محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیبررسی بازی

نگاهی بر عنوان مورد انتظار Lords of the Fallen

نسخه‌ی اول بازی Lords of the Fallen در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، زمانی که سری Dark Souls از دو بازی تشکیل شده بود، Bloodborne منتشر نشده بود و Elden Ring هنوز تعریف چگونگی ژانر اکشن-RPG رو در ذهن ما تغییر نداده بود. بازی Lords of the Fallen از اولین بازی‌های Soulslike بود که من باهاش روبه‌رو شدم. اون زمان‌ها این عنوان برای من جذب‌کننده نبود و پس از چند ساعت کنارش گذاشتم. بازی آهسته و سنگین بود و اجازه کمی رو در تغییر سبک بازی می‌داد. چیز‌هایی که در رقبا کاملا در اختیار بازیکن بودن و می‌شد از سبک‌های متفاوتی برای به پایان رساندن بازی استفاده کرد. حالا چیزی به انتشار نسخه‌ جدید از این عنوان نمونده و به همین دلیل تصمیم گرفتم که قبل از انتشار سری به این بازی بزنم و ببینم چخبره و تجربم رو در بنچفا با شما به اشتراک بذارم. همراه ما باشید.‌


مدیر اجرایی Lords of the Fallen، سائول گاسکون (Saul Gascon)، میگه که بازی اول زمانی منتشر شد که زیرژانر Soulslike هنوز اونقدرها پیشرفت نکرده بود و به‌صورت کلی بود و به منظور خدمت به همین مخاطبان کلی‌پسند ساخته شده بود. اما همچنین با پیشرفت این ژانر، خواسته‌های افرادی که از این بازی‌ها لذت می‌برن، هم افزایش یافته.

عنوان Lords of the Fallen

کمی درباره بازی Lords of the Fallen

نزدیک به یک دهه پس از عرضه نسخه اول، CI Games دوباره به سری Lords of the Fallen برگشته و خب، تا الان میشه گفت که از گذشته درس گرفته. با وجود توسعه‌ مشکل‌دار با مشارکت چند استودیو و شروع مجدد تولید، این می‌تونه یکی از جذاب‌ترین بازی‌های Soulslike باشه که در چند سال گذشته تجربشون رو داشتیم. گاسکون در این باره میگه که Hexorks تمرکز خودش رو بر این سوال گذاشته:«چگونه می‌تونیم جذابیت این ژانر رو جدا از تاثیری که Elden Ring بر این ژانر میگذاره بیشتر کنیم؟» و همینطور گفت که تیم از تصمیماتی که در راستای تغییراتی که آخرین بازی From Software به ژانر داده، تا کنون گرفته، به شدت راضیه.

دنباله بازی Lords of the Fallen نه تنها مجموعه‌ای خوب از شخصیت‌ها رو داره که انواع متفاوتی از سبک‌های بازی رو در زمان نبردهای نزدیک و دور در این دسته از بازی‌ها ممکن می‌کنه، بلکه دارای دو دنیای متفاوته که میشه داخلشون به بازی کردن پرداخت؛ به عبارت دیگه، Lords of the Fallen مشکل اصلی من با نسخه قبلی رو حل کرده و در عین حال ادویه‌ی مخصوص خودش رو به ژانر Soulslike اضافه کرده که زمانی که این ژانر هر روز شلوغ و شلوغ تر میشه، عامل مهمیه.

«چگونه پروژه‌ Lords of the Fallen (2023) شروع شد؟» Cezar Virtosu مدیر نوآوری، راجع‌به این سوال صحبت کرده و توضیح میده که چگونه تیم سازنده، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر رو بر اساس انتقادات جامعه و مطبوعات مشخص کرده. «پس از مدت زمان زیادی که بر روی این بازی کار کردیم، به‌طور اساسی متوجه شدیم که داریم یک ریبوت انجام می‌دیم. اگه بازی اول رو بازی کنید، با تاریخچه‎‌ی بازی آشنا می‌شید، اما اگه برای اولین باره که با این مجموعه سر و کله می‌زنید، باز هم اوضاع به گونه‌ایه که احساس غریبی نکنید.»

بازی Lords of the Fallen

آغاز سفر بازی Lords of the Fallen

سفرتون رو با شکارچی Blackfeather آغاز می‌کنید که اولویتش رو از تک بعدی بودن به همه فن حریف بودن تغییر داده و همچنین شکارچی‌ای مشابه Bloodborneـه که در تریلرهای مختلف هم دیده شده. این شکارچی سریع و پرانرژیه و از یک تبر زیبا و یک سپر کوچک استفاده می‌کنه که خب جای تعجبی هم نداره.

در کل، نبرد‌ها در Lords of the Fallen قراره که احساس بیشتری رو به پلیر منتقل کنن. اکشنی که باهاش مواجه هستیم از سرعت بالاتری برخورداره، زمان‌بندی بلاک کردن (یا پری) از اهمیت بیشتری برخورداره و همچین تاثیرات این بلاک‌کردن‌ها بسیار مشهودتره. بعلاوه این دنیا پر از موارد جالب و غافلگیرکننده هم هست، هم از نوع سورپرایز که ناگهان دشمنی بر روی شما بپره و هم از نوع پیدا کردن لوت‌ها متنوع‌تر.

