتا درگاه PCIe M.2 روی برد گذاشته که یکیش با حافظه خود دستگاه اشغاله و شما می‌تونید روی دومی حافظه نصب کنید. این نهایت ارتقا پذیری این دستگاهه و دیگه کاری نمی‌تونید بکنید، مگر اینکه تعمیرکار قطعات الکترونیکی باشید و چمیدونم بردارید از یه برد دیگه پردازنده‌ای چیزی بلند کنید ریبال کنید بزنید این رو:))).

بررسی عملکرد و بنچمارک لپتاپ ASUS TUF F16 2024

دیگه نکته خاصی درباره مشخصات فنی و سخت افزار این لپتاپ نیست. بریم سراغ بنچمارک‌ها و تست‌ها و ببینیم که این لپتاپ در استفاده چطور عمل می‌کنه و چه عملکردی رو به نمایش می‌ذاره. یه سری توضیحات هم درباره عملکرد کولینگ این دستگاه اونجا داریم که خیلی جالبن.

تست Cinebench R23 روی لپتاپ ASUS TUF F16 2024

با تست‌های پردازنده محور شروع می‌کنیم. Cinebench R23 رو در چند حالت تست کردیم، یکی روی باتری، یکی روی شارژ، یکی با یه استند و یکی هم بعد از نصب اپلیکیشن Armoury Crate. در حالت شارژ شاهد امتیاز چند هسته‌ای ۱۵۴۵۲ بودیم. این امتیاز تنها ۴% ضعیف‌تر از امتیاز ۱۶۱۴۰ پردازنده Ryzen 9 8945HS بود. پردازنده ۱۳۹۰۰HX روی لپتاپ HP Omen O17 هم ۱۱% از این پردازنده سریع‌تر بوده. 

تست Cinebench R23 روی لپتاپ ASUS TUF F16 2024

نقاط جالب توجه، دوتا تست آخرن. وقتی که بدون نصب Armorury Crate این تست رو در شارژ اجرا کردیم، شاهد امتیاز ۱۵۴۵۲ بودیم. بعد از اون گذاشتیم لپتاپ خنک شد، آرموری رو نصب کردیم و دوباره تست کردیم و دیدیم که امتیاز این لپتاپ با حدود ۴۰۰ امتیاز افت، به ۱۵۰۶۴ رسید! این چیزی حدود ۳% از عملکرد این لپتاپه که صرفا با نصب کردن آرموری کریت از دست می‌دید.

در تست آخر، یه تیکه پلاستیک گذاشتیم زیر لپتاپ تا یکم ارتفاع بگیره. زیر این دستگاه رو که نگاه کنید شاهد یه طراحی به شدت ضعیف برای ورودی هوای فن‌ها هستیم که به گفته ایسوس برای کاهش گرد و غباره! پایه‌های این لپتاپ هم طوری طراحی شدن که رسیدن هوا به همین حفره‌های باریک رو محدودتر هم می‌کنن. با گذاشتن پایه، دیدیم که فرضیه‌مون درباره طراحی ضعیف کولینگ این محصول درست بود، بدجورم درست بود! وقتی با وجود این پایه تست Cinebench R23 رو اجرا کردیم، در دقیقه اول تست شاهد امتیاز بالای ۱۹۰۰۰ بودیم! این امتیاز میشد قوی‌ترین پردازنده‌ای که ما تاحالا در بنچمارک‌هامون داشتیم! پس از دقایقی، این امتیاز کاهش پیدا کرد و در نهایت با امتیاز ۱۶۷۸۳، این تست به پایان رسید و در نهایت ۱۱% عملکرد نسبت به تست قبلی بهتر شد. این پیشرفت خیلی خوبیه اونم با احتساب اینکه تنها یه تیکه پلاستیک گذاشتیم زیر لپ تاپ!

مقایسه تست Cinebench R23 لپ تاپ ASUS TUF F16 2024 با باقی لپ تاپ‌ها

اگه اینو با امتیازی که ۱۳۹۰۰HX که روی HP Omen دیدیم مقایسه کنیم، شاهد صرفا ۲% اختلاف هستیم! یعنی یه پردازنده میان رده با ۶ p core و ۸ e core با یه کولینگ خوب تنها ۲% از یه پردازنده با ۸ p core و ۱۶ e core با یه کولر معمولی ضعیف‌تره. Cooling matters :))).

در حالت باتری این دستگاه تست رو با امتیاز چندهسته‌ای ۱۱۲۵۵ به پایان رسوند. این نتیجه در نزدیکی دو پردازنده ۱۳۹۰۰HX و ۱۴۷۰۰HX که در لپ تاپ‌های HP حضور داشتن بود.

