محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
راهنمای خریدراهنمای خرید قطعاتمقالات

بهترین کیس های فول تاور بازار ایران در سال ۱۴۰۲ 

تنوع کیس در بازار ایران خیلی زیاده اما تعداد کیس‌های فول تاور خیلی خیلی کمتر از کیس های میدتاوره. کاربرهایی که به کیس های بزرگ و فول تاور علاقه دارن چندتا انتخاب خیلی خوب پیش روشون هست که ما در این مطلب می خوایم این کیس ها رو بهتون معرفی کنیم. کیس فول‌تاور خیلی از محدودیت هایی که برای اسمبل و چینش قطعات وجود داره رو از بین می بره. همین موضوع باعث میشه کسایی که می خوان سیستم های بالارده جمع کنن و به خنک کنندگی قوی تری نیاز دارن به سراغ کیس های فول تاور برن. در این مطلب از بنچفا قصد داریم به معرفی بهترین کیس های فول تاور بازار ایران بپردازیم و ویژگی های هرکدوم رو مشخص کنیم. اگه قصد خرید یک کیس  فول تاور رو دارید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. 


وقتی دارید یه کیس فول‌تاور مناسب انتخاب می‌کنید، بخش زیادی ازش به سلیقه شخصیتون وابسته‌ست. فقط همه‌چیزی رو که شما به شخصه در یه کیس خوب نیاز دارید در نظر بگیرید، مثل فضای کافی برای بهترین کارت گرافیک با توجه به مسائل جریان هوا. با این وجود، باید توجه داشته باشید که این کیس‌های بزرگ هم با برچسب قیمت زیادی همراه‌ هستن و با اختلاف از کیس های میدتاور گرون ترن. پس اگر قیمت براتون مهمه یا دنبال ساخت یه پی‌سی با بودجه‌ای مناسب هستید، بهتره یکی از بهترین کیس‌های میدتاور رو انتخاب کنید.

در اینجا لیستی از بهترین کیس‌های فول‌ تاور به پیشنهاد بنچفا قرار گرفته. اما اگه دوست دارید با بهترین کیس های بازار ایران که اندازه کوچیک تر دارن آشنا بشید این مقاله رو از دست ندید و به اون لیست هم یه نگاهی داشته باشید. 


مشاوره اختصاصی بنچفا

اگر برای خرید قطعات کامپیوتر یا سیستمتون کمک لازم دارید، تیم بنچفا می‌تونه به‌صورت اختصاصی متناسب با کاربری و نیاز شما، یک کانفیگ حرفه‌ای آماده کنه که تک‌تک قطعاتش با توجه به سلیقه و نیاز شما انتخاب شدن. همچنین تو خرید قطعات هم می‌تونه کمکتون کنه تا بهترین قطعات رو با پایین‌ترین قیمت از بازار تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر، وارد صفحه «مشاوره حرفه‌ای خرید قطعات کامپیوتر با بنچفا» بشید. 👌😎❤️


کیس Corsair 1000D؛ سوپرتاور

کیس Corsair 1000D؛ سوپرتاور

لیست بهترین کیس های فول تاور بازار ایران رو با کیس Corsair 1000D شروع می کنیم. وقتی از کیس های فول تاور صحبت می کنمی همیشه انتظار یه کیس بزرگ رو داریم اما باید بدونید که کیس Corsair 1000D خیلی خیلی بزرگه. برند کورسیر این کیس رو سوپرتاور نام گذاری کرده چون از نظر اندازه و فضایی که در اختیار کاربر می‌ذاره از خیلی از کیس های فول تاور دیگه هم بزرگ‌تره. 

توی دنیای کیس‌ها، کیس Corsair 1000D واقعاً یه هیولاست و آماده‌ست برای جا دادن بزرگ‌ترین و قوی‌ترین قطعات. با ارتفاع ۲۷.۳ اینچ، این سوپر تاور فضای کافی داره که ۱۸ عدد فن و تا چهار رادیاتور غول‌پیکر رو به‌صورت همزمان داخل خودش جا بده.

علاوه‌بر پشتیبانی شگفت‌انگیز از انواع کولر پردازنده، کیس ۱۰۰۰D دارای طراحی منحصربفرد سه محفظه (triple-chamber)ست. این کیس انقدر بزرگه که می‌تونه همزمان یک ساختار E-ATX کامل و یک ساختار mini-ITX رو جا بده.

