بازیبررسی بازی

نقد و بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora؛ ماجراجویی در پاندورا

فیلم‌های آواتار بسیار سرگرم‌کننده هستن و واقعا حرف ندارن، اما نحوه داستان سراییشون چیزیه که میشه بهش انتقاد وارد کرد. در عوض، انتقال تجربه‌ی فرمول‌های آشنا به دنیای بیگانه جنب و جوش زیادی رو ایجاد می‌کنه و از نظر بصری، فیلم‌‎‌ها رو ارتقا میده. بازی Avatar: Frontiers of Pandora هم از همین روش پیروی می‌کنه و شامل کاوش و نبرد اول شخصیه که به‌طور آزادانه از فرنچایزهایی مانند Far Cry الهام گرفته. اما در اینجا، یک دنیای فانتزی عظیم و پرجزئیات به این تجربه جون می‌بخشه و اون رو هم جذاب‌تر و هم گاهی بیهوده مبهم‌تر می‌کنه. برای بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora تا آخر این مطلب همراه بنچفا باشید.

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora

همزمان با فیلم‌ها، بازی Avatar: Frontiers of Pandora یک داستان مستقل جداگانه درباره گروه کوچکی از ناوی‌های جوان رو روایت می‌کنه که توسط RDA شرور و بی‌پروا و بی‌احتیاط در زمینه‌ی زیست‌محیطی بزرگ شدن و یک فرد ناوی به تدریج میراث و پیوندشون با طبیعت رو کشف می‌کنه. مضامین محیطی آشکار این مجموعه با یک موضوع واضح درباره جدایی کودکان و آموزش مجدد اجباری در میان جمعیت‌های بومی برجسته میشه.

توسعه‌دهنده‌ Massive Entertainment کار خارق‌العاده‌ای انجام داده و ظرافت‌های تخیلی منحصربه‌فرد Na’vi رو به تصویر می‌کشه و چندین چین‌و‌چروک تازه رو در قالب افراد و قبیله‌های جدید اضافه می‌کنه. این دقیقا همون چیزیه که طرفداران این فرانچایز می‌خوان تا به بخش داستانی این سری اضافه کنن.

گیم پلی

گیم پلی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

در بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora، گیم پلی بازی در مورد دویدن و جهش در جنگل های متراکم، دشت‌ها و غارهاست، در حالی که به‌طور همزمان اسرار بسیاری از گیاهان و جانوران پاندورا رو به پلیرها آموزش میده. غنی بودن اکوسیستم‌ها به گونه‌ای بی‌نظیره که در کمتر عنوان جهان‌بازی شاهدش هستیم. از یادگیری خواص و پتانسیل موجودات زنده عجیب‌وغریب در مسیر میشه لذت کافی رو برد. همزمان با یادگیری این مسائل، مهارت‌ها و تجهیزات جدید مهارت ناوی شما رو افزایش میده و رفته‌رفته به شما کمک می‌کنه تا بر بازی بیشتر مسلط شید.

طراحی جذاب بازی آواتار پاندورا

ارائه بصری بازی آواتار پاندورا فوق‌العادست و رنگ‌های فراوان و پس‌زمینه‌های طبیعی باشکوه فیلم‌ها رو رعایت می‌کنه. درکمال تعجب، دنیای سرسبز و پرجزئیات هم مایه شادی و هم مانع بود. گاهی اوقات، تصاویر روی صفحه به قدری بزرگ می‌شن و تجزیه و تحلیلشون سخت میشه که بازی از نظر بصری گیج کننده میشه. یعنی این‌طوری بگم که ممکنه گاهی اوقات مواردی رو در شلوغی تصویر گم کنید.

طراحی جذاب

به لطف سیستم پیمایش جذابی از کوهنوردی، پریدن، سر خوردن و اشیاء محیط (مانند گیاهانی که شما رو به هوا پرتاب می‌کنن) که با هم ترکیب میشن جلوه ای به یاد ماندنی از بازی ایجاد میشه و منجر به یک سیستم پیمایشی جذاب با تنوع مناسب میشه که از خسته‌کنندگی بازی کم می‌کنه؛ جهت یابی. در کنار همه‌ اینها اژدهای ایکران مخصوص خودتون رو هم دارید که به وسیله‌ اون می‌تونید بر فراز مپ پرواز کنید.

