محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بررسیلپ‌تاپ
منتخب بنچفا

بررسی لپ‌تاپ لنوو ۳ Ideapad Slim: با ۲۰ میلیون اینو بخر!

خرید لپ تاپ انتخاب سختی شده. توی بازار لپ تاپ‌های میان رده بازار به شدت شلوغه و بازار  بالارده هم دیگه رقابت سر اینه که کدوم چند درصد از اون یکی سریع‌تره. این وسط خیلی به بازار پایین رده ظلم شده و تنها چندتا مدل پایین رده و اقتصادی خوب در بازار حضور دارن. امروز قصد بررسی لپ تاپ یکی از همین لپ تاپ‌ها رو داریم، Lenovo Ideapad Slim 3 که شما می‌تونید تو سال ۱۴۰۳ با زیر ۲۰ میلیون تومن اونو تهیه کنید. برعکس لپ تاپ‌های دیگه‌ای که بررسی کردیم، هدف ما از بررسی این لپ تاپ بنچمارک و زیر فشار گذاشتن اون نیست، باهاش کار کنیم و ببینیم این لپ تاپ ۲۰ میلیونی چه قابلیت‌هایی در اختیار شما قرار میده. تا پایان بررسی Lenovo Ideapad Slim 3 با بنچفا همراه باشید.

کیبورد لپ تاپ Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8

مدل لپ تاپی که دست ماست، Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8 با پردازنده R3 7320U ئه که جلوتر بیشتر درباره اون صحبت می‌کنیم. این لپ تاپ رو افراشاپ در اختیار ما قرار داده که شما می‌تونید این لپ تاپ یا هر لپ تاپی که می‌خواید رو با یه قیمت مناسب ازشون تهیه کنید. شما می‌تونید با استفاده از کد تخفیف Benchfa یه تخفیف خوب هم روی خرید اولتون از این فروشگاه بگیرید.

بررسی ویدیویی لپ‌تاپ Ideapad slim 3

ممنون که با دیدن این ویدیو در یوتوب از بنچفا حمایت می‌کنید.

بدنه و کیفیت ساخت لپ‌تاپ لنوو ۳ Ideapad Slim

با بدنه و شکل و شمایل این لپ تاپ شروع می‌کنیم. Lenovo Ideapad Slim 3 طراحی ساده و شیکی داره، با رنگ طوسی و بدنه‌ای که به طور یکدست از پلاستیک ساخته شده. از بالا، روی این لپ تاپ صرفا لوگوی لنوو دیده میشه و یک برآمدگی برای راحت باز کردن در لپ تاپ. با این طراحی، این لپ تاپ وزن خیلی مناسبی داره و با وجود یه مانیتور ۱۶ اینچی که جلوتر راجع به اون صحبت می‌کنیم، واقعا سبکه. نباید انتظار بدنه‌ای خیلی مقاوم و مستحکم داشته باشید، هرچیم نباشه پلاستیکه، ولی در کل برای استفاده عادی و روزمره خوبه و مشکلی براتون ایجاد نمی‌کنه. ضمناً اثر انگشت زیادی روی بدنه نمی‌مونه، مگر اینکه دستتون چرب باشه.

پشت لپ تاپ Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8

لولای این دستگاه واقعا خوبه ولی باز کردن دستگاه با یک دست مشکله. این لولا صفحه رو خیلی مستحکم سر جاش نگه می‌داره و از یک سری از لپ تاپ‌های بالارده‌ای که می‌بینیم هم بهتره. وقتی این دستگاه رو باز می‌کنید، با یک کیبورد فول سایز، یک تاچ پد فسقلی پلاستیکی و قاعدتا صفحه نمایش روبرو می‌شید.

