راهنمای خریدراهنمای خرید سیستم
منتخب بنچفا

سیستم پیشنهادی ۵۰ تا ۶۰ میلیون مناسب گیمینگ-رندرینگ (انتهای زمستان ۱۴۰۲)

توی این مقاله قصد داریم یه سیستم گیمینگ-رندرینگ توی بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون رو بهتون معرفی کنیم. اگه جدیداً قصد خرید یک سیستم جدید داشتید یا اصلا می‌خواید PC قدیمی‌تون رو ارتقا بدید، این مقاله رو از دست ندید چون می‌خوایم یکی از بهترین کانفیگ‌های حال حاضر رو با این قیمت یعنی بازه ۶۰ میلیون تومن بهتون معرفی کنیم. همچنین ویدئوی معرفی و خود سیستم به همراه بنچمارک‌های اون هم برای شما قرار دادیم تا بتونید انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری داشته باشید. پس تا آخر این مطلب با سیستم پیشنهادی ۵۰ تا ۶۰ میلیون با بنچفا همراه باشید. 


مشاوره اختصاصی بنچفا

اگر برای خرید قطعات کامپیوتر یا سیستمتون کمک لازم دارید، تیم بنچفا می‌تونه به‌صورت اختصاصی متناسب با کاربری و نیاز شما، یک کانفیگ حرفه‌ای آماده کنه که تک‌تک قطعاتش با توجه به سلیقه و نیاز شما انتخاب شدن. همچنین تو خرید قطعات هم می‌تونه کمکتون کنه تا بهترین قطعات رو با پایین‌ترین قیمت از بازار تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر، وارد صفحه «مشاوره حرفه‌ای خرید قطعات کامپیوتر با بنچفا» بشید. 👌😎❤️


اهمیت انتخاب درست قطعات، زمانی مشخص میشه که در زمان عملکرد متوجه می‌شید یه مشکلی وجود داره یا سیستمی که انتخاب کردید برای نیازهای شما مناسب نیست. 

در ادامه به ترتیب قطعات پیش می‌ریم و برای هر قطعه از PC یک مدل معرفی می‌کنیم. هرچند می‌تونید توی همین مطلب جایگزین‌هایی هم برای اون‌ها پیدا کنید. پس دیگه معطل نمی‌کنیم و می‌ریم سراغ معرفی قطعات سیستم پیشنهادی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومن. 


ویدئو سیستم پیشنهادی ۵۰ تا ۶۰ میلیون مناسب گیمینگ-رندرینگ

ممنون که با دیدن این ویدئو در یوتوب از ما حمایت می‌کنید.

پردازنده Core i5 13400

پردازنده Intel Core i5 13400F

درحال حاضر برای انتخاب پردازنده، مدل‌های مختلفی وجود داره اما برای این بازی قیمتی یعنی تا ۶۰ میلیون تومن و جمع کردن یک سیستم میان‌رده اقتصادی رو به خوب پردازنده Intel Core i5 13400F می‌تونه انتخاب خیلی خوبی باشه. این پردازنده اگه بررسی i5 13400 رو مطالعه کرده باشید، می‌دونید که این پردازنده عملا یه نسخه کندتر از ۱۲۶۰۰K نسل ۱۲ اینتله، یعنی پردازنده جدیدی نیست. حالا شما با کمی هزینه بیشتر و تهیه یه مادربرد بهتر، می‌تونید همون ۱۲۶۰۰K رو تهیه کنید، اما خب هزینه بالاتری رو برای پرداخت کنید. نسخه F اون فاقد گرافیک مجتمعه ولی از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با نسخه غیر F نداره. بنابراین ما برای تقسیم درست بودجه، مدل F اون رو انتخاب کردیم. بررسی پردازنده Intel Core i5 13400F رو می‌تونید در بنچفا بخونید.