در کیس Corsair 1000D یه پنل جلویی با روشنایی RGB و کنترل هوشمندانه‌ فن و نور توسط کنترل‌کننده Commander Pro از کورسیر هم وجود داره. کیس Obsidian 900D مدت‌هاست یه انتخاب برتر برای ساختارهای بزرگ و افراطی بوده، و منطقیه که ۱۰۰۰D هم اومده باشه تا اونو از تخته پادشاهیش پایین بکشه.

ویژگی‌های کیس Corsair 1000D

  • فرم فاکتور: سوپر تاور
  • پشتیبانی از مادربورد: ATX، Extended ATX، Mini-ITX، SSI EEB، microATX
  • ابعاد: ۲۷.۴ × ۱۲.۱ × ۲۷.۳ اینچ
  • وزن: ۲۹.۵ کیلوگرم
  • پشتیبانی از رادیاتور: ۱۲۰ میلی‌متر؛ ۱۴۰ میلی‌متر؛ ۲۴۰ میلی‌متر؛ ۲۸۰ میلی‌متر؛ ۳۶۰ میلی‌متر؛ ۴۲۰ میلی‌متر؛ ۴۸۰ میلی‌متر
  • پورت‌های ورودی/خروجی: ۱x صدا/میکروفون، ۴x USB 3.0، ۲x USB 3.1 نوع-C
  • قفسه‌های درایو: ۶x 2.5 اینچ، ۵x 3.5 اینچ

✅ مزایا:

  • از هر نوع ساختار عجیب و غریبی پشتیبانی می‌کنه
  • می‌تونه همزمان یه ساختار E-ATX و Mini-ITX رو داخل خودش جا بده
  • از دو رادیاتور جلویی ۴۸۰ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنه

❌ معایب:

  • فضای زیادی رو بیهوده اشغال می‌کنه.
کیس Cooler Master Cosmos C700M؛ کلاسیک جذاب

در این مقاله می‌تونید بهترین کیس های کامپیوتر بازار ایران – تابستان ۱۴۰۲ رو هم مطالعه کنید.

کیس Cooler Master Cosmos C700M؛ کلاسیک جذاب

کیس اصلی کولر مستر مدل Cosmos یه طراحی کلاسیک از کیس‌های کامپیوتر داره و تا حالا چندین بار اصلاح و بهبود داده شده. آخرین نسخه‌ش، یعنی Cosmos C700M، نقطه اوج اون طراحی رو تشکیل می‌ده، که از مدل C700P الهام گرفته، کیسی که به عنوان یکی از بهترین کیس‌های فول‌تاور بازار جهانی شناخته میشه.

کیس C700M از از مدل C700P هم بزرگتره و یکی از بزرگترین کیس‌های کولر مستره و با قیمت هم یک کالای بالارده عرضه شده. این کیس پریمیوم، همون تم طراحی سابق با دسته‌هایی مثل دسته‌های قدیمی Cosmos رو حفظ می‌کنه، ولی چند حس جدید به این کیس اضافه کرده که اون رو به یکی از زیباترین کیس‌هایی که تاحالا دیدیم تبدیل می کنه. همچنین تینت روی پنل کناری هم کمی کم شده تا اجزای داخل کیس که بابتش پول خوبی پرداخت کردید، بیشتر دیده بشن.

در مدل قبلی هم ما از نورهای RGB روی این کیس خوشمون اومده بود، ولی C700M واقعاً اینو به یه سطح بالاتر برده. حالا نورها شامل نوارهای RGB با قابلیت تنظیم مستقل هستن که یه خط پیوسته از پنل بالایی به عقب کیس می‌سازن و تا پایین کیس ادامه پیدا می‌کنن. طراحی مات تازه‌ای که روی دسته‌های مخصوص کیسه دیده می‌شه، به نورپردازی اجازه می‌ده تا روی خم‌ها و منحنی‌های کیس رو روشن کنه و ظاهر خیلی جذابی از سیستم بسازه.

