بازیبررسی بازیمعرفی بازی

رتبه‌بندی سری Assassin’s Creed؛ از کانر تا اتزیو

سری Assassin’s Creed در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و از اون زمان به بعد، این سری به یک عنصر ثابت در دنیای گیمینگ تبدیل شده. در طی این سال‌ها عناوین مختلفی رو به‌صورت سالانه و یا حتی بیشتر از این سبک شاهد بودیم. این روند اکنون کمی کاهش یافته، اما تاریخ طولانی این فرنچایز مطمئناً ما رو از بازی‌های Assassin’s Creed غافل نکرده تا ازشون لذت ببریم. اما مقایسه عناوین مهم این سری چطوری میشه؟ در ادامه قراره لیستی رو مشاهده کنید که عناوین مهم رو داخلش لیست کردیم. پس برای رتبه‌بندی سری Assassin’s Creed همراه بنچفا باشید.

رتبه‌بندی سری Assassin's Creed؛ از کانر تا اتزیو

بازی اساسینز کرید ۳ (Assassin’s Creed III)

دنبال کردن مسیر اتزیو برای هر قهرمانی کار سختی خواهد بود و کانر از بازی Assassin’s Creed III تلاش می‌کنه تا مسیر پیشینیانش رو طی کنه. بدون ابتکار زیاد خودش، او عمدتاً کارهای روزمره رو برای شخصیت های مهم تاریخی انجام میده و به طور اتفاقی در قلب همه رویدادهای قابل توجه انقلاب آمریکا قرار داره. جدا از معقول بودن روایت، این عنوان عناصر مهم و جالبی مثل جنگ دریایی و خانه‌سازی رو معرفی می‌کنه. شهرهای استعماری و جنگل وسیع به اندازه اروپای رنسانس سرگرم کننده نیستن، اما این قسمت بلندپروازانه سعی می‌کنه محتوای زیادی رو ارائه بده و داستانی پیچیده و گسترده رو روایت کنه. ممکنه در هر مرحله موفق نشه، اما نمی‌تونید Assassin’s Creed III رو به تلاش نکردن برای تجربه بهتر متهم کنید.

بازی اساسینز کرید میراژ (Assassin's Creed Mirage)

بازی اساسینز کرید میراژ (Assassin’s Creed Mirage)

از زمان بازی Assassin’s Creed Origins در سال ۲۰۱۷، یوبی سافت به گسترش امکانات جهان باز فرنچایز خیمه شب بازی خودش ادامه داده. درحالی‌که این فشار برای چیزهای بیشتر مورد استقبال طرفداران قرار گرفته، اما عدم تمرکز مشخصی روی اصول سری Assassin’s Creed وجود داره که این مجموعه رو به اونچه امروز است تبدیل کرده: پارکور، مخفی کاری، و ترور. Ubisoft Bordeaux که می‌خواست ۱۵ سالگی سری Assassin’s Creed رو جشن بگیره، Assassin’s Creed Mirage رو ایجاد کرد، یک ورودی ساده به اصول اولیه که اولین بار در سال‌های اخیره که می‌توانید در کمتر از ۸۰ ساعت تمومش کنید.

در طول داستان تقریباً ۱۵ ساعته‌ این بازی، بازیکنان بسیم بن اسحاق رو کنترل می‌کنن، که اولین بار اون رو به عنوان یک شخصیت مهم در Assassin’s Creed Valhalla دیدیم، در داستانی در حال بلوغ که یک دوره مخفی از گروه Hidden Ones رو روشن می‌کنه. در حالی که داستانش باعث شد که ما چیزهای بیشتری ازش بخوایم، ​​به خصوص با پایان ضد اقلیم و ناگهانیش، کاوش در شهر منحصر به فرد بغداد با استفاده از پارکور و مخفی کاری لذت بخش بود. سکانس‌های رزمی گسترده، مکانیک‌های RPG، غارت‌های چند مرحله‌ای و ماجراجویی‌های گسترده در سراسر کشورها از بین رفتن. در جای خود، یادآوری کم‌رنگی از جایی که Assassin’s Creed به عنوان یک فرنچایز شروع شد و چه چیزی اون رو خاص می‌کنه محسوب میشه، حتی اگر عمق کلی Mirage کمتر از چیزی باشه که ما انتظار داشتیم.