تست Cinebench R24 روی لپ‌تاپ ASUS TUF F16 2024

تست Cinebench R24 روی لپ‌تاپ ASUS TUF F16 2024

در تست CB R24 دیگه تمام اون مراحل رو اجرا نکردیم. امتیازی که با این لپتاپ روی باتری در تست چند هسته‌ای گرفتیم ۸۰۷ بود، که نسبت امتیاز ۵۰۲ پردازنده ۱۴۷۰۰HX روی Victus 2024 حدود ۶۰% بالاتره! پردازنده ۱۳۷۰۰H روی LOQ 2023 هم امتیاز ۹۰۹ رو ثبت کرده بود که ۱۲% سریع‌تر از پردازنده‌ایه که اینجا داریم.

تست Cinebench R24 روی لپ‌تاپ ASUS TUF F16 2024

در تست پردازنده گرافیکی CB R24 هم دیدیم که این پردازنده با ۱۰۴۹۶ امتیاز، از RTX 4060 روی Victus 2024 سریع‌تر از و RTX 4060 روی LOQ 2023 کندتر بوده. یه ۴۰۶۰ و هزار سودا!

تست Cinebench R24 روی لپ‌تاپ ASUS TUF F16 2024

تست Geekbench 6 روی لپتاپ ASUS TUF F16 2024

گیک بنچ یه تست و بنچمارک کامله که چندین عملکرد دستگاه رو در عملیات مختلف رو در چندین عملیات مختلف تست می‌کنه. در تست اول، که دستگاه در شارژ بود، شاهد امتیاز چندهسته‌ای ۱۳۵۶۶ و تک هسته‌ای ۲۴۷۳ بودیم. امتیاز چندهسته‌ای این دستگاه نسبت به ۱۳۷۰۰H روی LOQ 2023 و ۱۳۹۰۰HX روی HP Omen حدود ۸% بالاتر و نسبت به ۸۹۴۵HS روی Zephyrus G14 حدود ۳% بهتر بوده. روی باتری امتیاز چند هسته‌ای این دستگاه به ۱۰۶۷۸ افت می‌کنه اما امتیاز تک هسته‌ای بیشتر میشه و به ۲۵۲۶ می‌رسه، که البته در محدوده خطای تسته. با اتصال به شارژ عملکرد این دستگاه پیشرفت ۲۷ درصدی رو به نمایش می‌ذاره.

تست Geekbench 6 روی لپتاپ ASUS TUF F16 2024

در تست Opencl اپلیکیشن گیک بنچ شاهد امتیاز ۹۷۶۳۴ در حالت شارژ و امتیاز ۹۳۴۰۴ در حالت باتری بودیم. با استفاده از باتری این لپ تاپ عملکرد خوبی در بخش پردازنده گرافیکی داره که اگه باتری این دستگاه بهتر بود می‌تونست عملکرد خوبی رو در گیمینگ به نمایش بذاره. این نتیجه در حالت شارژ نسبت به عملکرد پردازنده گرافیکی RTX 4070 روی دستگاه G14 حدود ۱۰% ضعیف‌تره. شایدم براتون جالب باشه که بدونید RTX 4090 روی HP Omen O17 برتری ۱۰۳ درصدی نسبت به این RTX 4060 داره.

تست Superposition روی لپتاپ ASUS TUF F16 2024

تست Superposition روی لپتاپ ASUS TUF F16 2024

تست سوپرپوزیشن برای مقایسه پردازنده‌های گرافیکی عالیه چون تست سنگین و قابل تکراری داره. اینجا در شارژ شاهد امتیاز ۶۰۴۲ از پردازنده گرافیکی RTX 4060 بودیم که از LOQ 2023 که همین پردازنده گرافیکی رو داشت حدود ‎‎‌‎۸% کندتر بوده. پردازنده گرافیکی RTX 4070 روی G14 هم حدود ۴۰% ازش سریع‌تر بوده اینجا. روی باتری عملکرد RTX 4060 این لپ تاپ با ۳۵% افت به امتیاز ۳۹۸۴ رسید.

بنچمارک بازی apex legends در بررسی لپ‌تاپ تاف اف۱۶

بنچمارک بازی apex legends در بررسی لپ‌تاپ تاف اف16

Apex Legends تنها بازی آنلاین در بنچمارک‌های ماست. این بازی تونست به طور میانگین بدون مشکل ۱۴۴ فریم بر ثانیه رو به نمایش بذاره، ۹۹% و ۹۵% هم عالی بودن. این بازی با توجه به ترکیب قدرتمندی که داره، انتخاب خیلی خوبی برای بازی‌های آنلاین محسوب میشه.

