محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیبررسی بازی

ایستراگ‌ها و نکات جالب بازی Resident Evil 4: Remake

ایستراگ‌ها (Easter Eggs) پیام‌ها و امکانات مخفی‌ای هستن که سازندگان در داخل بازی‌ها قرار میدن تا هم به نکاتی که داخل بازی جای استفاده ازشون نیست اشاره کنن و هم پلیرها رو سرگرم کنن. این نوع پیام‌ها همیشه در بازی‌های بزرگ و چند قسمتی مشهود بودن و طرفدار خاص خودشون داشتن. Resident Evil 4 Remake هم از این قائده مستثنی نیست و سعی کرده با ارائه ایستراگ های متفاوت توجه طرفداران رو به خودش جلب کنه. با بنچفا همراه باشید تا باهم تعدادیشون رو بررسی کنیم.

جایگزین طلایی

Ramón Salazar نه تنها یکی از رو مخ‌ترین دشمنان بازی محسوب میشه، بلکه یکی از سخت‌ترین باس‌های بازی هم هست. جون بسیار بالاش و تغییر شکل چندش‌آورش باعث میشه که کشتنش یکی از سخت‌ترین چالش‌های بازی باشه. گرچه یک راهی هست که این باس رو زودتر از اونچه که باید بکشید. وقتی که به Salazar میزان آسیب کافی رو رسوندید و خواستید برای فرو کردن چاقو داخل چشمش پیش‌روی کنید، به یاد داشته باشید که با پرتاب چند تخم‌مرغ طلایی به آسانی می‌تونید مرگش رو تماشا کنید.

چاقوی عاطفی

طبیعتاً یکی از پراستفاده ترین آیتم‌های موجود در بازی Knife هست. اگر چاقویی که در اختیار Leon قرار داره رو Examine کنید، متوجه نکته‌ای بسیار احساسی میشید. در بخش توضیحات این چاقو نوشته شده که Leon این چاقو رو از زمانی که به R.P.D رفته بود با خودش نگه داشته که برمیگرده به زمانی که در Resident Evil 4: Remake از یک افسر پلیس به نام Marvin Branagh چاقو رو دریافت کرده بود.

میانبرهای بازی Resident Evil 4: Remake

گرچه معمولا Remakeها از صفر ساخته میشن، اما سازندگان بازی به نسخه اصلی وفادار موندن و میانبرهایی که در اون نسخه وجود داشت رو در نسخه بازسازی شده هم برای طرفداران قدیمی قرار دادن. بعضی از این میانبرها برروی New Game Plus آسان‌تر هستن، اما با در نظر گرفتن اینکه سازندگان به گونه‌ای بازی رو طراحی کردن که شما چندبار و با سیو‌های مختلف بازی کنید، بسیاری از این میانبرها میتونن بهتون کمک کنن که در وقت صرفه‌جویی کنید. برای مثال در قسمت اولیه بازی و زمانی که زامبی‌ها به شما حمله کردن، شما می‌تونید با تیراندازی به زنگ بزرگی که در بالای یکی از برج‌ها قرار داره از جنگیدن فرار و اون قسمت رو به آسانی رد کنید.

سگ وفادار در بازی Resident Evil 4: Remake

قطعا سگ یکی از وفادارترین حیوانات و یکی از بهترین دوست‌های انسانه. این ایستراگ برمیگرده به یکی از نمادین‌ترین لحظات گیم. در دقایق اول بازی شما با سگی مواجه میشید که در یکی از تله‌هایی که روستایی‌ها کار گذاشتن گیر افتاده و در حال عذاب کشیدنه. اگر وقت بزارید و به این حیوان بیچاره کمک کنید او هم پاسخ کمک شمارو میده. به گونه‌ای که هنگام درگیری با یکی از باس‌های بزرگ بازی یعنی El Gigante، این سگ با پرت کردن حواسش به شما برای شکست دادن باس کمک میکنه.

