محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی هابازی

آیا بازی Spiderman 2 در خاورمیانه بن می‌شه؟

شایعات ممنوعیت بازی Spiderman 2 در خاورمیانه

بعد از اینکه بازی Spiderman 2 معرفی شد و گیم‌پلیش هم منتشر شد، اخبار زیادی هم پیرامون این عنوان نسل نهمی سونی منتشر شد. مثل لو رفتن بخشی از داستان بازی، قابلیت‌های کاراکترها و از این قبیل. حالا جدیدترین خبری که به دستمون رسیده اینه که گویا این بازی قراره برای منطقه‌ی خارومیانه در دسترس قرار نگیره و به اصطلاح این منطقه بن شده. تا پایان این متن همراه بنچفا باشید تا باهم ببینیم تا چه قدر این موضوع صحت داره و اصلا دلیل این بن شدن چیه.


بازی Spiderman 2 در خاورمیانه

پلیرهای خاورمیانه‌ای دیگه نمی‌تونن Spiderman 2 رو از فروشگاه PlayStation پیش‌خرید کنن. گزینه پیش‌خرید کمتر از چند ساعت بعد از اینکه بازی در صفحات فروشگاه PSN در این منطقه قرار گرفت، ازاین صفحات حذف شد. علاوه بر این نسخه Digital Deluxe Edition هم همچنان نمایش داده نمیشه و اطلاعات مربوط به رده سنی، قیمت و تاریخ انتشار هم دیگه در دسترس نیستن. حالا طرفدار‌ها حدس می‌زنن که این بازی به دلیل قوانین منطقه‌ای خاورمیانه مرتبط با حقوق اقلیت‌های جنسی، در مناطق مربوطه ممنوع شده.

بازی Spiderman 2 در خاورمیانه

این مسئله اول توسط یک حساب طرفداری مرتبط با مرد عنکبوتی به اسم MSM_Access در توییتر مشاهده شد. بعد از این اتفاق، طرفدار‌ها دیگه‌ای هم تصاویر صفحات فروشگاه PSNشون رو به اشتراک گذاشتن که در اون دسترسی به بخش پیش‌فروش یا دیگر بخش‌ها رو نداشتن. این مشکل حتی در Subreddit مربوط به Spider-Man PS4 هم گزارش شده بود. یکی از طرفدار‌ها هم ادعا کرد که قبل از حذف بازی از فروشگاه‌ اون رو پیش‌خرید کرده بود و بعد از تماس با پشتیبانی PlayStation، وجهی که پرداخته بود برو براش پس فرستادن.

 برخلاف فروشگاه‌های PSN در انگلیس و ایالات‌متحده که شما می‌تونید به صورت مستقیم تاریخ انتشار و رده سنی بازی رو مشاهده کنید، فروشگاه‌های خاورمیانه‌ای تنها پیام «Announced» که به معنی معرفی شده هست رو برای بازی نمایش میدن و هیچ اطلاعات بیشتری ندارن. همچنین، تاریخ انتشار در این صفحات به عنوان «تعیین نشده» نمایش داده میشه در حالی که تاریخ جهانی اصلی برای انتشار بازی به ۲۰ اکتبر تعیین شده. به تازگی هم رده‌بندی سنی از صفحات مربوطه پاک شده.

طرفداران در سرتاسر خاورمیانه، از جمله امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، ایران و کویت با این مورد روبه‌رو هستن و از زمانی که این اتفاق رخ داده با مراکز پشتیبانی که می‌شناختن تماس برقرار کردن. یکی از نظریات متداول در بین طرفدار‌ها اینه که احتمالاً انتشار این بازی در این مناطق به خاطر این که شامل برخی محتواهای حمایت از اقلیت‌های جنسی که کارگردان‌ها نمی‌تونن حذف کنن، لغو شده. این احتمال هم میره که این موضوع به نقش فلیشیا هاردی، به اسم مستعار گربه‌ سیاه (Black Cat) که در کمیک‌ها دارای نقشی همجنس‌گراست، مرتبط باشه. ولی خب این هم دلیل مستحکمی نیست، چرا که در نسخه‌ اول هم این شخصیت وجود داشت.

شایعات ممنوعیت بازی Spiderman 2در خاورمیانه

شایعات ممنوعیت بازی Spiderman 2 در خاورمیانه

برای تثبیت این شایعات لغو شدن، خاورمیانه سابقه ممنوعیت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های امسال، یعنی Final Fantasy XVI، به دلیل حضور شخصیت‌های همجنس‌گرا در بازی رو داشته. همچنین، The Last Of Us Part 2 هم به همین دلیل مورد ممنوعیت قرار گرفته بود. به جز این بازی‌ها، انیمیشن Spider-Man: Across The Spider-Verse هم به دلیل دیده شدن پیام‌های حمایتی از افراد ترنس از سینماها حذف شد.

اگر هم بخوایم خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم، با وجود مواردی که گفتیم، بازی Spider-Man: Miles Morales بدون هیچ اعتراضی در این منطقه اجرا شد. با این حال، هنوز نمیشه به صورت قطعی راجع به این موضوع نظر داد و تصمیم گرفت؛ احتمالاً بازی در حال مناسب‌سازی و سانسور شدنه، که به همین دلیل تاخیری در این زمینه پیش میاد. امکان ممنوعیت هم با توجه به قوانین سختگیرانه‌ی این منطقه درباره محتواهای اقلیت‌های جنسی هم هنوز وجود داره.

جمع‌بندی

به هر حال Spiderman 2 قراره در تاریخ ۲۰ اکتبر امسال به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ منتشر بشه. بازاریابی برای این بازی به‌عنوان نسخه‌ی ویژه‌ PS5 با تم Spiderman 2 سرعت‌بالایی به خودش گرفته. تریلر بازی بیش از ۲۰ میلیون بازدید جلب کرده. این بازی از قبل به‌خاطر هیجان در سراسر جهان شناخته شده‌ست، اما طرفداران خاورمیانه‌ای ممکنه با اینکه منطقه تصمیم به قانون‌گذاری بر علیهش کنه، ناامید بشن. ولی خب یه گیمر همیشه راه خودش رو پیدا می‌کنه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×