مادربرد ASUS Prime H610m-a WIFI D4

مادربرد ASUS Prime H610m-a WIFI D4 قطعا اقتصادی‌ترین مادربرد برای این پردازنده محسوب میشه و می‌تونه میزبان خوبی برای اون باشه. این مادربرد وایفای و بلوتوث هم داره که می‌تونه آپشن مهمی محسوب بشه. همچنین در حال حاضر اگه بودجه کافی دارید می‌تونید با هزینه بیشتر مادربرد ASUS TUF B760 Plus WIFI D4 رو انتخاب کنید. دلیل انتخاب این مادربرد بیشتر برای ارتقا و زیبایی سیستمه. این نکته توجه داشته باشید که در آینده اگر قصد ارتقای پردازنده رو داشته باشید باید حتما مادربرد بهتری تهیه کنید، که البته با در نظر گرفتن اینکه عمر پلتفرم LGA 1700 به پایان رسیده، آپگرید خیلی دردی رو دوا نمی‌کنه.

مادربرد ASUS Prime H610m-a WIFI D4

به هرحال مادربرد یکی از مهم‌ترین قطعات سیستم و یه جورایی ستون فقراتش محسوب میشه و ما همیشه ترجیح می‌دیم از مادربرد باکیفیت و بهتری استفاده کنیم و علاوه‌بر اون به ظاهر هم اهمیت می‌دیم. پس فک می‌کنم به خوبی متوجه شدید که الان با توجه به بودجه‌ای که مشخص کردید کدوم یکی از مادربردهای معرفی شده برای شما مناسبه. 


کارت گرافیک Asus Dual RTX 4060 

کارت گرافیک Asus Dual RTX 4060 

می‌رسیم به بخش کارت گرافیک که احتمالا بیشتر از همه منتظرش بودید. ما فک می‌کنیم با این بازه قیمتی برای سیستم پیشنهادی ۵۰ تا ۶۰ میلیون استفاده از کارت گرافیک کارت گرافیک RTX 4060 ایسوس بهترین و منطقی‌ترین انتخابه. با این کارت می‌تونید تجربه گیمینگ با رزولوشن خوب و کیفیت بالا داشته باشید. این کارت در حال حاضر با قیمت ۱۸ تا ۲۰ میلیون تو بازار وجود داره که با توجه به گارانتی در بازه قیمتی خودشون قرار می‌گیرن. بدون شک انتخاب ما برای اقتصادی‌ترین سیستم به روز و جدیدی که میشه تهیه کرد کارت گرافیک RTX 4060ـه. بین برندهای مختلف هم تفاوت قیمت وجود داره اما به دلیل عملکرد خوب ایسوس در سری DUAL و کیفیت و ظاهر بهتر نسبت به باقی برندها اون رو انتخاب کردیم. 

حالا اینجا شما حق انتخاب دارید. اگه فریم‌ریت در بازی براتون مهم‌تره، می‌تونید به جای RTX 4060 برید سراغ RTX 4060 Ti. این کار باعث میشه قیمت سیستم شما بره بالا. اگه می‌خواید قیمت سیستم رو در همین حدود نگه دارید، می‌تونید پردازنده رو یه لول پایین بیارید و به جای i5 13400، برید سراغ i5 12400. این دو پردازنده در گیم تفاوت زیادی ندارن، اما در کارهای دیگه مثل رندر و برنامه‌نویسی با توجه به کار شما، تفاوت نسبتاً زیادی پیدا می‌کنن.


رم Corsair Vengeance LPX 16GB 3200Mhz

رم Corsair Vengeance LPX 16GB 3200Mhz

در حال حاضر توی بازار ایران تنوع برندهای رم کم نیست، اما ماژول‌های رم‌ کورسیر به نسبت رم‌های دیگه کیفیت خوب و البته قیمت مناسبی دارن. از طرفی ظاهرشون برای خیلی از کاربرا نسبت به مدل‌های دیگه جذاب‌تره. مارم Corsair Vengeance LPX 16GB 3200Mhz رو برای سیستم پیشنهادی با قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون انتخاب کردیم. ۱۶ گیگابایت حافظه موقت بدون شک می‌تونه نیازهای پایه رو در کاربری‌های مختلف نسبت به یک سیستم میان‌رده اقتصادی برطرف کنه.