کیفیت ساخت بالا و استفاده از مواد پریمیوم، قیمت بالای این کیس رو توضیح میده. البته منظورز ما از قیمت بالا قیمت دلاری اونه که نسبت به باقی محصولات بیشتره. توی ایران هم که متاسفانه با توجه به نرخ ارز، این قیمت برای یک کیس خیلی زیاد به نظر میرسه.

لوگوی مشهور کمپانی کولر مستر هم که روی کیس بود، حالا روی این مدل دیده نمیشه . جای اون یه شکل هندسی برای دکمه روشن کردن کامپیوتر قرار گرفته. این تغییر رو قبلاً روی بعضی از کیس‌ها و خنک‌کننده‌های مایع کولر مستر دیده بودیم، ولی C700M واقعاً با خطوط نرم و دقیقش این تغییر رو به خوبی اجرا کرده.

پشتیبانی از مسیریابی کابل‌ها، بخش‌های طراحی شده برای مدیریت کابل و سیستم ماژولار برای پوشش کابل‌ها هم باعث میشه که یه سیستم خیلی تمیز با این کیس جمع کنیم.

چیزی که واقعاً C700P و C700M رو از رقبا متمایز می‌کنه، قابلیت کولرمستر در چرخش مادربورد به صورت ۹۰ درجه‌ست. این نوع چینش باعث می‌شه که هوای گرم از راه طبیعی خودش حرکت کنه و از بالای کیس به‌طور مؤثر خارج بشه. به هر حال، قابلیت ماژولار و امکان سفارشی‌سازی C700M به طور کامل با فلسفه «Make It Yours» کولر مستر که طرفدارانش خیلی دوست دارن، سازگاره.

حتما به این نکته توجه کنید که اگه قصد داشته باشید کارت گرافیک رو به‌صورت عمودی قرار بدید باید یکی از کابل‌های ریزر PCIe 4.0 کولر مستر رو بخرید چون کابل ارائه شده با این کیس برای نسل قبله.

با وجود قیمت بالا، کیفیت ساخت و مواد پریمیوم همونطور که گفتیم مشخص می‌کنه که چرا قیمت این کیس بالاست ولی اگه از نظر بودجه مشکلی ندارید و به کیس‌های فوق‌العاده بزرگ مثل Corsair’s 1000D علاقه‌ای ندارید، کیس C700M کولر مستر بهترین گزینه‌ فول‌تاور با کیفیت بالاست.

ویژگی‌های کیس Cooler Master Cosmos C700M

  • فرم فاکتور: فول‌تاور
  • پشتیبانی از مادربورد: Mini-ITX، Micro-ATX، ATX، E-ATX
  • ابعاد: ۶۵۰ × ۳۰۶ × ۶۵۱ میلی‌متر
  • وزن: ۲۳.۸ کیلوگرم
  • پشتیبانی از رادیاتور: ۱۲۰ میلی‌متر؛ ۱۴۰ میلی‌متر؛ ۲۴۰ میلی‌متر؛ ۲۸۰ میلی‌متر؛ ۳۶۰ میلی‌متر؛ ۴۲۰ میلی‌متر
  • پورت‌های ورودی/خروجی: ۱x صدا/میکروفون، ۱x میکروفون، ۱x USB 3.1 نوع ۲C، ۴x USB 3.0
  • قفسه‌های درایو: ۴x 2.5 اینچ، ۴ (+۱) x 3.5 اینچ

✅ مزایا:

  • قابلیت سفارشی‌سازی بالا برای اسمبل
  •  کابل ریزر GPU ضمیمه شده

❌ معایب:

  •  کابل ریزر نسل قبلی PCIe 
کیس ASUS Rog Hyperion GR701؛ بالارده باکیفیت

کیس ASUS Rog Hyperion GR701؛ بالارده باکیفیت

ASUS با عرضه کیس پی‌سی فول‌تاور خودش، به نام ASUS Rog Hyperion GR701، بازار رو متعجب کرد. چون هیچکس انتظار عرضه یک کیس با این مشخصات رو از ایسوس نداشت. ایسوس در بازار کیس های کامپیوتر فعالیت کمی داره و بیشتر تمرکزش روی تولید قطعات مختلفه. با این حال  کیس ASUS Rog Hyperion GR701 در حال حاضر یکی از بهترین کیس های فول تاور بازار ایرانه. این کیس به تازگی وارد بازار شده و قیمت به نسبت زیادی داره اما اگه علاقه به کیس های فول تاور داشته باشید و از طراحی های اکستریم و با تم گیمینگ خوشتون میاد بدون شک عاشق این کیس می‌شید. 