بنچمارک بازی Cyberpunk 2077 در بررسی لپ‌تاپ تاف اف۱۶

بنچمارک بازی Cyberpunk 2077 در بررسی لپ‌تاپ تاف اف16

بازی Cyberpunk 2077 رو در سه حالت تست کردیم، که دو تا با تنظیمات ری تریسینگ و یکی بدون ری تریسینگ بود. همه تست‌ها هم بدون استفاده از تکنولوژی‌های آپسکیل انجام شدن. در تست اول که بدون ری تریسینگ بود، بازی با ۶۸ فریم بر ثانیه تونست عملکرد خیلی خوبی داشته باشه، اما ۹۹% و ۹۵% هامون خیلی جالب نبودن.

با استفاده از ری تریسینگ به سیستم فشار زیادی میاد و همونطور که می‌بینید، هیچکدوم مناسب بازی نیستن. باز هم شما می‌تونید با استفاده از DLSS و فریم جنریشن عملکرد بهتری دریافت کنید، اما در ازای کیفیت تصویر.

بنچمارک بازی Ghost of Tsushima در بررسی لپ‌تاپ تاف اف۱۶

بنچمارک بازی Ghost of Tsushima در بررسی لپ‌تاپ تاف اف16

بازی Ghost of Tsushima هم عنوان جدید و جذابیه که در بنچمارک‌هامون هم حضور داره. اینجا با بالاترین تنظیمات گرافیکی و حالت نیتیو شاهد ۶۴ فریم بر ثانیه به صورت میانگین بودیم، اما ۹۹% و ۹۵% اصلا جالب نبودن و استاتر عجیبی داشتیم.

با پایین آوردن تنظیمات گرافیکی، اوضاع خیلی بهتر شد. ۸۸ فریم بر ثانیه به صورت میانگین و بازی هم خیلی روون‌تر بود.

بنچمارک بازی A Plague Tale Requiem در بررسی لپ‌تاپ تاف اف۱۶

بنچمارک بازی A Plague Tale Requiem در بررسی لپ‌تاپ تاف اف16

عنوان A Plague Tale Requiem هم عنوان نسبتا جدیدیه که با همکاری انویدیا توسعه پیدا کرد. اینجا می‌بینیم که با تغییر تنظیمات گرافیکی تنها مقداری اوضاع بهتر میشه، البته در کل تنظیمات گرافیکی تاثیر زیادی روی تجربه بازی نداشت.

بنچمارک بازی Spiderman Miles Morales در بررسی لپ‌تاپ تاف اف۱۶

بنچمارک بازی Spiderman Miles Morales در بررسی لپ‌تاپ تاف اف16

و بازی آخرمون یعنی Spider-Man Miles Morales که اینجا شاهد یه رفتار عجیب بودیم. در تست اول بدون ری تریسینگ، شاهد ۸۲ فریم بر ثانیه به صورت میانگین و ۸۱ فریم بر ثانیه ۹۹% بودیم، که با فعال کردن ری تریسینگ اصلا تاثیر خاصی روی فریم ریت نداشت. از اعمال تنظیمات مطمئنیم و تست رو هم چند بار تکرار کردیم، اما اوضاع همینطور بود.

نتیجه‌گیری

لپ تاپ ASUS TUF F16 2024 از جالب‌ترین دستگاه‌هایی بود که تا الآن تست کردیم. این لپ تاپ در خیلی از تست‌ها از دستگاه‌های همرده‌ش تونسته بهتر عمل کنه، در تمام بازی‌ها هم فریم ریت خوبی رو به نمایش می‌ذاره. اگه عملکرد تنها چیزیه که براتون مهمه، این TUF F16 2024 از بهترین آپشن‌ها برای شماست.

تنها نکته‌ای که ما رو آزار می‌داد، افت عملکرد خنک‌کنندگی اون در طول زمان بود. همونطور که در ست Cinebench R23 دیدید، با تنها یک استند نه چندان خاص، عملکرد این لپ تاپ پیشرفت چشمگیری داشت. بعید می‌دونیم استفاده از کول پد تاثیر خاصی بذاره چرا که ورودی هوای ASUS TUF F16 2024 به شدت محدوده، اما دیدیم که استند می‌تونه کمک زیادی حداقل در مدت زمان کوتاه بکنه. بهتره اینم موقع خرید این دستگاه در نظر داشته باشید.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی یک ستاره بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۴.۷ / ۵. تعداد امتیازات ۳

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×