خنک کننده پردازنده COOLERMASTER HYPER 212 HALO

خنک کننده پردازنده COOLERMASTER HYPER 212 HALO

به بخش خنک کننده پردازنده می‌رسیم. ما برای پردازنده Intel Core i5 13400F خنک کننده COOLERMASTER HYPER 212 HALO رو در نظر گرفتیم. البته این پردازنده با استفاده از کولر استوک هم خنک میشه اما ازونجایی که قصد داریم یه سیستم گیمینگ با عملکرد و ظاهر خوب داشته باشیم قطعا بستن یه کولر استوک در کنار باقی قطعات ظاهر خوبی نداره از طرفی اگر سی پی یو طولانی مدت تخت فشار باشه خیلی از پس خنک کردنش برنمیاد. همچنین قیمت کولر استوک هم این روزا پایین نیست، به خاطر همین ما ترجیح میدیم با هزینه بیشتر کولر چندین برابر بهتری تهیه کنیم. علاوه‌بر خنک کننده پردازنده COOLERMASTER HYPER 212 HALO، خنک کننده Deepcool AG400 با قیمت کمی پایین‌تر هم میتونه انتخاب مناسبی برای این CPU باشه.


حافظه SSD و HDD

توی بخش انتخاب حافظه دستمون بازه که با توجه به نیازمون هر ظرفیتی که نیاز داشتیم رو انتخاب کنیم. اگه دنبال حافظه زیادی نیستید، یک حافظه یک ترابایت SSD انتخاب خوبیه. اگه حافظه بیشتری می‌خواید و می‌خواید بیشترین میزان گیگابایت به پولی که پرداخت می‌کنید دریافت کنید، بهترین راه اینه که کنار یک حافظه SSD، یک حافظه HDD هم تهیه کنید. توی این بخش هارد دیسک وسترن دیجیتال آبی با ظرفیت ۲ ترابایت می‌تونه انتخاب خوبی باشه. برای SSD هم برندهایی مثل کورسیر و سامسونگ و ازگارد و لکسار و Patriot که توی بازار هستن انتخاب‌های خوبی محسوب میشن. برای مثال مدل SSD asgard یک ترابایت با توجه به قیمت خوب برای این سیستم پیشنهاد شده. همچنین جایگزین اون LEXAR NM620 یک ترابایته.


پاور یا منبع تغذیه Coolermaster MWE 650w

پاور یا منبع تغذیه Coolermaster MWE 650w

یکی دیگه از قطعات اصلی یه کامپیوتر منبع تغذیه یا پاور اون به حساب میاد. خیلی از افراد کمترین بودجه رو برای این قطعه در نظر می‌گیرن که به شدت کار اشتباهیه. دلیلش هم اینه که مثلا یه سیستم ۱۰۰ میلیونی رو در نظر بگیرید. درسته که خود پاور ممکنه ۴..۵ میلیون باشه اما قراره یه مادربرد و پردازنده ۱۰-۱۵ میلیون یه کارت گرافیک ۳۰-۴۰ میلیونی و باقی قطعات قدرت و برقشون رو از پاور بگیرن. پس اگه پاور با کیفیت و دارای گواهی های معتبر نباشه برای همه قطعات ریسک آسیب وجود داره. در حال حاضر تنوع پاور هم در بازار سخت افزار ایران بسیار بالاست. 

ما برای سیستم گیمینگ پیشنهادی ۶۰ میلیونی پاور کولر مستر MWE 650 با توان ۶۵۰ وات رو انتخاب کردیم. در بین برندهایی که پاورهای خوبی تولید می‌کنن و محصولاتشون هم توی بازار موجوده میشه به ایسوس و FSP و کولر مستر و موارد دیگه که بین اونها منبع تعذیه ایرانی هم وجود داره اشاره کرد. ما برای این سیستم یعنی سیستم پیشنهادی تا ۶۰ میلیون تومن پاور یا منبع تغذیه Coolermaster MWE 650w رو انتخاب کردیم که عملکرد خوب و قابل قبولی داره. این پاور به شما جای ارتقا هم میده، منتها با توجه به اینکه دیگه عمری از این پلتفرم گذشته، بهتره پاورهای دیگه رو هم مد نظر داشته باشید.

