محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی هابازی

۱۳ انتظار مهم گیمر ها از بازی GTA 6

سال ۲۰۱۳ یکی از موفق‌ترین بازی های جهان‌باز یعنی GTA 5 منتشر شد. از اون سال تا به حال این بازی طرفدارهای خودش رو داشته و هنوز هم که هنوزه گاهی اوقات میشه تو صدر جدول فروش هفتگی یا ماهانه‌ی پلتفرم‌های مختلف دیدش. اما دیگه کاسه صبر بازیکن‌ها لبریز شد و اونا خواستار نسخه بعدی بودن. راک استار هم از خر شیطون پایین اومد و بالاخره GTA 6 رو بدون اشاره به تاریخ انتشار معرفی کرد. طبق معمول پلیرها به اصطلاح برای این بازی هایپ شدن و شروع کردن به صحبت کردن راجع بهش و بیان انتظاراتشون از این بازی که قراره تعدادیشون رو باهم بخونیم. پس در ادامه با بنچفا همراه باشید. 😎


۱. نقشه بزرگ‌تر یا مکان‌های جدید

چیزی که همیشه تو سری بازی‌های GTA مشهود بوده مپ بزرگش و طراحی متنوع اون هستش و علاوه بر اون امروزه بازیکن‌ها با بزرگ بودن جهان بازی در صورتی که تکراری یا حوصله سربر نباشه مشکلی ندارن. پس این انتظار میره که نسبت به نسخه‌های قبلی نقشه بزرگ‌تر یا قابلیت به سفر به مکان‌های جدید رو داشته باشیم. البته با سیاست‌هایی که راک استار سر GTA 5 به خرج داد، بعید نیست که این قابلیت‌ها در قالب DLC ارائه بشن.


۲. سیستم رانندگی جدید

سیستم رانندگی همیشه یکی از ارکان اصلی سری GTA بوده، به طوری که عملاً وقت بیشتری رو پشت فرمون می‌گذروندیم تا رد کردن مراحل. با این حال کمتر کسی بوده که از سیستم رانندگی این بازی کاملاً راضی بوده باشه و ایرادات زیادی داخلش مشاهده میشه. برای مثال تو نسخه چهارم این سری و نیکوی معروف عملاً احتمالش خیلی کم بود که شما بتونید مسیرتون رو بدون تصادف به پایان برسونید یا تو نسخه پنجم سر اکثر پیچ‌ها هممون به مشکل می‌خوردیم. پس انتظار بالایی میره که به بهبود این مورد هم بپردازن.


۳. مراحل خلاقانه

سال ۱۹۸۴ بود که اولین بازی جهان‌باز معرفی شد و تا به الان بازی‌های جهان باز زیادی منتشر شدن، اما همه‌ی اونها به یک بازی موفق تبدیل نشدن. یکی از بزرگترین دلایل شکست این بازی‌ها تکراری بودن مراحلشون بود. طبیعتا یک بازی جهان‌باز از گیم ‌پلی نسبتاً طولانی‌ای هم برخورداره و اگه مراحل بازی شباهت بسیار زیادی به هم داشته باشن، بازیکن خسته میشه و تصمیم به کنار گذاشتن اون بازی می‌کنه. راک استار در GTA 5 تا حدودی این مسئله رو رعایت کرد اما نه به قدر کافی.


۴. مراحل پویاتر

وقتی حرف از پویا بودن مراحل میشه، GTA حرف زیادی برای گفتن نداره. اکثر مراحل به گونه‌ای هستن که شما فقط یک روش برای به پایان رسوندنش دارین که همون یک روش هم توسط خود بازی بهتون گفته میشه. به زبون ساده‌تر خود بازی بهتون میگه چکار کنید و فقط هم همون رو قبول داره و اگه کار دیگه‌ای بکنین با پیام Mission Failed مواجه میشین. پس باز بودن دستمون هنگام انجام مراحل هم وارد لیست انتظاراتمون میشه.


۵. بهبود سیستم تیراندازی

وقتی آخرین نسخه از سری GTA منتشر شد توقعات بالایی درمورد سیستم تیراندازی بازی وجود نداشت. ولی با گذشت زمان و معرفی شوتر هایی که تخصصشون این بود، امروزه توقعات هم بالا رفته. پس قطعا هممون منتظر سیستم تیراندازی جدیدی هستیم که داخل بازی باهاش به کشت و کشتارمون برسیم.


۶. NPC های فعال‌تر و باهوش‌تر

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین المان‌های بازی‌های جهان باز، NPC های اونان که تجربه رو برای بازیکن جذاب‌تر می‌کنن. برای این موضوع هم می‌تونیم RDR2 رو مثال بزنیم که اکثر کاراکتر‌های فرعی اون حرفی واسه گفتن داشتن و یک داستانی پشتشون بود، چیزی که GTA کمبودهایی در موردش داشت.

پس اینم رفت تو لیست انتظاراتمون از بازی GTA 6.