ویژگی اصلی این کیس پی‌سی که از همه رقبا جلو می‌زنه، طراحی جذاب اونه. همچنین این کیس پشتیبانی خوبی از انواع خنک‌کننده‌ها داره و فضای زیادی برای چیدمان و شخصی‌سازی سیستم در اختیار کاربر قرار میده. 

جلوی کیس یه شکل «X» جذاب دیده میشه که به خوبی با بدنه‌ اصلی این کیس ترکیب شده و به عنوان یه دسته برای جا به جا کردن کیس استفاده می‌شه. کیفیت ساخت خیلی تاثیرگذاره و شما در این کیس چهار ماده مختلف رو مشاهده می‌کنید: آلومینیوم، فولاد، شیشه تمپرد و پلاستیک ABS. ASUS نه تنها در اینجا متوقف نشده و بلکه نورهای RGB رو هم به پنل جلویی، فن‌های خنک‌کننده و داخلی ASUS Rog Hyperion GR701 اضافه کرده که باعث می‌شه طراحی جذاب این کیس افزایش پیدا کنه. همه چراغ‌ها در این کیس پی‌سی از Aura Sync پشتیبانی می‌کنن. همچنین یه پنل RGB داخل کیس هست که می‌شه اونو برداشت و جای خالیش رو برای نصب فن‌های خنک‌کننده یا رادیاتور استفاده کرد. بدون شک، این کیس یکی از جذاب ترین طراحی های کیس های فول تاور رو به خودش اختصاص داده، البته در کنار برچسب قیمتی بالا. 

بررسی کیس ASUS Rog Hyperion GR701 رو می‌تونید در بنچفا بخونید.

حالا اجازه بدید کمی درباره عملکرد این کیس صحبت کنیم. علاوه بر اینکه «X» جلوی کیس برای بهبود جریان هوا طراحی شده و منجر به خنک‌کنندگی عالی می‌شه، می‌تونید تا ۷ عدد ۱۲۰/۱۴۰ میلی‌متر (۳ عدد جلو، ۳ عدد بالا، ۱ عدد پشت) فن خنک‌کننده روی این کیس نصب کنید. خبر خوب اینه که ۴ عدد فن ۱۴۰ میلی‌متر (۳ عدد جلو، ۱ عدد پشت) فن خنک‌کننده پیش‌فرض با ASUS Rog Hyperion GR701 دارید. علاوه بر این، ASUS به شما اجازه می‌ده که ۲ عدد رادیاتور ۴۲۰/۳۶۰ میلی‌متر (۱ عدد جلو، ۱ عدد بالا) رو نصب کنید تا پایداری حرارتی رو بهبود ببخشید. علاوه‌بر همه این ها می‌تونید یه رادیاتور ۱۲۰/۱۴۰ میلی‌متری هم پشت نصب کنید.

کیس Asus ROG Hyperion GR701

بیایید به‌طور خلاصه به گزینه‌های ذخیره‌سازی و مربوط به ارتقاء که کیس ASUS Rog Hyperion GR701 ارائه می‌ده، نگاهی داشته باشیم. این کیس فضای کافی رو برای قطعات مربوط به ذخیره‌سازی اطلاعات داره و با ۵ عدد ۲.۵ اینچ و ۲ عدد ۲.۵/۳.۵ اینچ قفسه‌های درایو دستتون رو برای اضافه کردن هارد و SSD باز می‌ذاره. به‌طور مشابه، ۹ اسلات توسعه و ۳ اسلات عمودی توسعه ارائه می‌شه. همچنین ۴ پورت USB 3.2، ۲ پورت USB Type-C و ۱ جک میکروفون/هدفون در بخش ورودی/خروجی جلویی ارائه شده. کیس جدید ایسوس ۳ فیلتر گردوغبار قابل تعویض داره (۱ جلو، ۱ پشت، ۱ بالا) که می‌شه اون‌ها رو برداشت و جای بیشتری ایجاد کرد.