نبردهای بازی Avatar: Frontiers of Pandora

نبردهای بازی Avatar: Frontiers of Pandora

در طول مسیر، نبرد با استفاده از کمان و تفنگ‌های تهاجمی باعث بیشتر شدن جذابیت اکشن بازی میشه، که اغلب مانند اکثر گیم‌ها با‌ آپشن مخفی‌کاری همراه میشه. هردوشون به خوبی پیاده شدن اما عالی نیستن. برای مخفی‌کاری ابزار و گزینه‌های کمی در دسترس دارید و در کنار اون روش مستقیم و خشن همیشگی خیلی سریع‌تر شمارو به نتیجه میرسونه. نبردها به خودی خود شدید و کشنده هستن اما به ندرت بالاتر از تلاش برای نگاه کردن از پشت نقاط پوشش برای شلیک گلوله به افراد بد قرار می‌گیرن. فایت‌های نزدیک تا حدودی شبیه فیلم‎‌ها ساخته شدن اما باز هم با این وجود همیشه قابل اجرا نیستن.

شکار، جمع آوری، کرفتینگ و آشپزی از ویژگی های اصلی هستن. چیزهای زیادی برای آزمایش وجود داره، مثلا درست کردن آرمور و یا غذای جدید به نوع خودشون گاهی می‌تونن سرگرم کننده باشن. اما در نهایت با گستردگی زیادی از گزینه‌ها رو‌به‌رو می‌شید. ده ها پوست مختلف درخت، خزه، پوست حیوانات و مخروط کاج که بسیاری از اون‌هارو فقط میشه در زمان های خاصی از روز یا شرایط آب و هوایی به‌طور مطلوب جمع آوری کرد در نهایت راهشون رو به ذهنتون باز می‌کنن. بازی عملاً از شما می‌خواد که با این مکانیک‌ها درگیر بشید تا پیشرفتی معنادار داشته باشید، و من اغلب متوجه می‌شدم که این موارد رو در مسیر داستانی قرار میده، یا اینکه ردیابی چیزهایی که لازم دارید ممکنه خسته‌کننده بشه.

آيا بازی Avatar: Frontiers of Pandora ارزشش رو داره؟

در بین اکشن و اکتشاف، Avatar: Frontiers of Pandora مجموعه‌ای از مکانیک‌ها و سیستم‌های جزئی بیشتری رو سر راه شما قرار میده. باز هم، این موارد اغلب اوقات سرگرمی رو به همون اندازه که بهش اضافه می‌کنن، مختل می‌کنن. هک کردن سیستم‌های برقی و درب‌ها، تحقیقات خسته‌کننده برای سرنخ‌های پزشکی قانونی در یک صحنه، ردیابی ارزهای متعدد و علاقه‌مندی‌های قبیله‌ها در اینجا چیزهای زیادی وجود داره که گاهی اوقات حواستون رو از چیزی که واقعاً سرگرم‌کنندست منحرف می‌کنه.

با این وجود، من چیزهای زیادی رو در بازی Avatar: Frontiers of Pandora دوست داشتم، از جمله اضافه شدن بخش مولتی پلیر چند نفره، که به بازیکنان اجازه میده از بازی با یک دوست لذت ببرن. با گذشت زمان، بسیاری از ویژگی های موجود درون این عنوان شروع به ایجاد خودنمایی کردن، و من از هر چیزی استفاده کردم تا داخل این بازی احساس راحتی کنم و بهش خرده نگیرم. با صبر و حوصله و روی باز وارد حیات‌وحش پویای پاندورا بشید تا شاهد عظمت دنیای آواتار باشید. اگه بخوایم به چیزی شانس اضافه کردن به Lore دنیای آواتار بدیم اون همین بازیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×