۷.گزینه‌های متنوع‌تر برای شخصی‌سازی خودروها

درسته که راجع به یک بازی ریسینگ مثل Need For Speed صحبت نمی‌کنیم، اما تو بازی‌ای که مانور زیادی روی استفاده از ماشین‌ها میده، کسی از گزینه‌های فراوان و متنوع برای شخصی‌سازی ماشین، موتورش یا حتی وسیله‌های نقلیه‌ای مثل هواپیماها و قایق‌ها بدش نمیاد. مسلماً اکثرمون این انتظار رو داریم که راک استار تو این زمینه هم دستمون رو تا حدودی باز بزاره.


۸. شخصی‌سازی کاراکتر‌ها، این بار به روشی جدید

تو سری‌های قبل تنها گزینه ما برای شخصی‌سازی کاراکترمون تغییر لباس‌ها، مو و ریش بود. وقتی که بازیکن بتونه کاراکتر مورد نظر خودش رو اونطوری که می‌خواد شخصی‌سازی بکنه و به بازی‌کردن باهاش بپردازه، لذت اون بازی براش چند برابر میشه. بازی‌هایی رو هم دیدیم که تو این زمینه موفق بودن مثل ۲۰۷۷ Cyberpunk. اما اگر راک استار قراره سراغ چنین گزینه‌ای بره، بهتره که درست و حسابی بهش بپردازه وگرنه اگه بیخیالش بشه بهتره.


۹. تمرکز بیشتر بر روی انتشار محتوای جدید برای بخش آفلاین

همونطور که گفتیم سال ۲۰۱۳ بود که GTA 5 منتشر شد و تا الان DLC های زیادی برای این بازی منتشر شدن و اکثرشون برای بخش آنلاین بازی بودن و این به مذاق کسایی که زیاد اهل بازی آنلاین نیستن، نیومد. دیگه هممون بحث دوشیده شدن این بازی رو می‌دونیم پس بیاین امیدوار باشیم که این بلا سر GTA 6 نیاد.


۱۰. محیط تخریب‌پذیر

اکثر شرکت‌های بازی‌سازی وقتی می‌خوان زور آخرشون رو برای واقع‌گرایانه بودن بازیشون بزنن از این گزینه استفاده می‌کنن که اگه از حق نگذریم کار خیلی خوبی ‎‌هم میکنن. پس راک استار هم که سابقه درخشانی تو واقع‌گرایانه بودن بازی‌هاش داره، می‌تونه سراغ این گزینه بره. فقط تصور کنید که کاور دشمنی که پشت یک بلوک بتنی پناه گرفته رو با RPG می‌ترکونین. :)))


۱۱. ساختمان‌های بیشتری که بشه واردشون شد

یکی از چیزهایی که هممون موقع بازی کردن سری GTA داشتیم این بود که بتونیم وارد یک‌سری از ساختمان‌ها بشیم. البته چند‌تا ماد هم تو این زمینه برای برطرف کردن فضولیمون منتشر شد ولی خب به دلیل نبودن جزئیات، کافی نبودن. پس بیاید امیدوار باشیم که راک استار بیشتر به داخل ساختمان‌ها بپردازه و بزاره واردشون شیم.


۱۲. شخصی‌سازی خونه

راجب شخصی‌سازی کاراکتر و وسایل نقلیه گفتیم، پس چرا راجب خونه نگیم؟ تو سری بازی های GTA  همیشه اینطوری بوده که یک‌سری خونه که از قبل همه‌چیشون مشخص شده بود رو نقشه علامت‌گذاری می‌شدن که ما می‌تونستیم اونارو بخریم. اما اگه می‌تونستیم داخل خونمون رو هم خودمون تصمیم بگیریم که چه شکلی باشه چی؟ یه مورد دیگه هم به لیست انتظاراتمون از GTA 6 اضافه شد.


۱۳. دکمه دویدن

هیچوقت هیچکس دلیل این رو نفهمید که چرا باید چندبار یک دکمه مخصوص رو برای دویدن فشار داد وقتی میشه همون دکمه رو یک‌بار فشار داد. اینم میشه یکی دیگه از امیدواریامون که راک استار می‌تونه باهاش به طول عمر بیشتر کنترلر‌ها کمک کنه.


الان که در سال ۲۰۲۳ به سر می‌بریم، ۱۰ سال از انتشار آخرین نسخه GTA می‌گذره پس طبیعیه که توقعاتمون از راک استار سر بازی GTA 6 بالا باشه اون هم وقتی که شاهد نکات مثبت زیادی تو RDR2 بودیم. اما همونطور که گفته شد، این‌ها تمام انتظاراتی‌ بودن که ما از شرکت سازنده داریم. یعنی در خوش‌بینانه‌ترین حالت و بدون در نظر گرفتن پول‌پرست بودن شرکت های سازنده می‌تونیم شاهد این بهبودها در گیم پلی بازی باشیم. شما هم اگر نکات جدیدی به ذهنتون رسید، حتما برای ما بنویسید تا با هم رویا‌پردازی کنیم. :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×