بریم برای ادامه ویژگی‌های تاثیرگذار این کیس. کیس ASUS Rog Hyperion GR701 نصب و راه‌اندازی ساده‌ای داره. یک محفظه ابزار پنهانی در اختیارتون می‌ذاره که پایین پنل کناری قرار گرفته و می‌تونید پیچ‌ها و ابزارهای خودتون رو داخلش نگه دارید و هر وقت نیاز داشتید بهش دسترسی پیدا کنید. علاوه‌بر این، مدیریت کابل‌ها در این کیس به‌خوبی انجام شده. به‌طور کلی، مشکلی در نصب اجزا با این کیس نخواهید داشت.

اما چه چیزی کیس ASUS Rog Hyperion GR701 رو از رقباش متمایز می‌کنه؟

علاوه‌بر این‌که پشتیبانی فوق‌العاده برای نصب خنک‌کننده روی این کیس وجود داره، طراحی خیره‌کننده ASUS Rog Hyperion GR701 باعث میشه که خودش رو کاملاً از رقباش جدا می‌کنه.

ASUS Rog Hyperion GR701 بهترین کیس پی‌سی فول‌تاور جدید و با کیفیت بالاست، با طراحی استثنایی، پشتیبانی عالی از سیستم کولینگ، قابلیت ذخیره‌سازی و پورت‌های مختلف ورودی/خروجی. این کیس کمی گرونه، ولی کیفیت و امکاناتی که ارائه می‌کنه، ارزش سرمایه‌گذاری برای گیمرها و علاقمندان به پی‌سی رو داره. 

مشخصات کیس ASUS Rog Hyperion GR701

  • نوع: کیس فول‌تاور 
  • رنگ: مشکی
  • پشتیبانی از مادربورد: E-ATX، ATX، میکرو ATX، مینی ITX 
  • ابعاد: ۲۶۸ × ۶۳۹ × ۶۵۹ میلی‌متر
  • پشتیبانی از کارت گرافیک: ۴۶۰ میلی‌متر
  • پشتیبانی از کولر پردازنده: ۱۹۰ میلی‌متر
  • پورت‌ها: ۴x USB 3.2، ۲x USB Type-C، ۱x جک میکروفون/هدفون ۳.۵ میلی‌متر 
  • قفسه‌های درایو: ۲x 2.5/3.5 اینچ، ۵x 2.5 اینچ
  • فن‌های داخلی: ۳x 140 میلی‌متر در جلو، ۱x 140 میلی‌متر در پشت

✅ مزایا:

  • پشتیبانی از انواع خنک کننده کولر
  • طراحی جذاب
  • کیفیت بالا

❌ معایب:

  • قیمت بالا
بهترین کیس های فول تاور بازار ایران: کیس Lian Li LI PC-O11 Dynamic EVO XL 

کیس Lian Li PC-O11 Dynamic XL 

Lian Li یک کیس با کیفیت رو به بازار معرفی کرده، کیس دیگه‌ای از خانواده O-11 که محبوبیت خیلی زیادی توی بازار پیدا کرده.

O-11 Dynamic از محبوب‌ترین کیس‌های پی‌سی بود که به فروش خیلی خوبی هم رسید. این کیس توی بازار ایران هم خیلی محبوبه. با نگاه کردن به مشخصات این کیس واضحه چقدر تلاش برای بهبود O-11 Dynamic XL نسبت به نسل قبلی خودش انجام شده. این کیس هم در رنگ مشکی و هم سفید برفی در دسترسه و مثل نسل‌های قبلی کیس، طراحی مشبک در بالا و پشت کیس داره. 

کیس Lian Li PC-O11 Dynamic XL ارتفاع ۵۱۳ میلی‌متر، عرض ۲۸۵ میلی‌متر و عمق ۴۷۱ میلی‌متر داره. طراحی مشبک کیس در بالا و پشت، هوای کافی برای خنک کردن قطعات رو فراهم می‌کنه. بهبود دیگری که از ابتدا قابل مشاهده بود، طراحی پنل‌های کناری بود که حالا میشه خیلی ساده و بدون برداشتن کاور بالایی اون رو باز کنید.