Assassin's Creed Revelations

Assassin’s Creed Revelations

تا این مرحله در اصل و نسب AC، هر ورودی در این سری به نظر یک گام مهم به جلو بود. با این حال، Revelations تفاوت چندانی با دیگر ماجراهای Ezio نداره. دارای گیم پلی سرگرم کننده، ماموریت های جالب و ارائه سینماییه. از یک طرف، شکایت از چیزهای خوب بسیار سخته. از سوی دیگر، خستگی فرنچایز به این ترتیب برطرف میشه. مینی‌گیم دفاع از برج تنها افزودنی قابل‌توجه این عنوانه اما اونقدرها هم جالب نیست و در لذت شما از بقیه بازی اختلال ایجاد می‌کنه، که باعث میشه کل تجربه مانند یک قدم به عقب به نظر برسه. به‌علاوه، اگرچه Revelations به خط داستانی Ezio / Altair نزدیک میشه، اما قوس مدرن دزموند کاملاً متوقف میشه، بنابراین حس پیشرفت بیشتری رو منتقل نمی‌کنه.

Assassin's Creed Unity در رتبه بندی سری Assassin's Creed

Assassin’s Creed Unity در رتبه بندی سری Assassin’s Creed

احتمالاً داستان‌های ترسناک Unity رو شنیدید، یا حتی خودتون اون‌ها رو تجربه کردید. هیچ راه دیپلماتیکی برای گفتنشون وجود نداره: این بازی در زمان راه اندازی یک فاجعه بود. طرفداران بازی در چند هفته اول با مشکلات زیادی مواجه شدن که یوبی سافت عذرخواهی رسمی کرد. این آسیب قبلاً از نظر درک عمومی وارد شده بود، اما بخش شگفت‌انگیز اینجاست: زمانی که پارگی‌ها وصله شدن، یونیتی واقعاً خوب شد. امروزه، بازیکنان می‌تونن روایت نسبتاً بدون دردسر انقلاب فرانسه رو با ماموریت‌های سرگرم‌کننده همکاری، مکانیک لول‌بندی جالب و رویکردی چالش‌برانگیز برای مبارزه جذب کنن. بعلاوه، رابطه بین آرنو و الیز به خوبی به نمایش دراومده و حس خاصی به داستان اضافه می‌کنه.

همون اساسینز کرید ۱

بازی اساسینز کرید ۱ (Assassin’s Creed 1)

Assassin’s Creed اصلی ممکنه همه‌ی سیستم‌های توسعه‌یافته ورودی‌های بعدی رو نداشته باشه، اما دید و هدفی واضح داره که استادانه اجرا میشه. بیشتر همتایان اپن ورلد AC در مورد تخریب در شهرهای معاصر بودن، اما یوبی سافت با غوطه ور کردن بازیکنان در دنیای باستانی وسیع و اسرارآمیز که امروزه هم جذابه، این قالب رو شکست. ترکیبی از مخفی کاری و اکشن شما رو تشویق می‌کنه در حالی که حواستون به محیط اطرافتون باشه به کاوش بپردازید، مبارزه‌های این عنوان سنگین و منحصربه‌فردن و ترورهای کلیدی کیفیتی تقریباً شبیه به پازل دارن. ماموریت‌های قبل از ترورها تکراری هستن، اما نکات داستانی بزرگ‌تر به بازیکنان آنقدر جذابیت میده که اون‌ها رو مجبور به تجربه دوباره می‌کنه.

Assassin's Creed Origins

Assassin’s Creed Origins

هر قسمت در این سری تغییراتی رو در فرمول اصلی ایجاد می‌کنه، اما Origins بزرگترین تغییر رو از یک ورودی به ورودی بعدی نشون میده. با تجسم مجدد مبارزات و پیشرفت، Origins با عناصری مثل تجهیزات طبقه بندی شده، سطوح شخصیت و اسکیل تری توسعه یافته قدم‌هایی رو در ژانر RPG برمی‌داره. علیرغم این تغییرات، Origins همچنان دارای ویژگی‌های بارز این سریه، مثل فضای جذاب مصری و مبارزه بین جناح‌هایی که برای قدرت رقابت می‌کنن. در حالی که این بازی جسورانه چیزهای جدیدی رو امتحان می‌کنه، این آزمایش با موفقیت‌های متفاوتی همراهه. اگرچه ریسک‌های Origins هیجان‌انگیزن، اما کیفیت ناهمواریشون باعث میشه که این تجربه اولین قدم در یک تکامل بزرگ‌تر به نظر برسه.