کیس AWEST مدل GT-AV201-MB

کیس AWEST مدل GT-AV201-MB

قطعه آخری کمه می‌خوایم درموردش صحبت کنیم کیسه. برای سیستم پیشنهادی ۵۰ تا ۶۰ میلیون در بازار انتخاب‌های بسیار زیادی وجود داره. اما توجه داشته باشید که قطعات اصلی ما به راحتی خنک میشن و مشکل ایرفلو کیس که یکی از مهم‌ترین عوامل سنجش یک کیس خوبه در این مورد برای ما اهمیت خیلی زیادی نداره و در حدی که هوا چرخش داشته باشه خود قطعات از پس خنک کاری خودشون برمیان. در راسنای همین توضیحات شما می‌تونید از بازه ۳ میلیون به بالا انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید. از کیس‌هایی که تولید شرکت‌های داخلی هستن تا مدل‌هایی که به‌طور جهانی جز کیس‌های محبوب به حساب میان. 

کیس AWEST مدل GT-AV201-MB

در این سیستم که عکس‌های اون رو مشاهده می‌کنید کیس Awest 201 انتخاب شده. به نسبت قیمتش، این کیس خوبیه، پنل جلوش مشه، پنجره کنارش از جنس شیشه حرارت دیده‌ست، اما یه نقطه ضعف داره که اونم نورپردازی ثابت فن‌هاست، یعنی فن‌های اون با مادربرد سینک نمیشن و رنگشون ثابته. با این قیمت نمیشه کیسی پیدا کرد که فن با نورپردازی ARGB داشته باشه، اگر این قابلیت رو بخواید باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید.


در ادامه می‌تونید کانفیگ نهایی رو ببینید.

  1. پردازنده: پردازنده Intel Core i5 13400F
  2. مادربرد: ASUS Prime H610m-a WIFI D4
  3. خنک‌کننده پردازنده: COOLERMASTER HYPER 212 HALO
  4. رم: رم Corsair Vengeance LPX 16GB 3200Mhz
  5. کارت گرافیک: کارت گرافیک Asus Dual RTX 4060 
  6. حافظه: Lexar nm620 1 TB 
  7. پاور: منبع تغذیه Coolermaster MWE 650w
  8. کیس: کیس گیمینگ AWEST مدل GT-AV201-MB

تست و بنچمارک سیستم آماده گیمینگ/ رندرینگ 60 میلیونی

تست و بنچمارک سیستم آماده گیمینگ/ رندرینگ ۶۰ میلیونی

در ادامه قصد داریم این سیستمی که با هم تا اینجا مشخصاتش رو دیدیم مورد تست و آزمایش قرار بدیم تا ببینیم در سناریوهای مختلف چه عملکردی از خودش نشون میده و می‌تونه در بارهای کاری مختلف چه امتیازی ثبت کنه. در ادامه ۵ تست نرم افزار و بازی برای شما قرار داده شده. (تمامی این تست‌ها توسط تیم بنچفا با استفاده از همین سیستم انجام شده)

بنچمارک Superposition برای کارت گرافیک 

بنچمارک Superposition برای کارت گرافیک 

اولین تست ما با استفاده از بنچمارک سوپرپوزیشن انجام شده. در تست ۱۰۸۰p extreme سوپر پوزیشن امتیازی که گرفتیم ۶۰۶۴ بود. ماکسیموم دمای کارت هم در این تست ۶۳ درجه. مدل کارتمون هم که ASUS rtx 4060 dual بود.