با توجه به اندازه‌ بزرگ‌ترش، پشتیبانی بهتری ارائه می‌ده و ۴۲۲ میلی‌متر جا برای کارت گرافیک (GPU) داره. PC O-11 Dynamic چهار جایگاه مختلف برای رادیاتورهای اندازه‌های مختلف ارائه میده. بالا و در پنل کناری پشتیبانی از رادیاتورهای ۳۶۰ یا ۲۸۰ میلی‌متری وجود داره. همچنین جایی برای رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری در پایین هم هست. این کیس همچنین پشتیبانی از مادربوردهای E-ATX، ATX، Micro-ITX و Mini ITX رو ارائه میده. از نظر ماژول PSU هم، PSU استاندارد ATX رو پشتیبانی می‌کنه. همچنین این کیس بسیار منعطفه و می تونید قطعات رو با چینش معکوس هم توی اون قرار بدید.

جالبه بدونید که IO جلویی هم می‌تونه در سه مکان مختلف قرار داده بشه. این ویژگی چیزی نیست که در کیس‌های زیادی ببینیم. ماژول IO می‌تونه در جلو، سمت چپ جلو یا سمت راست پشت کیس قرار بگیره. خود ماژول IO دارای دو پورت USB نوع A، یک پورت USB نوع C و یک پورت صدای HD هست. اگر نیاز به پورت‌های USB بیشتری دارید، می‌تونید یک کیت IO اضافی نصب کنید.

بهترین کیس های فول تاور بازار ایران: کیس Lian Li LI PC-O11 Dynamic EVO XL 

علاوه‌بر این، Lian Li مکان‌های ذخیره‌سازی بی‌شماری در سراسر کیس اضافه کرده، با ۱۷ گزینه SSD 2.5 اینچی و هشت مکان هارد دیسک ۳.۵ اینچی. در حالی که همه‌ی اینها نمی‌تونند همزمان استفاده بشن، باز هم ارزش ذکر داره. پس از نظر گزینه‌های ذخیره‌سازی، کیس Lian Li PC-O11 Dynamic EVO هیچ چیزی کم نمیذاره.

یک نکته دیگه که Lian Li PC-O11 Dynamic XL واقعاً در اون خوب عمکلرده، پشتیبانی از واتر کولینگ و تعداد گزینه‌هاییه که برای نصب ارائه میده. می‌شه کارت گرافیک (GPU) رو با استفاده از کیت عمودی GPU عمودی داخل کیس نصب کرد که با لوپ کاستوک واترکولینگ ترکیب شده. این کیس همچنین با روشنایی RGB ارائه شده که با استفاده از دکمه‌های موجود در کنار کیس کنترل می‌شه.

چیزی که Lian Li PC-O11 Dynamic رو از رقبایش متمایز می‌کنه اینه که خیلی به جزییات کوچیک توجه کرده و در چند نسل اون ها رو بهبود بخشیده. از ساختار سازنده و خوش‌ساخت، طراحی منحصربه‌فرد و حداقلی، و عملکرد برجسته این کیس رو از اکثر کیس‌های موجود متمایز کرده.

از تمام نسخه‌های کیس Dynamic O-11، این نسخه از نظر کارایی و طراحی از همه بهتره. با PC-O11 جدید، Lian Li نه تنها طراحی و بخش ظاهری کیس رو ارتقا داده، بلکه از لحاظ ویژگی‌ هم چیزهای زیادی بهش اضافه شده. با PC-O11، Lian Li تونسته انتظارات ما رو در هر حالت ممکن فراتر از حد توقع ببره و این کیس رو بهترین کیس فول‌تاور برای کاستوم واترکولینگ می‌کنه.

مشخصات کیس Lian Li PC-O11 Dynamic EVO 

  •  نوع: کیس فول‌تاور
  • رنگ‌ها: مشکی یا سفید برفی
  • پشتیبانی از مادربورد: E-ATX، ATX، میکرو-آی‌تی‌ایکس، مینی-آی‌تی‌ایکس
  • ابعاد: ۵۱۳ × ۲۸۵ × ۴۷۱ میلی‌متر
  • پشتیبانی از کارت گرافیک: تا ۴۷۲ میلی‌متر 
  • پشتیبانی از کولر پردازنده: تا ۱۸۵ میلی‌متر
  • پورت‌ها: ۲x USB 3.0، ۱x USB Type-C، میکروفون، هدفون، شارژر بی‌سیم Qi
  • قفسه‌های درایو: ۷x 3.5 اینچ، ۱۴x 2.5 اینچ، ۲x 5.25 اینچ
  • فن‌های داخلی: مجموع ۳ عدد – ۲ عدد ۱۴۰ میلی‌متر (جلو) و ۱ عدد ۱۴۰ میلی‌متر (پشت)