Assassin's Creed Valhalla

Assassin’s Creed Valhalla

نقشه Valhalla ممکنه در مقایسه با اندازه عظیم Odyssey و Black Flag کوچک‌تر به‌نظر برسه، اما مسلماً محتواش بیشتر از هر بازی سری Assassin’s Creed تا به امروز محسوب میشه. در کل انگلستان و دو قلمرو اساطیری و همچنین ایرلند به لطف دی‌ال‌سی Wrath of the Druids، به زبان ساده هیچ چیز کم نداره. در والهالا راحت باشید در اطراف سواحل رودخانه های انگلیسی قایقرانی کنید، مانند پادشاه وایکینگ یا ملکه ایور غارت کنید، اعضای گروه باستانی در سراسر حومه شهر رو ترور کنید یا شکارچیان پشمالو در نروژ رو ضایع کنید، شما مشغول یک بازی خونین (به معنای واقعی کلمه) خواهید بود.

مانند پیشینیان خودش، برای علاقه‌مندان به درگیری بزرگ‌تر Assassins vs Templar و ویژگی های آشکاری که می‌تونه بازی‌های Assassin’s Creed آینده رو شکل بده، تکه‌هایی از طعم افسانه رو به مخاطبان ارائه میده. اما در قلب والهالا داستانی از خانواده، فداکاری و انتقام وجود داره. اگر به صدها ساعت گیم‌پلی Assassin’s Creed نیاز دارید، Valhalla این نیاز شما رو برطرف می‌کنه.

بازی اساسینز کرید ۲ (Assassin’s Creed II)

بازی Assassin’s Creed II که به‌طور کامل سرنوشت اپن‌ورلد خودش رو در برمی‌گیره، شهرهای متراکم‌تری رو برای کاوش، فعالیت‌های بیشتر و سیستم مبارزه‌ای جذاب‌تر به بازیکنان میده. معرفی اتزیو، که تا به امروز شناخته‌شده‌ترین قهرمان سریه، تنها یکی از حرکت‌های محوری AC II به حساب میاد. همچنین عناصر کلیدی دیگه‌ای مثل ساخت و ارتقاء یک دفتر مرکزی، یافتن کلکسیون‌های مرتب (مثل «The Truth») و کسب درآمد در طول زمان رو ایجاد می‌کنه. این ورودی همچنین یک لذت ویژوال خاصی داره که شکوه ایتالیای رنسانس رو به‌طور کامل بازسازی می‌کنه، از کلیساهای سر به فلک کشیده گرفته تا آب‌راه‌های پیچ در پیچ. با کارهای زیادی که باید خودتون انجامشون بدید تا لذتشون رو درک کنید. گم شدن در بازی Assassin’s Creed II اجتناب‌ناپذیره.

Assassin's Creed IV: Black Flag

Assassin’s Creed IV: Black Flag

از بسیاری جهات، Black Flag یک عنوان متفاوت از عناوین Assassin’s Creed محسوب میشه که خیلی وقته از انتشارشون می‌گذره اما تجربشون هیچوقت خسته‌کننده و تکراری نمیشه و جذابیتش رو از دست نمیده. به‌عنوان یک دزد دریایی که در جستجوی گنجه، ساختمان‌های بلند و توطئه‌های سیاسی بازی‌های قبلی را با خطر دریاهای آزاد معاوضه می‌کنید. زندگی یک دزددریایی هیجان‌انگیزه، از هیجان اکتشاف گرفته تا هرج‌ومرج جنگ‌های دریایی بدون صحبت کردن از صدای خدمه‌تون که در حال آواز ترک‌های دریایی هستن. داستان به‌نظر ضعیف و تکه‌تکه به‌نظر می‌رسه، اما شما اونقدر درگیر فتح جزایر هستید که به‌سختی متوجه می‌شید. اگه Black Flag رو به‌عنوان یک فانتزی دزدان دریایی به جای بازی سنتی Assassin’s Creed ببینید، ناامید نمی‌شید.