بنچمارک Cinebench R23

تست  Cinebench R23 رو بیشتر برای اینکه ببینیم کولر چه عملکردی داره اجرا کردیم. در طول تست بالاترین دمای cpu package که دیدیم ۶۶ درجه بود، اختلافی هم بین دمای هسته‌ها مشاهده نکردیم. P core ها داشتن با نهایتا ۴.۱ گیگاهرتز کار می‌کردن، که نهایت سرعت بوست چند هسته‌ای این پردازنده‌ست. خود اینتل اعلام کرده سرعت بوست این پردازنده ۴.۶ گیگاهرتزه، که البته این سرعت صرفا در عملیات‌های تک هسته‌ای قابل دسترسیه. در طول تست پردازنده داشت چیزی حدود ۹۳ وات برق مصرف می‌کرد، پاور لیمیت هم نشد و در نهایت امتیاز ۱۵۲۶۶ رو ثبت کرد.

بنچمارک CrystalDiskMark 

تست ۳DMark Timespy

تست 3DMark Timespy

در تست تایم اسپای امتیاز گرافیک ما شد ۱۰۶۸۳، امتیاز پردازنده‌مون شد ۱۱۲۶۸، میانگینی که گرفتیم هم ۱۰۷۶۶ بود. 

تست Blender Benchmark

تست Blender Benchmark

اولین تستمون رندر بلندره که از بلندر بنچمارک استفاده کردیم که نتایج رو با میزان تعداد سمپل در دقیقه اعلام می‌کنه. ما این بنچمارک رو هم روی پردازنده اجرا کردیم، هم روی کارت گرافیک. روی پردازنده، در تست مانستر ۹۳ سمپل در دقیقه، در تست جانکشاپ ۶۲ سمپل در دقیقه و در تست کلسروم، ۴۷ سمپل بر دقیقه نتایج پایانی ما بود.

تست Blender Benchmark

روی کارت گرافیک این اعداد در تست مانستر به ۱۶۱۹ سمپل در دقیقه، در تست جانکشاپ به ۷۸۴ سمپل در دقیقه و در تست کلسروم ۸۴۹ سمپل در دقیقه رسید. بعدا که نتایج بیشتری داشتیم، می‌تونیم اینا رو با کلی قطعه دیگه هم مقایسه کنیم.

عملکرد این سیستم در بازی Cyberpunk 2077

عملکرد این سیستم در بازی Cyberpunk 2077

به تست بازی می‌رسیم. بازی‌ها در رزولوشن ۱۰۸۰p تست شدن، بدون استفاده از DLSS و FSR که تست‌ها پایدار و قابل اطمینان باشن. و اما سایبرپانک. اینجا هم با ری تریسینگ تست رو انجام دادیم هم بدون اون و از بنچمارک بازی استفاده نکردیم. بدون استفاده از ری تریسینگ با تنظیمات الترا، ۷۱ فریم بر ثانیه به‌طور میانگین دریافت می‌کردیم، با ۱% لو ۵۴ فریم بر ثانیه. ری‌تریسینگ باعث شد ۴۰۶۰ خونسردیش رو از دست بده و به ۳۷ فریم بر ثانیه به‌طور میانگین رسید، با ۱% لو ۱۰ فریم بر ثانیه.

عملکرد این سیستم در بازی Cyberpunk 2077

عملکرد این سیستم در بازی Spiderman Miles Morals

عملکرد این سیستم در بازی Spiderman Milse Morals

در spider man Miles Morales، به‌طور میانگین با توجه به نقطه‌ای از شهر که در اون هستید، شاهد ۹۰ تا ۱۰۰ فریم بر ثانیه بودیم، با ۱% لو ۵۵ فریم بر ثانیه.

عملکرد این سیستم در بازی Resident Evil 4 remake

عملکرد این سیستم در بازی Resident Evil 4 remake

اول از همه، Resident Evil 4 remake. در این بازی این ترکیب تونسته ۷۷ فریم بر ثانیه به صورت میانگین به نمایش بذاره، با ۵۶ فریم بر ثانیه ۱% low.