چیزی که Lords of the Fallen رو از سایر بازی‌های این سبک متفاوت می‌کنه و من رو بیشتر برای انتشار نسخه کامل هیجان‌زده کرده، وجود داشتن رو جهان متفاوت درون بازیه. Axiom جهان زندگانه، که مدیر بخش نوآوری Cezar Virtosu بیان می‌کنه که به طور کامل از طریق میانبرها، مسیرهای پنهان و موارد دیگر متصل شده. این جهان بسیار متفاوته و پر از کاتاکامب‌های تاریک و کلیساهای گاثیک ترسناکیه که از جو رو سنگین می‌کنن. اما گاهی هم روشنایی وجود داره و چشم‌اندازهای زیبا، درختان، قلعه و برج‌ها رو نشان میده. به عبارت ساده‌تر، این دنیا همون دنیاییه که انتظارش رو از چنین بازی‌ای دارید.

اما چیزی که بیشترین تعجب رو ایجاد می‌کنه، Umbralـه. این جهان برای مردگانه و به صورت موازی با Axiom وجود داره. تقریباً در هر زمان که واجد شرایط باشید، بهش دسترسی پیدا می‌کنید. اما هنگامی که اونجا هستید، باید میان دشمنانی که دشوارتر هستن عبور کنید تا به نقطه دسترسی برسید که شما رو به Axiom برمی‌گردونه. اگرچه می‌تونید تصمیم بگیرید که Umbral رو به تنهایی بررسی کنید، اما بازی Lords of the Fallen تقریباً هر بار که می‌میرید، شما رو به اونجا می‌بره. مرگ به شما یک فرصت دوم در Umbral میده، جایی که اگه در زنده موندن موفق بشید، می‌تونید دوباره به دنیای Axiom برگردید. این وضعیت چالش‌های معمول این سبک بازی رو آسان‌تر می‌کنه. چیزی که مهمه اینه که Lords of the Fallen همچنان دشواری‌های خودش رو داره اما همچنین یک زمین بازی منحصربه‌فرد برای پازل‌ها باز می‌کنه که اکثراً با آغوش باز می‌پذیریمش.

با استفاده از چراغ Umbral، می‌تونید Umbral رو هنگامی که در Axiom هستید روشن کنید.دری که دسترسی شما به یک صندوقچه رو محدود می‌کنه در Umbral وجود نداره. با روشن کردن چراغ متوجه این موضوع می‌شید و به راحتی از طریق دروازه‌ای که در Axiom وجود داره وارد می‌شید. این چراغ با محیط هم تعامل داره و باعث شکستن موانع، جذب پلتفرم‌ها به سوی شما و موارد دیگه میشه. این امر تجربه رو به یک بازی پازلی تبدیل نمی‌کنه، اما عنصری خلاقانه و متنوع از حرکت و عبور و مرور رو ارائه میده و Lords of the Fallen رو جذاب می‌کنه.

بررسی عنوان Lords of the Fallen

همچنین می‌تونید در مبارزه‌ها با حرکتی به نام Soul Flay از این چراغ برای خارج کردن روح دشمنان نیز استفاده کنید. وقتی که از این حرکت استفاده می‌کنید دمیجی که به انمی وارد می‌کنید با هر ضربه بیشتر میشه و در آخر با پایان حرکت همگی یکجا وارد میشن، که باعث سریع کار کردن با دشمنان کوچک‌تر و کاهش قابل توجهی از HP از موجود‌های بزرگتر می‌شود. این سیستم محدودیت‌هایی هم داره که باعث Over powered بودن این قابلیت میشه و منصفانست.

سرزمین Umbral در بازی Lords of the Fallen

چراغ Umbral و سرزمین Umbral، پایه‌ای از بازی Lords of the Fallen رو تشکیل میدن و اینکه همه چیز دوباره شکل می‌گیرن، برای من جذاب بود. بنظرم این قابلیت می‌تونه نشانه‌ی همون نوآوریای باشه که داخل بازی‌های Soulslike نیازه.

سزار ویرتوسو میگه: «عناصر نقش آفرینی ده برابر شدهن. متاسفانه بازی اول تنوع زیادی نداشت. برای ما بسیار مهم بود که ابزارهایی رو برای شما فراهم کنیم، تا داخل بازی به جست و جوی اون‌ها بپردازید.»

من که به شخصه تحت تأثیر احساسات عالی بازی Lords of the Fallen قرار گرفتم و از اینکه چقدر جهان و سیستم‌های منحصر به فردی که داخلش برای تعامل وجود داره به وجد اومدم. Hexworks قدم‌های بزرگی برداشته تا این بازی رو نه تنها از پیش‌کسوت ۲۰۱۴ خود، بلکه از بقیه بازی‌های این سبک هم متمایز کنه و این چیزیه که قابل تحسینه. هرچند دو ساعت بازی کافی نیست تا اون رو موفقیت بنامیم، اما امیدوارم که بسته نهایی به یک بازی مورد علاقه جدید از نوع Soulslike تبدیل بشه. در حال حاضر، تقریباً ده سال پس از انتشار اولین نسخه بازی Lords of the Fallen، شواهد حاکی از اینه که تیم سازنده از چیزی که ساختن رضایت زیادی دارن.

در یکی از مصاحبه‌ها ویرتوسو با خنده گفت که:«ما کاملاً خوشحال هستیم. بازی Lords of the Fallen بسیار عالی خواهد بود، بهترین بازی تا کنون خواهد بود” پس بیاید ما هم امیدوار باشیم :)»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×