 Odyssey در سری Assassin's Creed

Odyssey در سری Assassin’s Creed

با ادامه کاوش در قلمرو RPG که توسط Origins آغاز شد، Odyssey عناصر سبک جدید رو به‌طور کامل در ساختار Assassin’s Creed گنجونده. به عنوان یک مزدور در یونان باستان، بازیکنان دارای سطح رضایت بخشی از مالکیت بر تمام مهارت‌های خودشون هستن. چه در حال انتخاب در دیالوگ باشید و چه در کشتی شخصی سازی شدتون بر روی نقشه عظیم حرکت کنید، احساس آزادی گسترده در Odyssey هیجا‌ن‌انگیزه. درخت مهارت به شما امکان دسترسی به مجموعه‌ای از توانایی‌های رزمی هیجان‌انگیز رو میده و باعث میشه در میدان جنگ احساس کنید که یک نیروی قدرتمند هستید.

Assassin's Creed Syndicate

بازی Assassin’s Creed Syndicate

یک سری بازی می‌تونه توشه‌های زیادی رو در چندین قسمت به دست بیاره و ویژگی‌های بیشتری رو در چندین بازی مختلف به کار ببره که تا به حال در یک ورودی قرار می‌گیره. Syndicate امکانات رو بررسی می‌کنه و نمایش تقریباً کاملی از تجربه Assassin’s Creed «سبک کلاسیک» رو جمع‌آوری می‌کنه. ماموریت‌های ترور با دقت طراحی شده (با فایت‌های منحصر به فرد عالی) و محیط ویکتوریایی جذاب، نکات برجسته‌ای هستن که طرفداران انتظار دارن. با این حال، این ماجراجویی هنوز هم شگفتی‌هایی رو در خودش جای داده. زیپ لاین جدید پیمایش رو دوباره تقویت می‌کنه، و سیستم ارتقا به شما یک راه رضایت‌بخش برای گسترش توانایی‌های شخصیت‌های دوقلو یعنی Jacob و Evie Frye میده.

Assassin's Creed: Brotherhood

بازی Assassin’s Creed: Brotherhood

Brotherhood تعادل تقریباً کاملی بین اصلاح عاقلانه بهترین قسمت‌های سری و گذاشتن نشانش در این فرانچایز برقرار می‌کنه. در حالی که بسیاری از عناصر از AC II الهام می‌گیرن، مکانیک جدید Brotherhood به این فرمول کمک می‌کنه که اون رو به تجربه‌ای عمیق‌تر و باارزش‌تر تبدیل کنه اما فقط یک مقدار کم. شما می‌تونید در مبارزه تهاجمی‌تر باشید و به جای اینکه منتظر حملات برای مقابله باشید، قتل‌های زنجیره‌ای انجام بدید. اتزیو به جای ارتقاء یک پایگاه واحد، کل شهر رم رو بازسازی می‌کنه و مدعی قلمرو و بهبود مغازه‌ها برای ایجاد نفوذ Assassinـه.

اون همچنین افراد مبتدی خودش رو به خدمت می‌گیره و اون‌هارو را در نبرد فرا می‌خونه و اون‌هارو به ماموریت‌هایی می‌فرسته که به‌صورت خودکار در زمان واقعی انجام میشن. این لایه‌ی مدیریت باعث میشه که بازیکنان احساس کنن بیش از یک عروسک در میان جمعیت هستن. این حس نظارت و هدایت بر سرنوشت دستور Assassin به عنوان یک رهبر رو منتقل می‌کنه. یک حالت چندنفره رقابتی هوشمندانه رو هم به این لیست اضافه کنید و Brotherhood تبدیل به بهترین تجربه Assassin’s Creed میشه که سایرین با این عنوان سنجیده می‌شن.

جمع‌بندی رتبه‌بندی سری Assassin’s Creed

خب حالا شاید بگید که پس رتبه‌بندیش کجاست؟ منم بهتون میگم که به این دلیل رتبه‌‌بندی نگذاشتم تا شما برام این کار رو بکنید و اگر هم که عنوان مورد علاقه‌تون تو این لیست نیست بهش اضافه بکنید :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×