جمع‌بندی سیستم پیشنهادی ۵۰ تا ۶۰ میلیون

در این مطلب با سیستم گیمینگ پیشنهادی ۵۰ تا ۶۰ میلیون آشنا شدید. حتماً نظرتون رو درباره این قطعات برامون بنویسید و بهمون بگید اگه شما بودید کدوم قطعات رو جایگزین می‌کردید. در ادامه می‌تونید ظاهر نهایی این سیستم رو ببینید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۳۶ نظر

  1. درود. چرا به جای Deepcool GAMAXX 400 XT از Green Notus 400 استفاده نکردید چون نویز بسیار پایین تری داره و کیفیتش هم اونقدرهاپایین تر نیست. دلایل برتری کولر انتخابی شما چیه

    1. نوتوس ۴۰۰ هم کولر خوبیه، اما ظاهرش به این کیس نمیخورد و ظاهر دیپ کول خیلی زیباتره. از نظر نویز و قدرت اختلاف آنچنانی ندارن.

  2. این رم کورسیر مدل های مختلفی داره مثل RT و RS و Pro فقط. تفاوت اینا در چیه و کدومشون واقعا بهتره. لطفا به طور کامل یک توضیحی بدید درباره همه مدل ها

    1. تفاوت های خاصی ندارن بیشتر ظاهریه. مدل RT تعداد LED هاش بیشتره و همچنین برای پردازنده های AMD بهینه شده. فرق خاص دیگه ای ندارن. یه مدل SL هم هست که نسخه کوتاه تر شده مدل Pro هستش تا با کولرهای بادی احتمال برخورد کمتر بشه.

  3. کیف کردم از خوندنش ، قصد خرید سیستم گیمینگ توی همین رنج رو دارم و این مقاله شما خیلی کمکم میکنه. فقط دو تا سوال ، اگ کار ادیت ویدئو و محتوی سازی نداشته باشم رم ۱۶ گیگ (۸×۲) میتونه کافی باشه ؟ و درمورد پاور هم چیزی نگفته بودین. بازم ممنون 😎👌

    1. میزان رم مورد نیاز تو ادیت بستگی به حجم پروژه هایی که اجرا میکنید داره، معمولا مشکلی نیست اما اگر ۳۲ باشه خیلی بهتره.
      درمورد پاورهم اسلایدش جا افتاده به زودی اوکی میشه.
      مرسی از نظرتون 😍❤️

  4. سلام. این کافیگ برای منی که ادیتور و عکاسم و سالی یبارم گیم نمیزنم مناسبه؟ صرفا نرم افزارای ادوبی رو میخوام اجرا کنم

    1. سلام عزیزم، کارت این سیستم AMD هستش مناسب برای گیم، اگر کار رندرینگ انجام می‌دید بهتره کارت انویدیا انتخاب کنید.
      همچنین ما می‌تونیم یک سیستم مخصوص شما طراحی کنیم تا حداکثر کارایی و صرفه‌جویی در هزینه رو داشته باشید، کافیه وارد لینک زیر بشید و فرم داخلش رو پر کنید:
      https://benchfa.com/help
      اگر سوالیم داشتید می‌تونید در دایرکت پیج اینستاگرام بنچفا مطرح کنید.
      آیدی پیج اینستاگرام: @Benchfa.ir

      1. درود دوست عزیز. روی کیس Lancool 2 mesh سه فن ۱۲۰ میلی‌متری به صورت پیش‌فرض نصب شده. به طور کلی شما امکان نصب سه فن ۱۲۰ میلی‌متری یا دو فن ۱۴۰ میلی‌متری در جلوی کیس، دو فن ۱۲۰ یا ۱۴۰ میلی‌متری بالای کیس و یک فن ۱۲۰ میلی‌متری در پشت کیس دارید.