صفحه نمایش و اسپیکر لپ‌تاپ لنوو۳ Ideapad Slim

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی لپ تاپ Ideapad Slim 3 رزولوشن Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ داره که کیفیت تصویر خوبی ارائه میده. از لحاظ روشنایی و پوشش رنگ خیلی قوی نیست، که انتظار هم نداریم یه لپ تاپ ۲۰ میلیونی بهمون صفحه نمایش گرید استودیویی بهمون بده. برای تماشای فیلم و وب‌گردی خوبه، ولی اگه دنبال دقت رنگ بالا برای طراحی یا کارهای گرافیکی هستی، باید به فکر یه مانیتور جدا باشید. اسپیکرهای این دستگاه هم متوسط هستن؛ یعنی صداشون بلنده ولی خیلی بیس نداره و برای پخش موسیقی با کیفیت بالا نباید روشون حساب کنید. نهایتا برای جلسات و کلاس آنلاین و تماشای ویدیوی کوتاه، کارتون رو راه می‌ندازن.

مانیتور لپ تاپ Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8

کیبورد و تاچ پد

کیبورد Lenovo همیشه خوب بوده و این مدل هم از این قاعده مستثنی نیست. اگه بررسی Lenovo LOQ رو دیده باشید، این کیبورد براتون آشناست. این به این خاطره که کیبوردشون به شدت به هم شبیهن و اصن ممکنه همش یه کیبورد باشه که دارن هی تاس میدن بره رو این مدل و رو اون مدل:))). تایپ کردن باهاش راحته و کلیدها حس خوبی دارن. اینو در نظر داشته باشید که کیبورد Lenovo Ideapad Slim 3 نور پس‌زمینه نداره که ممکنه برای بعضیا محدودیت باشه، ولی برای این رنج قیمت عادیه. ۴ راه کامپیوتر یه ویدیو برای آموزش تایپ ده انگشتی داره که با این کیبورد می‌تونه به کارتون بیاد. تاچ‌پد هم اندازش مناسبه و خوب کار می‌کنه، ولی اگه کارهای دقیقی انجام می‌دید، استفاده از یه موس خارجی بهتره. ما تو استفاده از این تاچ پد راحت بودیم و درسته که در حد تاچ پدهای خیلی خوبی که روی تاف اف ۱۶ و ROG G14 دیدیم نیست، اما واقعا کاربردیه و لنگ‌تون نمی‌ذاره.

تایپ با لپ تاپ Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8

پورت‌ها و اتصالات بی‌سیم

این لپ‌تاپ از لحاظ پورت‌ها نسبتا کامله، این نسبتا خیلی مهمه. Ideapad Slim 3 لنوو دو تا پورت USB 3.2 و یه پورت USB-C در اختیار شما می‌ذاره. این درگاه USB-C قابلیت شارژ گوشی شما در حالت خاموش رو هم به شما میده، میشه به عنوان دیسپلی پورت هم ازش استفاده کرد. یه پورت HDMI هم برای اتصال به مانیتور خارجی به شما میده. این لپ تاپ مناسب گیمینگ نیست، که جلوتر بیشتر توضیح می‌دیم، اما اگه از افرادی هستید که با لپ تاپ فیلم و سریال دانلود می‌کنید که بعدا رو تلویزیون ببینید، این لپ تاپ خوراک کار شماست. کنار درگاه USB-C شاهد حضور یه کانکتور کامبو ۳.۵ میلی متری صدا هم هستیم.

پورت‌های لپ تاپ Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8

خبری از پورت RJ45 یا LAN نیست، ولی وای‌فای و بلوتوث رو پشتیبانی می‌کنه. این نبود RJ45 راه اندازی این دستگاه رو کمی سخت می‌کنه، چرا که نه می‌تونید اینترنت خونه رو راحت وصل کنید و نه اینترنت گوشی رو، خصوصا اگه آیفون داشته باشید. این لپ تاپ کارت‌خوان هم که خیلی به درد کسایی که با دوربین عکاسی یا فیلمبرداری کار می‌کنن می‌خوره؛ با توجه به وزن سبک این دستگاه، لپ تاپ Ideapad Slim 3 خیلی خوبه برای اینکه بردارید ببرید تو مثلا لوکیشن عکاسی، هرجا به محدودیت حجم خوردید یا خواستید فایل‌ها رو انتقال بدید راحت همونجا این کارو بکنید.