✅ مزایا:

  • طراحی زیبا و متفاوت 
  • پشتیبانی از لوپ کاستوم کولینگ

❌ معایب:

  • قیمت بالا
  • عدم علاقه به طراحی خاص لیان لی
کیس Corsair iCUE 7000X RGB؛ بهترین کیس های فول تاور بازار ایران

کیس Corsair iCUE 7000X RGB

کیس کامپیوتر کورسیر iCUE 7000X RGB یک کیس فول‌تاوره که تعدادی از ویژگی‌هاش اون رو تبدیل به یکی از بهترین کیس های فول تاور بازار می‌کنه. این کیس پشتیبانی از چندین رادیاتور بزرگ (بالای ۳۶۰ میلی‌متر) و همچنین فضای زیادی برای اجزای مثل کارت‌های گرافیک و حافظه‌های SSD داره.

بهترین کیس فول‌تاور کامپیوتر باید چند تا ویژگی رو پوشش بده. اول از همه، باید یک طراحی زیبا و جذاب داشته باشه. هرچند بحث طراحی خیلی به سلیقه افراد مربوطه و وقتی که شما یک کیس پریمیوم از یک برند خوب می‌خرید می‌دونید که از نظر متریال مشکلی وجود نداره. اما در بخش طراحی و ظاهر کیس، خودتون باید انتخاب کنید که از چه مدل کیس‌هایی خوشتون میاد. کیس کامپیوتر کورسیر iCUE 7000X RGB از نظر بسیاری از کاربرها ظاهر جذاب و زیبایی داره. بعد از بخش طراحی به خنک‌کنندگی می‌رسیم. در این بخش هم کورسیر خیلی خوب عملکرده و سازگاری زیادی با انوع خنک کننده‌ها در کیس Corsair iCUE 7000X RGB  قرار داده. کورسیر امکان نصب یک رادیاتور تا ۴۸۰ میلی‌متر رو در بخش جلویی و تا ۴۲۰ میلی‌متر رو روی پنل بالا رو ارائه میده. توی کیس کورسیر iCUE 7000X RGB می‌تونید هشت عدد فن نصب کنید، این بهتون اجازه می‌ده که از جریان قوی هوا در کیس بهره‌مند بشید.

شما می‌تونید اجزا زیادی رو داخل این کیس بچینید، از جمله شش درایو سخت‌افزار، مادربورد ATX و حتی برای کسانی که به سیستم کاستوم واتر کولینگ خودشون فکر می‌کنن، اینم کیس می‌تونه انتخاب مناسبی باشه. سه شکاف عمودی PCI هم در دسترس هستن. این کیس به رنگ مشکی یا سفید در دسترسه.

مشخصات کیس Corsair iCUE 7000X RGB

  • ابعاد: ۶۰۰ × ۵۵۰ × ۲۴۸ میلی‌متر
  • اندازه مادربورد (حداکثر): E-ATX
  • اندازه کارت گرافیک (حداکثر): ۴۵۰ میلی‌متر
  • شکاف‌های درایو ۳.۵ اینچی: ۶ عدد
  • شکاف‌های درایو ۲.۵ اینچی: ۲ عدد
  • اندازه منبع تغذیه (حداکثر): ۲۲۵ میلی‌متر

✅ مزایا:

  • فضای داخلی بزرگ
  • عملکرد حرارتی تاثیرگذار
  • برای قیمت به نسبت پایین

❌ معایب:

  • گران قیمت

جمع‌بندی بهترین کیس های فول تاور بازار یاران

در این مطلب با لیست بهترین کیس های فول تاور بازار ایران آشنا شدید. بدون شک کیس‌های دیگه‌ای هم هستن که ممکنه در بودجه‌های مختلف بهترین انتخاب باشن. اگه کیس دیگه ای به نظرتون می‌رسه که باید در این لیست قرار می‌گرفت حتما در بخش کامنت‌ها برامون بنویسید. 

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×