      1. به نظرم خیلی قطعات رو پایین انتخاب کردید
        مادربرد میشه b760 ddr5 باشه که قسمتش با اون سری ۴ تومن فرق داره ، گرافیک رو‌میشه ۳۰۶۰ تی ای انتخاب کرد که قدرت بهتری داری … پاور رو میشه سری گلد انتخاب کرد که با این وضعیت با احتساب افزایش قیمت ، هنوز قیمت از ۵۰ تومن هم رد نمیشه حتی با گذاشتن کولینک لیکوئید ۳ فن … با تشکر

      1. به نظرم خیلی قطعات رو پایین انتخاب کردید
        مادربرد میشه b760 ddr5 باشه که قسمتش با اون سری ۴ تومن فرق داره ، گرافیک رو‌میشه ۳۰۶۰ تی ای انتخاب کرد که قدرت بهتری داری … پاور رو میشه سری گلد انتخاب کرد که با این وضعیت با احتساب افزایش قیمت ، هنوز قیمت از ۵۰ تومن هم رد نمیشه حتی با گذاشتن کولینک لیکوئید ۳ فن … با تشکر

  5. سلام یه سوال داشتم؟ برای گیم چه مدل از کارت گرافیک ۴۰۶۰ti بهتره و اینکه سه فن بودن یا دو فن بودن کارت گرافیک مهم هست برای گیم وfps بیشتری میدهد؟

    1. سلام محمد عزیز. در قدم اول بهتون پیشنهاد می‌کنم سمت مدل ۱۶ گیگابایتی این کارت نرید. در مرحله بعد می‌تونید از برندهایی مثل ایسوس، MSI و بعد از اینها گیگابایت و زوتک کارت گرافیک رو انتخاب کنید. دو فن یا سه فن بودن ارتبط مستقیمی با FPS نداره. اما وابسته به مدل کارت مدل‌های سه فن کولینگ بهتری دارن. اما بازم تاکیید می‌کنم که همیشه اینطور نیست. شما می‌تونید برای راهنمای خرید قطعات کامپیوتر فرمی که در لینک زیر وجود داره رو پر کنید.
      benchfa.com/help

  6. سلام .ببخشید این کامپیوتر میتونه GTA6 که میگن داره میاد و سنگینه و پرحجمه رو بکشه و راحت و رون اجرا کنه؟

    1. سلام ارشیای عزیز. احتمالا سیستم پیشنهادی برای این بازی در سال ۲۰۲۵ یا حتی ۲۰۲۶ در دسترس قرار می‌گیره. اما این سیستم از قطعات جدید داخلش استفاده شده و قاعدتا باید بتونه این بازی رو روی تنظیمات متوسط اجرا کنه.

  7. سلام وقت بخیر سیستم مناسب ریندریگ ادیت ویدیو حدود ۶۰ میلیون چی معرفی میکنید ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام امیر عزیز برای دریافت مشاوره خرید سیستم مناسب رندر می‌تونید فرمی که در لینک زیر وجود داره رو پر کنید.
      benchfa.com/help

    1. سلام آقای شجاعی. با ۶۵۰ وات نباید طبق گفته انویدیا مشکلی پیش بیاد اما اگه ۷۵۰ وات تهیه کنید خیلی بهتره خیالتون هم راحته

  8. من با حدود ۴۸ این قطعات رو خریدم
    H610 m-a d4
    I5 12400f tray
    Asus rtx 4060ti 8g oc dual
    Corsair vengeance rgp pro 3200 cl16
    Nm620
    Deepcool ag400
    کیس هم گرین استرایکر
    با ی پاور ۶۰۰ وات گرین
    قیمت بازار ایران هم تعریفی نداره اگه می‌خواین بخرین هرچه سریع تر خرید رو انجام بدید بهتره.

  9. به نظرم خیلی قطعات رو پایین انتخاب کردید
    مادربرد میشه b760 ddr5 باشه که قسمتش با اون سری ۴ تومن فرق داره ، گرافیک رو‌میشه ۳۰۶۰ تی ای انتخاب کرد که قدرت بهتری داری … پاور رو میشه سری گلد انتخاب کرد که با این وضعیت با احتساب افزایش قیمت ، هنوز قیمت از ۵۰ تومن هم رد نمیشه حتی با گذاشتن کولینک لیکوئید ۳ فن … با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×