شلیک به دریاچه

اگر زمانی که با قایق از روی دریاچه‌ای که هیولای Del Lago در اون وجود داره حرکت می‌کنید به دریاچه شلیک کنید، با انیمیشن مرگ جالبی رو به رو می‌شوید. بعد از چندبار تیر زدن هیولا از دریاچه بیرون میاد و Leon رو یک لقمه چپ میکنه:). این ایسترگ در نسخه اصلی هم وجود داشت که سازندگان تصمیم گرفتن در این نسخه هم باشه. شما در واقع با انجام این کار تروفی یا اچیومنت خاصی رو دریافت نمی‌کنید، ولی به هر حال میتونه نکته جالبی باشه:)

نشستن بر روی تخت پادشاهی

در نسخه اصلی پلیرها می‌تونستن به Throne Room در قلعه برگردن و بر روی تخت پادشاهی بشینن. با انجام این کار شما یک کات‌سین کوتاه رو تماشا می‌کنید که Leon به گونه‌ای خودش رو راحت میکنه که گویا تو خونه‌ی خودشه. این هم یکی از استراگ هایی بود که طرفداران امیدوار بودن که در نسخه Remake هم شاهدش باشن که سازندگان همین کار رو هم کردن. بعد از چندثانیه که از نشستن شما بر روی تخت پادشاهیتون بگذره متنی برای شما روی صفحه نمایش داده میشه(There’s no time for resting.)  که به شما میگه زمانی برای استراحت ندارید و باید به بازی ادامه بدین.

اسم اسلحه‌ها در بازی Resident Evil 4: Remake

در Resident Evil 4 Remake دو اسلحه وجود دارن که اشاراتی به عنوان‌های دیگر دارن. یکی از اون‌ها Killer7 نام داره که یک اسلحه مگنام هست و یکی از بهترین اسلحه‌های بازی محسوب میشه. چیزی که خیلی‌ها ممکنه متوجهش نشن اینه که این اسلحه به دنبال بازی‌ای با همین اسم نام‌گذاری شده که توسط Capcom ساخته شده. اسلحه دیگر یک پیستوله که Matilda نام داره. این اسم برمیگرده به نقش اول یک فیلم، یعنی Léon: The Professional که توسط ناتالی پورتمن جوان بازی شده و اسمش داخل فیلم Matilda هست.

خودنمایی با جت‌اسکی

هنگام فرار از غار درحال فرو ریختن با جت‌اسکی اگر موقع پریدن از مانع‌ها دکمه Interact یا دکمه‌ای ازش برای برداشتن آیتم‌ها استفاده می‌کنید رو فشار بدید، لیان هنرهاش رو نشون میده و با جت‌اسکی حرکات نمایشی میزنه. به نظر من که اصلا هم برای خودنمایی جلوی اشلی نیست:). وگرنه چه دلیلی داره توی موقعیت مرگ و زندگی مشغول هنرنمایی بشه.

بلوغ عقلی اشلی

در نسخه اصلی خیلی از جاها بخاطر اشلی میمردیم. اکثر مواقع یا تو دست و پا بود، و یا انقدر ضعیف بود که همش باید حواسمون به این میبود که یموقع اتفاقی براش نیفته. با این حال با نسخه جدید اشلی هم به بلوغ عقلی رسیده و از عقل خودش بیشتر استفاده میکنه و کمتر جایی مارو تو دردسر می‌اندزه. اصلا نگران نباشید، چون که هرموقع حرستون گرفت می‌تونید قید چند تا تخم مرغ رو بزنید و به سمتش پرت کنید تا دلتون خنک بشه.

خداحافظی با Ada

در آخر می‌رسیم به لحظه پایانی بازی، جایی که Ada از لیان میخواد که باهم به وسیله‌ی هلیکوپتر از جزیره فرار کنن و لیان در جواب بهش میگه:«جفتمون میدونیم اینجا جاییه که مسیرمون از هم جدا میشه» 

(We both know this where we go our separate ways.) این دیالوگ در نسخه اصلی وجود نداشت و عبارت Separate Ways نشان گر مود بازی‌ای بود که در نسخه اورجینال می‌تونستیم به جای Ada Wong بازی کنیم که در Remake این قابلیت رو نداریم.

توی این مطلب به ایستراگ‌ بازی Resident Evil 4 Remake پرداختیم برای ادامه دادن به بیان ایستراگ‌های این بازی یک پست کمه و ساعت‌ها میشه درموردش صحبت کرد. هر چی نباشه نسخه اورجینال از اولین بازی‌های اکثرمون بود و وقتی فهمیدیم که نسخه Remake قراره ساخته بشه کلی خوشحال شدیم. برای همین قسمت نظرها بازه تا شماهم تجربه خودتون رو با ما به اشتراک بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×