باتری لپ‌تاپ لنوو Ideapad 3 Slim

باتری این دستگاه خیلی کوچیکه، تنها ۴۷ وات ساعت. با این حال با توجه به کم مصرف بودن قطعات اون، عمر باتری خوبی داره و با توجه به مصرف شما می‌تونه به راحتی به ۴ ساعت هم برسه. اندازه شارژر اون هم با مناسبه. با ترکیب این شارژر ۶۵ واتی با یه باتری کوچیکی که زمان زیادی برای شارژ شدن نیاز نداره، میشه گفت این دستگاه فوق‌العاده‌ای برای استفاده خارج از خونه محسوب میشه. 

زیر لپ تاپ Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8

سخت‌افزارلپ تاپ Ideapad Slim 3

این مدل لپ‌تاپ Ideapad Slim 3 لنوو مجهز به پردازنده Ryzen 3 7320U از سری پردازنده‌های اقتصادی AMD ئه؛ این پردازنده ۴ هسته و جمعا ۸ ترد Zen 2 داره که با پروسه ۶ نانومتری تولید شده. ۷۳۲۰U برای کارهای روزمره و سینگل ترد، مثل فتوشاپ مناسبه. شاید براتون جالب باشه که بدونید میزان TDP پردازنده این دستگاه تنها ۱۵ واته، که این دلیل عمر باتری خوب اون علی رغم یه باتری واقعا کوچیکه. این پردازنده ۸ گیگابایت رم DDR5 هم داره، که البته ۲ گیگابایت اون توسط پردازنده گرافیکی یکپارچه Radeon 610M رزرو میشه و این قابل تغییر نیست متاسفانه. این میزان رزرو با توجه به اینکه این پردازنده گرافیکی کلا دو تا کامپیوت یونیت داره و قدرتش در حد پردازنده‌های گرافیکی سال ۲۰۰۸ئه، واقعا بالاست. کلا ۶ گیگابایت رم قابل استفاده دارید که وقتی لپ تاپ رو روشن می‌کنید بیش از سه گیگش رو خود ویندوز داره می‌خوره:))).

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8

لپ تاپ Ideapad Slim 3 که دست ماست رو شما می‌تونید در سه مدل تهیه کنید. هر ۳ همین ۸ گیگابایت رم رو دارن که قابل ارتقا هم نیست، اما حافظه اون در این سه مدل ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایته. این لپ تاپ دو تا درگاه حافظه M.2 داره که هر کدوم رو بخرید، بعدا می‌تونید یه حافظه هم خودتون بهش اضافه کنید.

کلام آخر

لپ‌تاپ لنوو Ideapad Slim 3 در نهایت هیچ چیزی نداره که اونو به یه انتخاب عالی تبدیل کنه، ولی تو این قیمت خیلی حرف‌ها برای گفتن داره. همونطور که گفتیم، این دستگاه رم محدودی رو در اختیار شما می‌ذاره، پردازنده گرافیکی ضعیفی هم داره، اما باید اینم در نظر گرفت که در بازه قیمتی خودش از بهترین انتخاب‌ها محسوب میشه و تو اکثر کارهای ساده کارتون رو راه می‌ندازه.

استیکرهای لپ تاپ Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8

از Lenovo Ideapad Slim 3 نباید انتظار بالایی داشته باشید. اگه کارهای سبک انجام می‌دید و یه لپ تاپی می‌خواید که هم سریع بتونه کارتون رو راه بندازه و هم سبک باشه و بشه راحت جابجاش کرد، این لپ تاپ مناسب شماست. اگه هم باتری براتون مهمه، بهتره مدل AMD این لپ تاپ رو تهیه کنید. Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8 که دست ما بود با پردازنده R3 7320U در دسترسه که با مصرف به شدت پایینی که داره، باعث میشه طول عمر باتری این دستگاه خیلی خوب باشه.


ممنون که تا پایان این بررسی با بنچفا همراه بودید. نظرتون درباره Ideapad Slim 3 چیه؟ تجربه کار با اون رو دارید؟ آیا کاربری خاصی برای این لپ تاپ مد نظرتون هست؟

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۵ / ۵. تعداد امتیازات ۱

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×